آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی از پرنده ها

بررسی عکاسی از پرنده ها

عکاسی پرندگان ، به ویژه عکاسی پرندگان وحشی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. مقالات زیادی در اینترنت وجود دارد که از «نکات مربوط به عکاسی پرنده» گرفته تا «هنر عکاسی پرندگان» را شامل می شود ، اما پس از مطالعه دریافتیم که بسیاری از آنها به اندازه کافی دقیق نیستند و به اندازه یک عکاس پرنده آماتور اطلاعات کافی ندارند. این مقاله را می توان به عنوان مقدمه ای برای عکاسی از پرنده ها نامید. این راهنما می‌ تواند برای هر نوع عکاسی حیات وحش مورد استفاده قرار گیرد، اما ما در ارتباط با پرندگان صحبت می کنیم. پس با ما در ادامه این مقاله همراه شوید.

تجهیزات دوربین

متاسفانه یا خوشبختانه، لوازم دوربین بخش بسیار مهمی از عکاسی پرنده وحشی است. مگر اینکه در نزدیکی ایستاده باشید و از اردک ها و غازهایی که از مردم نمی ترسند عکاسی کنید . اما در کل باید خود را برای خرید دوربینی مناسب همراه با لنز های اصلی و اساسی اماده کنید تا بتوانید در عکاسی از پرنده ها موفق شوید. 

بنابراین ، کدام دوربین برای عکاسی سریع  مناسب است؟

دوربینی که تهیه می کنید برای عکاسی از پرنده ها بهتر است با سرعت شاتر حداقل 1/2000 باشد و با ۶ تا ۹ فریم در ثانیه عاسی کند. از طرفی باید بافری داشته باشد که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند از عهده برآمدگی های بزرگ برآید. به علاوه یک سیستم فوکوس خودکار مناسب برای دستیابی سریع فوکوس هم لازم است. فریم سریع در ثانیه و فوکوس خودکار خوب به معنای داشتن دوربین های حرفه ای مانند Nikon D500 یا Canon 7D Mark II هستند که برای عکسبرداری سریع و حیات وحش مناسب هستند.
عکاسی از پرنده ها و مهم ترین نکات آن

پرواز پرنده

اما نمی توان گفت هم با داشتن دوربین دی اس ال آر معمولی نم یتوانید از پرندگان عکاسی کنید و عکاسی از پرنده ها را با دقت و زیبایی انجام دهید. آن چیزی که لازم است بدانید میزان و سرعت فوکوس در دوربین ها است. البته لنز ها هم در عکاسی از پرنده ها بسیار مناسب هستند.

اما چه نوع لنز هایی برای عکاسی از پرنده ها مناسب است؟

پاسخ به این سوال کمی سخت و دشوار است برای این که باید ببینید چقدر می خواهید برای لنز هزینه کنید و چه مقدار پول برای خرید لنز کنار گذاشته اید. بهترین عکاسان پرنده در جهان به شما خواهند گفت که نمی توانند بدون لنزهای 200-400 میلی متر ، 400 میلی متر ، 500 میلی متر ، 600 میلی متر یا 800 میلی متر خود ، ترجیحا با تثبیت کننده نوری از راه دور عکس های زیبایی ثبت کنند. در حال حاضر Nikon 500mm f / 4E FL VR با قیمت تقریبی 10.299 دلار به فروش می رسد ، در حالی که 600 میلی متر f / 4E FL VR حدود 12،299 دلار است و این قیمت ها برای یک لنز بسیار گران است. البته لنز هایی دیگری برای عکاسی از پرنده ها وجود دارد که به اندازه یک ماسین ارزش دارد!
عکاسی از پرنده ها

پرنده

علاوه بر آن لازم است تا سه پایه های سنگین، باتری اضافه و کارت حافظه هم خریداری کنید.
دقت کنید که نباید لنز های سوم را هم فراموش کرد. Tamron و Sigma هر دو لنزهای بزرگنمایی تله فوتو عالی تولید می کنند که برای عکاسی پرندگان فوق العاده است.

نکات آخر در این مقاله

اندازه سنسور دوربین نیز بر میدان دید تأثیر می گذارد ، یعنی آنچه در واقع در قاب و تصویر مشاهده می کنید. در مقایسه با سنسورهای فول فریم ، سنسورهای کوچکتر عموماً دسترسی بهتری دارند. توانایی دستیابی به پرندگان از راه دور و بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی بخش عمده ای از عکاسی از پرنده ها است و این ترکیب با یک لنز تله فوتو طولانی با دوربین سنسور DX به طور قطع فرصت های بیشتری را برای موفقیت در این شیوه عکاسی در اختیار ما قرار خواهد داد.

 

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های بدون آینه کانن در سال ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *