آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکس خوب چگونه ایجاد می شود؟

عکس خوب چیست؟
ساده ترین سوال در عکاسی، می تواند پیچیده ترین سوال باشد. اما این سوال چیست؟ چه چیزی باعث ایجاد یک عکس خوب می شود؟ ما در این مقاله می خواهیم بدانیم که عکس خوب چگونه ایجاد می شود؟ کافی نیست بگوییم یک عکس خوب از نور، ترکیب، سوژه و … ایجاد می شود. این سوال پاسخی عمیق تر دارد. تصاویر خوب به همان اندازه که ممکن است از یکدیگر متفاوت باشند، همه از همین نکات ناشی می شوند. عکاس هدفی بالاتر و با ارزش تری برای عکس ها دارد. او باید این هدف را به بهترین وجه ممکن بیان کند. ببینیم چطور می شود عکس خوبی داشت؟

۱. تشکیل چشم انداز

برای داشتن یک عکس خوب می خواهیم اولین مورد را بیان کنیم.
هر عکسی که می گیرید باید دلیلی برای خود داشته باشد. اگر دلیلی برای عکس گرفتن خود ندارید، کمی صبر و حوصله خرج دهید. سعی کنید زمان عکس گرفتن از داشتن دقیق ترین دید ممکن در ذهن خود ایجاد نمایید. یکی از تکنیک های مهم برای گرفتن عکس خوب این است که تصویر نهایی را در ذهن خود تصور کنید. به سوژه خود نگاه کنید و سعی کنید دقیقا ببنید چگونه عکسی خواهد شد. سپس بهترین نسخه را متصور شوید و اقدام کنید. شکل گیری چشم انداز آسان است. تمام آن چه باید انجام دهید این است که پیام یا احساسی که می خواهید ضبط کنید را به خوبی نشان دهید. یعنی تطبیق عکس نهایی با تصویر ایده آل در ذهنتان.
نکات عکس خوب

کوه

۲. داشتن چشم انداز برای تمرین

برای عملی کردن دیدگاه خود، باید به هر جنبه از عکاسی متفکرانه و آگاهانه نزدیک شوید.‌ وقتی چیزی چشم شما را جلب می کند، نمی توانید عکس های فوری بگیرید. باید به درستی سوژه را تعیین کنید.
  • به عبارتی از مهم ترین بخش های عکاسی سوژه است.
به طور مثال اگر تفکر شما درباره خشم باشد و سوژه شما گل، باید ببینید چطور می توانید از گل به شکلی عکس بگیرید که احساس خشم را نشان دهد. همه افراد بر مبنای بینش مورد نظر خود کار نمی کنند. به طور مثال عکس گرفتن از یک آبشار در طول روز برای برانگیختن احساس ترس بسیار مشکل خواهد بود.
  • نکته این است که باید موضوع خود را به دقت انتخاب کنید.
به طور مثال اگر هدف شما زیبایی است هر سوژه ای نمی تواند این هدف را برساند.
بررسی عکس خوب

پرنده

آیا هر سوژه و دیدگاهی دلیلی دارد؟

حساب شده یا عمدی! وقتی یاد می گیرید که چگونه عکس خوب بگیرید، این دو کلمه مهم ترین موضوع خواهند بود. بدون فکر کردن هیچ کاری را انجام ندهید. در هر قسمت از عکس شما باید دلیلی موجود باشد. هیچ چیز حادثه نیست.‌ نه روشنایی صحنه، نه کوچکترین جزییات موجود در قاب و … . آگاهانه تک تک عناصر موجود در یک صحنه را ارزیابی کنید و اگر چیزی نامطلوب بود، راهی برای از بین بردن آن پیدا کنید.
بنابر این در یک عکس خوب، پس از
  • ترکیب و
  • پردازش،
باید عناصری که به عکس آسیب می رسانند را به حداقل برسانید.
با توجه به این هدف، تغییر ترکیب خود را در نظر بگیرید. این کار را می توانید با استفاده از حرکت دادن دوربین خود برای یک موقعیت متفاوت و استفاده از لنز های مختلف انجام دهید. عکس های خود را تا حد ممکن در قسمت زمینه اصلاح کنید تا از نمای کلی تصویر دور نشوید.
در نتیجه :
عکس خوب تصویری است که شرایط زیر را دارد:
  • دید روشنی دارد
  • دیدگاه خود را با موفقیت بیان می کند.
  • دیدگاه تصویر با بیننده هماهنگ ‌می شود.
در کل می توان گفت برای رسیدن به نتیجه مطلوب و داشتن عکس خوب، مهم ترین چیز فعالیت با هدف است. انتخاب سوژه را آگاهانه شروع کنید و در ادامه با بررسی های مختلف و استفاده از تکنیک ها، قاب زیبایی از یک تصویر تولید کنید.
این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نشریه های عکاسی در جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *