بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

دوربین Lumix DC-BGH1 پاناسونیک معرفی شد

دوربین Lumix DC-BGH1 پاناسونیک

پاناسونیک یکی از باسابقه‌ترین برندهای تولیدکننده‌ی تجهیزات و لوازم الکترونیکی در دنیا است. این برند ژاپنی، به مدت یک قرن در این صنعت فعالیت دارد. تجهیزات عکاسی این برند نیز از جایگاه خوبی در بازار برخوردارند. دوربین Lumix DC-BGH1 پاناسونیک محصول جدیدی از این کمپانی می باشد که به تازگی رونمایی شده و از حسگر ۱۰٫۲ مگاپیکسلی Live MOS با سیستم فوکوس خودکار DFD بهره می‌برد.

دوربین Lumix DC-BGH1 پاناسونیک

دوربین جدید سری لومیکس که همچون جعبه به‌ نظر می‌رسد، از حسگر ۱۰٫۲ مگاپیکسلی Live MOS استفاده می‌کند و بین مشخصات فنی آن با مشخصات فنی دوربین GH5S شباهت‌هایی محسوس وجود دارد. بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد Lumix DC-BGH1 اساسا نسخه‌ی تغییریافته‌ی GH5S است که نمایشگر و دکمه‌های کنترلی را ندارد. بااین‌همه، دوربین جعبه‌مانند جدید سری لومیکس مجهز به قابلیت‌های جالبی است که کاربردهای متنوعی به‌ همراه دارند.

این مطلب را هم ببینید
رفلکتور در عکاسی پرتره

بدنه‌ی دوربین Lumix DC-BGH1 از آلومینیوم و آلیاژ منیزیم ساخته شده و ابعادی نسبتا کوچک دارد. پاناسونیک می‌گوید ابعاد بدنه‌ی دوربین ۹۳ در ۷۸ میلی‌متر است. در دوربین جدید پاناسونیک، از منظره‌یاب یا نمایشگر خبری نیست؛ بااین‌حال Lumix DC-BGH1 از ۱۱ سوکت ۲۰-“۱/۴ برای اتصال به وسایل جانبی نظیر تری‌پاد بهره می‌برد.

دوربین Lumix DC-BGH1 به فن اختصاصی و سیستم داخلی به‌منظور پراکنده‌سازی گرما مجهز است؛ به‌همین‌دلیل، می‌تواند به‌صورت نامحدود تا زمانی‌که باتری اجازه دهد، ویدئو ضبط کند. به‌علاوه در بخش بالایی محصول، مانت خاصی دیده می‌شود که می‌توان ازطریق آنLumix DC-BGH1 را به میکروفون یا آداپتور DMW-XLR1 XLR متصل کرد. دکمه‌های کنترلی دوربین دکمه‌ی چرخانی با کنترلر چهارطرفه در بخش بالایی و چند دکمه‌ی معمولی برای انجام کارهای مختلف و سه دکمه‌ی سفارشی را شامل می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
عکس های تار و نحوه برطرف کردن آن ها

دوربین BGH1 را می‌توان با اترنت ازطریق اپلیکیشن Lumix Tether کامل کنترل کرد. به‌علاوه اپلیکیشن Lumix Tether for Multicam پاناسونیک به رایانه‌ امکان می‌دهد حداکثر ۱۲ دوربین BGH1 را هم‌زمان کنترل کند، آن‌هم ازطریق Power over Ethernet؛ البته درصورتی‌که شبکه بتواند از Power over Ethernet پشتیبانی کند. پاناسونیک می‌گوید در آینده به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی منتشر می‌کند که امکان استریم IP را ازطریق اترنت فراهم می‌سازد.

دوربین Panasonic Lumix DC-BGH1 از درگاه دوگانه‌ی کارت حافظه‌ی UHS-II SD بهره‌مند است و از باتری‌های حرفه‌ای دوربین‌های فیلم‌برداری پرچم‌دار پاناسونیک با ظرفیت حداکثر ۱۱،۸۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. دوربین Panasonic BGH1 دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) با قیمت ۲،۰۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *