آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی از کودکان

عکاسی از کودکان

بی شک زیباترین و جذاب ترین پدیده های عکاسی، کودکان هستند. عکاسی از کودکان بسیار جذاب است اما در عین حال با چالش های زیادی برای این مدل عکاسی روبرو خواهید شد. در این مدل همه چیز خیلی سریع اتفاق می‌ افتد و برای عکاس بسیار دشوار است که این لحظه را ثبت کند. برای همین است که عکس های تار و مبهمی می گیریم. پرتره‌ های کودک قدرتمند بسیار متفاوت از “نگاه به دوربین و لبخند” هستند. یک پرتره واقعی، شخصیت، انرژی و منحصر به فردی یک کودک را نشان می‌ دهد که هر یک از این ها مجموعه‌ ای از شادی‌ ها به همراه دارند. 

برای این فرآیند برنامه ریزی کنید، لوازم مورد نظر خود را بدانید و تجهیزات مناسب داشته باشید. 

بهترین کار برای عکاسی از کودکان این است که برنامه ریزی های خاص خود را داشته باشید.

اول از همه، باید بدانید چه نوع لوازمی برای آن جلسه عکاسی خاص نیاز دارید. اگر می‌ خواهید در داخل خانه عکس بگیرید، تمام لوازم عکاسی لازم  را باید به همراه داشته باشید.

نور داخل خانه یا ساختمان ممکن است مانند فضای باز زیاد و مناسب نباشد و شما ممکن است به لوازم اضافی نیاز داشته باشید تا کارها را انجام دهید و عکاسی خوبی داشته باشید. برای داشتن بهترین تصاویر با کیفیت در داخل خانه، به یک منبع نور خوب برای روشن کردن سوژه نیاز خواهید داشت. از یک پنجره بزرگ استفاده کنید و یا درون یک اتاق روشن عکس بگیرید. فلاش خارجی را حتما به همراه داشته باشید.

نور در عکاسی از کودکان

زیبا

سعی کنید استفاده از فلاش روی دوربین خود را محدود یا حذف کنید، چون باعث ایجاد سایه‌ های بسیار زشت و زننده در تصاویر می‌ شود. اگر در فضای باز عکاسی می‌کنید، تکنیک‌ های نور پایه را بدانید. عکاسی از کودکان با رعایت این نکات بسیاز خوب خواهد بود.

چه تنظیمات دوربینی باید استفاده کنم؟

از آنجه که کودکان سریع هستند و شیطنت های خاص خود را دارند، می توانند در هر لحظه دست به کاری بزنند. از این رو برای عکاسی از کودکان نیازمند تنظیمات خاصی هستید. از طرفی باید فرد صبوری هم باشید. چرا که به راحتی نمی توانید هر کاری که دوست دارید را انجام دهید.

بررسی عکاسی از کودکان

خنده

دوربین خود را بر روی تنظیماتی قرار دهید که بتوانید به راحتی روند کار را کنترل کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از حیوانات خانگی

من از کودکان در مد اولویت دیافراگم عکس می‌گیرم. در این حالت، شما می‌توانید با تغییر دیافراگم، با عمق میدان بازی کنید و در عین حال اجازه دهید دوربین شما سرعت شاتر درست را برای شما انتخاب کند. در محیط‌ های با نور کم، احتمالا شما باید دیافراگم خود را با کوچک‌ ترین عدد  تنظیم کنید تا یک سرعت شاتر سریع داشته باشند. اگر تاریک‌ تر شود و نور از بین برود، ایزو کمی کاهش می‌ یابد.

بهتر است یک تصویر شارپ با نویز بیشتری داشته باشید، تا یک تصویر بدون نویز تار!

اگر دوربین شما از ویژگی “Auto ISO” برخوردار است ، Auto ISO را فعال کنید و حداکثر ISO خود را بر روی یک دوربین فریم کامل (FX) و ISO 800 را روی یک دوربین فریم کامل (DX) قرار دهید.

این مطلب را هم ببینید
دوربین کانن EOS C70 رونمایی شد

بهترین دوربین و لنز برای عکاسی از کودکان چیست؟

هر دوربینی خوب کار خواهد کرد ، اگرچه استفاده از دی اس ال آر با لنز دیافراگم سریع بسیار توصیه می شود. البته نیاز نیست یک دی اس ال آر گران قیمت داشته باشید. با یک دوربین ساده هم می توانید بهترین تصاویر را ثبت نمایید.

مهم‌ ترین قسمت لنز است. من استفاده از لنز های سریع را توصیه می‌ کنم، چون آن‌ ها در محیط‌ های تاریک خیلی خوب کار می‌ کنند و در ایزوله کردن سوژه‌ ها و ایجاد یک تاری در پس‌ زمینه ای زیبا، کرم رنگ،  که به عنوان بوکه نیز شناخته می‌ شوند کاربرد دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *