آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی از ماه

عکاسی از ماه

برخی از سوژه های عکاسی از منظره است که تقریبا هر عکاسی آن را می داند، مثلا عکاسی از طلوع و غروب خورشید یا عکاسی از مه و ابر های مختلف.  اما نکته های که اغلب به آن اشاره نمی شود ، نور است که توسط یک ماه کامل در یک شب روشن تولید می شود. ظرافت های مهتاب همیشه با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست اما با یک دوربین عکاسی م یتوان تصاویر زیبایی ثبت کرد. اما همچنین دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که باعث می شود آنها از عکس های معمولی و روزانه متمایز شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکاتی در ارتباط با عکاسی از ماه بپردازیم.

تأثیر چشم انداز

وقتی در شب عکاسی می کنید ، منظره – به طور خاص ، بازتاب آن – نقش بزرگتری نسبت به روز دارد. در کل نور مهتاب در عکاسی ماه بسیار نادر است و نمی توان در طول روز تصاویری از آن ثبت نمود. از یک طرف سایه هایی به خوبی تعریف شده را مشاهده خواهید کرد که ممکن است شما را به یاد نور آفتاب ظهر برساند. اما به روش های دیگر ، این دو کاملاً متفاوت هستند. نور ماه در واقع بسیار نرم است اما سایه ها شکستگی های زیادی دارند. زیر ماه کامل، شما همچنین به برخی از رنگ‌ها توجه خواهید کرد که در هر زمان دیگری بسیار متفاوت هستند. در این زمان می توانید هایلایت های زرد رنگ همراه با نور های آبی و تیره را ببینید و از آن برای عکاسی از ماه بهره ببرید.

نور در عکاسی از ماه

زیبا

آسمان شب می تواند قهوه ای یا سیاه باشد اما در حالت هایی می توانید رنگ های دیگری را هم پیدا کنید. عکاسان اغلب به دنبال راه‌ هایی جدید برای ثبت یک چشم‌انداز هستند، و نور متمایز ماه کامل یک راه عالی برای انجام این کار است. ماه با نور زیبای اطراف خود تصاویری فوق العاده ارائه خواهد داد خصوصا اگر خلاقیت هایی به کار ببرید. 

گنجاندن تصاویر این پدیده زیبا در عکس های شما

بارها و بارها ، در شرایطی قرار خواهید گرفت که امکان عکاسی از ماه در شب امکان پذیر باشد. اگر چه این امر در بسیاری موارد خوب به نظر می رسد ، اما با برخی از چالش ها روبرو می شوید. دلیل ساده است: قرار دادن ماه در عکس شما در شب بسیار شبیه به قرار دادن خورشید در عکس شما در طول روز است. مانند خورشید ظهر، ماه کامل روشن‌ تر از هر چیز دیگری در عکس شما خواهد بود. 

زیبایی و عکاسی از ماه

درخت

در عکاسی از ماه باید به نکات زیادی توجه کنید. به طور مثال در برخی مواقع هوا سرد است و شما قصد دارید از ماه عکس بگیرید. متوجه می شوید که تصاویر تار خواهن شد و می بینید لنز شما دچار یخ زدگی شده است. باید این مشکل را برطرف کنید.

این مطلب را هم ببینید
تجهیزات ضروری عکس برای تمرین فعالیت عکاسی

در کل عکاسی از ماه سخت نیست ولی باید نکات آن را مد نظر داشت. به شرطی که نوردهی را تنظیم کنید و گرد و غبار را از لنز دوربین پاک نمایید.

ملاحظات دوربین و ملاحظات تجهیزات

ماه کامل به طرز شگفت آوری درخشان است.

بسته به منظره ، تنظیمات دوربین شما ممکن است به جای نیمه شب به آنچه در پایان غروب خورشید می یابید نزدیکتر باشد. در این نوع عکس های برای عکاس از ماه و بهتر بودن تصویر باید از میزان ایزوی کم یا دیافراگم بالا و نوردهی مناسب استفاده کرد. اگر می‌ خواهید چیزی که خوب به نظر می‌ رسد را ثبت کنید، اما قطعا هنوز هم باید از یک سه‌ پایه استفاده کنید. استفاده از سه پایه باعث می شود تا لرزش تصویر کم شود و عکاسی از ماه به بهترین نحو صورت بگیرد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی پهپاد DJI FPV

سخن آخر

در این مقاله ما به معرفی و بررسی نکات عکاسی از ماه پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *