آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی منظره و نکات آن

عکاسی منظره

مهم‌ ترین بخش گرفتن عکس‌ های منظره خوب دانستن این است که عکاسی منظره در وهله اول چیست. من در مورد تعاریف فرهنگ لغت در اینجا صحبت نمی‌ کنم – آنچه که اهمیت دارد این است که چگونه این مدل عکاسی کار می‌کند. خوب، عکاسی منظره چیست، و چرا اینقدر شگفت‌ انگیز است؟ ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این شاخه از عکاسی بپردازیم و نکات مربوط به آن را به طور کامل بیان کنیم. با ما در ادامه همراه باشید. در ابتدا می خواهیم ببینیم عکاسی منظره چیست؟

تعریف این شاخه

آیا تا به حال در میانه جایی خاص، احاطه شده توسط طبیعت، بدون وجود یک نفر در اطراف خود بوده‌ اید؟ این احساس زیبا، متفاوت و جنون امیزی است. شما می‌ توانید به اطراف خود و زیبایی های دنیا نگاه کنید، و احساس می‌ کنید که بخشی از آن هستید. و این همان عکاسی منظره است.
نکات عکاسی منظره

درخت

عکاسی منظره یک تصویر را ثبت می‌ کند که در آن روح فضای باز را تجسم می‌ کند. حسی از بودن در آنجا برای دیدن چیزی باور نکردنی با خود به همراه دارد. وقتی بیننده به کار شما نگاه می‌ کند، قلب او باید بتپد و پرش کند. شما می خواهید آنها همان احساساتی را که شما در طبیعت احساس کرده اید ، احساس کنند. پس در وسط طبیعت بایستید و چیزهای شگفت انگیز را برای تصویر برداری خود انتخاب کنید. 

تعریف جامع و کامل این شاخه به صورت مدرن

تعریف مدرن از عکاسی منظره بسیار گسترده است. زمین یا دریا ، شهری یا طبیعت ، بزرگ یا کوچک – با برخی اقدامات ، اگر آنرا عکاسی منظره بنامید ، این گونه است. شما ممکن است اعتراض داشته باشید و بگویید که این تعریف بیش از حد باز است و نکات زیادی را برای عکاسی منظره در بر می گیرد. اما من به شما می گویم این صحبت بسیار عادلانه است. اما همچنین یک حقیقت خاص نیز دارد ولی این حقیقت چیست و چه چیزی را به ما می گوید؟
تعریف عکاسی منظره

آبشار

زمانی که سعی می‌ کنید تعریف عکاسی منظره را محدود کنید، در اطراف چیزی قرار می‌ گیرید که باید خلاق و نامحدود باشید. به عبارتی شما با محدود کردن تعاریف خود در واقع خودتان را محروم می کنید. همین کار باعث می شود تا در های خلاقیت ذهنی تان بسته شود و نتوانید به درستی تصویر زیبایی ثبت کنید. پس می توان عکاسی منظره را به درستی گسترده کرد تا خلاقیت را بالا برد و تصاویر جذابی ثبت نمود.
  • البته این دیدگاه ها در شاخه های دیگر هم هست!
به عنوان مثال برخی از عکاسان از
  • عکاسی معماری به عنوان عکاسی از چشم انداز شهری یاد می کنند.
عکاسان دیگر عکاسی از حیات وحش را
  • مربوط به محیط های بزرگتر مانند جنگل ها می دانند ،
  • نه مربوط به یک حیوان واحد.
در کل نمی توان به هیچ کدام از این تعاریف ایرادی گرفت.

توضیحاتی بیشتر برای مفهوم معنی تصویر برداری از طبیعت

عکاسی منظره هیچ قانونی سخت و سریعی ندارد که ما را مجبور کند فقط از آن پیروی کنیم.
  • این به معنای یک سوژه یا چیز متفاوت برای هر عکاس است.
که این نکته ای بسیار خوب است.  این همان چیزی است که ما را به جلو سوق می دهد و به بهبود عکس های ما کمک می کند. به عبارتی هر عکاس می تواند با حال و هوای خود تصاویر منظره را ثبت کند. عدم وجود قانون در این شاخه عکاسی باعث شده است تا تصاویر زیبایی خلق گردد.
از این رو بهتر است ما هم خود را زیاد به چهارچوب های خسته کننده محدود نکنیم.
  • می توانیم سوژه ای جذاب در طبیعت بیابیم و
  • سپس با عکاسی از زوایای مختلف به بهترین نتیجه برسیم.
این مطلب را هم ببینید
لنزهای جدید سری I سیگما معرفی شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *