سانترال و تلفن پاناسونیک, لوازم و تجهیزات جانبی

ضبط مکالمات دستگاه سانترال پاناسونیک سری NS

Conversation Recording Panasonic NS Series Device

ضبط مکالمات دستگاه سانترال پاناسونیک سری NS

یکی از بهترین امکاناتی که در دستگاه سانترال پاناسونیک سری NS اضافه شده است در خصوص ضبط مکالمات تلفنی می باشد . در ضبط مکالمات شما علاوه بر ضبط خطوط شهری میتوانید مکالمات داخلی به داخلی را نیز ضبط کنید که این قابلیت از طریق میل باکس جهت ضبط و ذخیره تماسها استفاده می کند .

لیست تجهیزات سخت افزاری و لایسنسهای مورد نیاز و همچنین کاربرد آنها بصورت زیر است :

تجهیزات سخت افزاری و لایسنسهای مورد نیاز

  1. کارت DSP
    در واقع کارتی هست که ریسورسهای مورد نیاز سیستم را برای بخشهای مختلف
    مانند دیزا ، ویپ و … در مرکز ایجاد می کند.
  2. کارت SD
     کارتی هست که قابلیت ایجاد میل باکس و فضای ابتدایی برای ذخیره فایلها را در خود دارد
    و با قرار دادن این کارت تمام پرامپتهای مربوط به UM هم در مرکز فعال میگردد.
  3. لایسنسKX-NSU002 یا two-way recording contrl
    لایسنس مربوط به فعالسازی ضبط مکالمات دو طرفه بصورت متمرکز
  4. لایسنس KX-NSU003 یا message backup
     لایسنس جهت فعالسازی اتوماتیک بکاپ گرفتن پیغامها بر روی سرور یا flash
  5. لایسنس های KX-NSU102 و KX-NSU104
    لایسنسهای افزایش پورتهای UM به میزان ۲ و ۴ کانال
  6. لایسنس two-way recording user
    لایسنسهایی که جهت فعالسازی مکالمه دو طرفه بر روی هر داخلی استفاده میشود.

*قابل ذکر است که موارد ۱ ، ۲ ، ۳ الزامی 

*موارد ۴ ، ۵ و ۶ موارد اختیاری جهت ضبط مکالمات می باشند .

نکاتی مهم  ضبط مکالمات دستگاه سانترال پاناسونیک سری NS

به این نکته توجه کنید که محل ذخیره فایل های ضبط شده صدا ابتدا در یک میل باکس بر روی کارت SD که بر روی دستگاه سانترال پاناسونیک دارد قرار می گیرد . شما می بایست در قسمت COS مربوط به میل باکس تغییراتی را لحاظ فرمایید به این صورت که در قسمت UM محدودیت هایی را که به صورت دیفالت روی COS وجود دارد می بایست برداشته از قبیل تعداد مکالمات ،مدت زمان میل باکس و … که بر روی گزینه unlimited قرار می گیرند .برای افراد یا فردی که می خواهند به این فایل های ضبط شده دسترسی داشته باشند بهتر می باشد حتما یک اکانت از نوع یوزر درست نمایید تا از دسترسی کامل به برنامه های دیگر جلوگیری نمایید .

این مطلب را هم ببینید
هنگام افتادن گوشی در آب چه کنیم؟

گوش نمودن به مکالمات ضبط شده

جهت گوش نمودن به مکالمات ضبط شده از دو روش می تواند اقدام نمایید ،به صورت گوش دادن از طریق یک برنامه پخش همانند مدیا پلیر ویندوز و یا گوش دادن از طریق ارتباط به وسیله گوشی تلفن . بهتر می باشد به دلیل کمبود فضای جهت ذخیره صدا بر روی کارت SD فایل های ضبط شده را به یک سرور NAS و یا فلشی که بر روی پورت USB دستگاه متصل کرده ایم منتقل نماییم . می توانید برای انتقال فایل های ذخیره شده با توجه به تراکم تماس های مشترکین یک schedule backup برای میل باکس خود نوشته که برای مثال هر روز ساعت ۱۱ شب فایل های موجود بر روی SD را به سرور NAS و یا فلش منتقل سازد .

این مطلب را هم ببینید
سیستم ضبط مکالمات تلفن های سانترال

فایل هایی که بصورت بکاپ بروی فلش یا سرور NAS ارسال می گردند قابلیت این را ندارند که شما بتوانید به صورت مستقیم به آنان گوش دهید و می بایست با استفاده از نرم افزاری که لینک دانلود آن در مطلب وجو دارد به فایل ها وصل و گوش دهید . شما می توانید بر اساس شماره داخلی ،مدت زمان مکالمه ،شماره کالر ای دی ،نوع تماس و مواردی از این قبیل اقدام به جستجو نمایید . در این دستگاه برای تنظیمات ضبط مکالمات این قابلیت را داشته اید که می توانید تماس های داخلی به داخلی و تماس های خروجی را ضبط نمایید و حتی این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید مشخص نمایید که کدام داخلی ها و هر داخلی کدم تماس های شهری یا داخلی به داخلی ضبط گردند.

ضبط مکالمات در این دستگاه دارای یک سرویس جهت فعال سازی می باشد که حتما می بایست در حالت START باشد که این امر باعث شروع به ضبط تماس ها می باشد.لازم می باشد به این نکته نیز توجه فرمایید که در صورتی که فایل ها را به سرور NAS منتقل می نمایید از دسترس بودن آن سرور با پورت خاص جهت سرویس NAS مطمن باشد و اگر از فایروال استفاده می نمایید پرئت های مربوطه را باز بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *