اخبار تکنولوژی

معرفی عینک هوشمند مفهومی شیائومی با نمایشگر micro LED

عینک هوشمند مفهومی شیائومی با نمایشگر microLED 

شیائومی با اعتبار و کیفیت بالای برند خود توانسته یک جفت عینک هوشمند را به نام  Smart Glasses را با کیفیت و استاندارد قابل قبولی معرفی کند. عینک هوشمند مفهومی شیائومی با نمایشگر microLED جزء عینک‌هایی هستند که شکل ظاهری آن آنچنان عجیب و غریب نیست اما بی انصافی است اگر صفحه‌نمایش آن را نادیده بگیریم.صفحه‌نمایش را به خاطر تراکم پیکسلی بالا می توان با یک طول عمر مفید در نظر گرفت.البته نسبت به نمایشگرهای OLED توانسته از نمایشگر MicroLED تک رنگ به راحتی استفاده کند.

از برند شیائومی چه می دانید؟

شیائومی که به شائومی نیز آن را می شناسند در زبان چینی: 小米科技 و در زبان انگلیسی: Xiaomi اینگونه تلفظ و نوشته می شود این برند را یک شرکت الکترونیک می دانند که به صورت  خصوصی فعالیت می کند و در شهر پکن فعالیت خود را ادامه می دهد.بدون شک این کمپانی از جمله بزرگترین های الکترونیک برای انواع طراحی و البته توسعه در کنار فروش گوشی‌های هوشمند جای گرفته است. انتشار اولین گوشی‌ هوشمند شیائومی در اوت ۲۰۱۱ انجام شده است.بنیانگذار این برند لی جون  را به عنوان 23 مرد ثروتمند چین می شناسند. شرکت Xiaomi ۳۰۰۰ کارمندرا از چین، هند و سنگاپور استخدام کرده است که تولید و ساخت عینک هوشمند مفهومی شیائومی با نمایشگر microLED یکی از بهترین تولیدات این شرکت بزرگ است.

این مطلب را هم ببینید
مینی کیبورد Blackwidow V3 ریزر رونمایی شد

فناوری MicroLED در نمایشگر عینک هوشمند مفهومی شیائومی

MicroLED را شما می توانید یک فناوری برای نمایشگر عینک هوشمند مفهومی شیائومی به صورت خودساطع در نظر بگیرید. که توانسته به راحتی جایگزین عالی نمایشگرهای OLED به حساب آید و البته قیمت گران و بالاتری را به عینک اختصاص دهد. به واسطه LED‌های بسیار کوچک شما می توانید ساختار MicroLED را در نظر بگیرید. زیرپیکسل‌های قرمز، سبز و آبی به سادگی می توانند روشن و خاموش شوند و هیچ احتیاجی به نور پس‌زمینه نیست.

LED‌‌های این فناوری به صورت مجزا روی صفحه TFT جایگذاری شده اند. هیچ لایه ارگانیک در این فناوری یافت نمی شود و به همین دلیل است که عمر نمایشگر MicroLED بسیار زیاد است و مهم تر از همه در برابر خطر سوختگی بسیار مقاوم است. به کمک فناوری MicroLED هدایت موج نوری با تغییر مسیر نور حداقل ۱۸۰ درجه امکان پذیر است.

عینک هوشمند مفهومی شیائومی با نمایشگر microLED 

ساختار اندرویدی عینک هوشمند مفهومی

اندازه نمایشگر عینک هوشمند مفهومی شیائومی با نمایشگر microLED  حدودا مانند دانه برنج است که  ۲.۴ میلی‌متر در ۲.۰۲ میلی‌متر قرار گرفته است (ابعاد هر پیکسل ۴ میکرومتر است) ولی شما می توانید حداکثر روشنایی ۲ میلیون نیت را انتظار داشته باشید. با رسیدن روشنایی  به چشم و نور آن بعد از عبور از قسمت لنز با مسیر بخشی موج‌ نوری و البته شکست نور شما نور خورشید را می توانید در نظر بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
توییتر قابلیت تنظیم سرعت پخش ویدیو ها را به صورت محدود فعال کرد.

به هیچ وجه لازم نیست که به تلفن همراه اندروید وصل شود چون ساختار خود یک ساختار اندرویدی است. پردازنده چهار هسته‌ای در کنار  ماژول وای‌فای و بلوتوث توانسته با باتری و دوربین ۵ مگاپیکسلی یک وزن ۵۱ گرم را به وجود آورد. میکروفون و بلندگوی دوگانه‌ی برای برقراری تماس از جمله مزایای این عینک بی نظیر شیائومی است که شما می توانی حتی از تبدیل صوت به متن و ترجمه‌ی زنده‌ نیز در این عینک استفاده کنید.

سخن پایانی

عینک هوشمند مفهومی شیائومی با نمایشگر microLED که در این مقاله به توضیح آن پرداختیم یکی از بزرگ ترین افتخارات شیائومی نام گرفته است که به خاطر استفاده از فناوری microLED و همچنین ساختار اندرویدی بودن خود می تواند حرف های زیادی در آینده داشته باشد اما عرضه این محصول عمومی نیست تا بعدا مشخص شود که این کمپانی چه تصمیم برای عرضه آن در نظر می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *