آموزش سانترال پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

سرویس SIP TRUNK چیست ؟

سرویس سیپ ترانک

سرویس SIP TRUNK چیست ؟در ابتدا سعی می کنیم به طور خلاصه شرح مختصری در مورد سرویس SIP TRUNK سیپ ترانک به شما بدهیم و بعد در خصوص مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این سرویس در ادامه با شما صحبت خواهیم کرد : سیپ SIP در واقع مخفف پروتکل Session Initiation Protocol می باشد به به طور خیلی ساده و روان یک بستر جهت برقراری مکالمه در بستر شبکه و اینترنت می باشد . این پروتکل موثرترین پروتکل جهت انتقال صدا در بستر شبکه و به عبارتی دیگر VOIP را دارد ، ترانک هم در واقع یک اصطلاح می باشد که موجودیت فیزیکی می بخشد و می توان این گونه نیز عنوان نمود که به ارتباطی که بیشتر از یک مکالمه از طریق آن تبادل شود گفته می شود.

در نسل جدید شبکه های مخابراتی NGN که کلیه ارتباطات بر مبنای IP می باشد، جهت ارتباط بین مراکز تلفنی و همچنین ارتباط مراکز تلفن خصوصی PBX از ترانکهای بسته ای ( PACKET TRUNK) استفاده می شود که نوعی از آن SIP TRUNK می باشد و جایگزین ارتباطات PRA و E۱ در شبکه های TDM است ، مشترکانی که می خواهند از سرویس های متنوع VOIP برخوردار شوند می توانند از این سرویس بهره بگیرند.شما همچنین می توانید از این لینک برای انتقال Voice برروی IP استفاده کنید.

موارد استفاده ار سرویس SIP TRUNK

جهت اتصال مرکز تلفن بخش خصوصی با ورودی دیتا به شبکه مخابراتی به جای PRA  يا  E۱ از لینک های مبتنی بر دیتا نظیر ADSL یا G.SHDSL با پروتکل SIP Trunk استفاده می شود ، در واقع یک سمت مرکز تلفن ویپ یا همان سانترال تحت شبکه بوده و یک طرف دیگر می تواند سرویس دهنده ی ترانک سیپ، یا یک سانترال ویپ و یا یک گیت وی باشد. این پروتکل به عنوان محبوب ترین پروتکل استاندارد خانواده voip می باشد که اکثر دستگاه های مخابراتی در حوزه voip از این پروتکل پشتیبانی می نمایند. پروتکل sip یک پروتکل سیگنالینگ می باشد که کلیه مسایل مربوط به شروع، برقراری و مدیریت یک تماس را از آغاز تا پایان در بر می گیرد.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید دستگاه فکس

مزایای استفاده از سرویس SIP TRUNK چیست ؟

  • امکان واگذاری گستره متنوعی از کانال های همزمان و نامبرینگ متناظر با آن بنا به درخواست متقاضی
    به طور مثال: تعداد ۱۰ ، ۲۰ ، ۱۵۰ و یا ۱۰۰۰ کانال
  • قابل استفاده بر روی کابل مسی و فیبر نوری
  • عدم نیاز به افزایش تعداد تجهیزات سمت متقاضی با افزایش تعدادشماره
    (مثلا ۱۲۰ شماره تلفن با فقط یک مودم قابل سرویس دهی است)
  • عدم وجود محدودیت جغرافیایی برای ارائه سرویس
  • کاهش هزینه تجهیزات مورد نیاز
  • امکان مدیریت ترافیک صوتی ارسالی بر روی لینک به دلیل استفاده از بسته های IP
  • قابلیت گسترش آسان
  • قابلیت استفاده با اکثریت سیستم های تلفنی جدید
  •  قابل اطمینان بودن سرویس

ویژگی های مورد نیاز جهت استفاده ازسرویس  SIP TRUNK :

  • تجهیزات نهایی سمت متقاضی باید پروتکل SIP وIP را پشتیبانی نماید .
  • متقاضی سرویس نیازمند خریداری مودم های G.ShDSL.Bis می باشد.
  • استفاده از پهنای باند اینترانتی به میزان مورد نیاز جهت مکالمه همزمان
    و عدم دایری اینترنت بر روی پورت ADSL یا G.SHDSL
این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین تلفن های بیسیم پاناسونیک


سرویس دهندگان SIP TRUNK چه شرکت هایی می باشند :

می توان این گونه عنوان نمود که در ابتدا شرکت مخابرات ایران اقدام به ارائه این سرویس نمود و سپس این شرکت تصمیم گرفت از شبکه NGN به صورت وسیع تری استفاده نماید که این روند با اعطای پروانه های FCP به شرکت های ISP سرعت بیشتری در روند رشد خود داشت و در حال حاضر شرکت های مختلفی سرویس های مشابهی در بستر اینترنت و شبکه به مشتریان خود ارائه می دهند .


درخواست سرویس
SIP TRUNK

شما می توانید بعد از بررسی سرویس دهندگان مختلف در محدوده و منطقه خود اقدام به خرید نمایید . توجه داشته باشید که شما قادر خواهید بود با توجه به نیاز یعنی انتخاب تعداد کانال های همزمان،یک طرفه یا دوطرفه بودن تماس،شماره دلخواه یا شماره خاص را انتخاب نمایید .البته این نکته را هم در نظر داشته باشد که هزینه های این سرویس بسته به نوع سرویس انتخابی شما متغییر بوده است و هزینه هایی شامل هزینه ثابت و جاری،پشتیبانی،تجهیزات مورد نیاز نیز وجد دارد.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *