اخبار تکنولوژی

چگونه آیفون خود را برای نصب آپدیت iOS 15 آماده کنیم؟

نصب آپدیت iOS 15

تلفن همراه یکی از تجهیزات مورد نیازی است، که امروزه دیگر بدون آن نمی توان زندگی کرد و به نوعی افراد با زیر و بم انواع آن ها آشنا شده اند. ولی تنها گوشی هوشمندی که در کل جهان پرطرفدار و هنوز چالش برانگیز است، گوشی های اپل یا همان آیفون می باشد. و سوالی که جدیدا کاربران آیفون به دنبال آن هستند، این که چگونه می توانیم به نصب آپدیت iOS 15 بپردازیم.

چگونه آیفون خود را برای نصب آپدیت iOS 15 آماده کنیم؟

مطمئنا همه شما بارها سیستم اندرویدی گوشی های هوشمند را دیده اید، و به راحتی توانسته با آن سر و کله بزنید، ولی آیو اس گوشی آیفون چیزی متفاوت و فراتر از آن چیزی است که تاکنون دیده اید، به نوعی شما در این گوشی با نسل به روز و جدیدتری از تکنولوژی و سیستم های هوشمند مواجه هستید، که اندکی کار کردن با آن سخت و دشوار است. به این ترتیب امروزه چگونگی نصب آپدیت iOS 15 به یکی از پرچالش ترین مشکلات تبدیل شده است.

چندین ماه بود که شرکت اپل سیستم عامل فوق العاده بی نظیر خود را در طراحی iOS 15 معرفی کرده و کاربران آیفونی را تشنه نگه داشته بود، ولی به تازگی با عرضه این سیستم عامل چالش جدیدی را در صنعت بازار گوشی هوشمند به راه انداخت. به همین دلیل همه روزه مخاطبین به دنبال این هستند که بدانند چگونه می توانند به نصب آپدیت iOS 15 بپردازند. در اینجا عده ای از افراد می پرسند، که مگر نصب تنها یک نسخه جدید از سیستم عامل یک گوشی هوشمند کار سختی است؟ شاید این موضوع برای گوشی های دیگر صدق نکند، ولی آیفون اندکی متفاوت تر است.

آماده سازی گوشی برای نصب آپدیت iOS 15

از انجایی که گوشی آیفون سیستم عاملی حساس و کاملا متفاوت دارد، برای شروع نصب سیستم عامل جدید باید به یکسری نکات توجه کرد و آن ها را حائز اهمیت قرار داد، تا بعد از نصب به مشکلات جدی برنخوردید. به این ترتیب شرح نصب آپدیت iOS 15 به صورت موارد ذکر شده در زیر است:

این مطلب را هم ببینید
برترین شغل‌های حوزه کامپیوتر در سال‌های آینده

نصب آپدیت iOS 15

1. از سازگاری آیفون با iOS 15 اطلاع کسب کنید

از آنجایی که اکثر گوشی های آیفون قدیمی تر دیگر قابلیت پشتیبانی از سیستم های عامل جدید اپل را ندارند، مهم ترین نکته قبل از شروع این کار، مطمئن شدن از این وضعیت است.

2. مطمئن شدن از داشتن فضای خالی در آیفون

زمانی که تلفن شما برای دریافت نسخه جدید آیفون آماده بود، و از آنجایی که نسخه های جدیدتر فضای بیشتری را اشغال می کنند، باید ابتدا از داشتن فضای خالی در گوشی خود اطمینان حاصل کنید، تا آپدیت به صورت کامل و بدون بروز هیچ مشکلی انجام شود.

3. بکاپ گرفتن از اطلاعات آیفون

نمی توان گفت که بعد از نصب آپدیت iOS 15، تمام اطلاعات شما در گوشی پاک می شود، ولی برای آنکه مطمئن شوید اطلاعاتتان حفظ شده و از بین نمی رود، حتما قبل از شروع آپدیت از تمام اطلاعات خود بکاپ بگیرید، تا بعد از تمام شدن آن با این موضوع مواجه نشوید. به این صورت، اگر بکاپ تلفن همراه شما فعال شده باشد، به راحتی گوشی در زمان وصل شدن به وای فای و شارژر این کار را انجام می دهد.

4. پسوورد اپل آیدی را آماده داشته باشید.

بعد از آنکه آپدیت نسخه جدید به پایان رسید، برای آغاز به کار تلفن همراه، در ابتدا به دلیل استفاده از یکسری نرم افزاها و نیاز آن ها به اپل آیدی، باید پسوورد آن را وارد کنید. پس بهترین کار این که این پسوورد را نزد خود داشته، یا آن را حفظ کرده باشید. البته حتما می دانید که اپل آیدی در بیشتر کاربردهای این تلفن هوشمند مورد نیاز است.

5. کیفیت اینترنت و شارژ آیفون را مورد بررسی قرار دهید.

یکی از مهم ترین آیتم هایی که به جرئت می توانم بگویم از تمام موارد ذکر شده در نصب سیستم عامل جدید آیفون بیشتر اهمیت دارد، این که این آپدیت بر خلاف گوشی های سایر برندها، تنها در صورت متصل بودن به وای فای قابل انجام است. همچنین از آنجایی که معمولا حجم این سیستم عامل ها به 4 گیگ نیز می رسد، بهتر کیفیت و سرعت وای فای شما عالی باشد. نکته دوم در این به روزرسانی، این که آیفون به هیچ عنوان سیستم عامل آپدیت شده را به روی گوشی که زیر 50 درصد شارژ داشته باشد نصب نمی کند. به همین دلیل قبل از آغاز به کار حتما گوشی خود را فول شارژ کنید و سپس از شارژ کشیده و اجازه دهید نسخه جدید آپدیت و نصب شود.

این مطلب را هم ببینید
آنر ایربادز SE 2 با قابلیت حذف نویز فعال معرفی شد

6. به سراغ وضعیت سیستم اپل بروید

به دلیل حساس بودن وضعیت آپدیت سیستم عامل آیفون، باید تمام وضعیت های سیستم به طور کلی بدون مشکل باشند؛ به این دلیل قبل از آپدیت بهتر ابتدا وضعیت سیستم اپل خود را چک کنید و اگر در کنار آن ها علامت های قرمز رنگ بود، فعلا دست نگه دارید، تا دوباره سبز شود.

نصب آپدیت iOS 15

7. اثر انگشت خود را از کار بیندازید.

یکی از رایج ترین مشکلاتی که افراد بعد از نصب آپدیت جدید با آن روبه رو می شوند، از کار افتادن اثر انگشت گوشی آن ها به مدت 1 الی 2 روز است. به همین دلیل همیشه این نکته را مدنظر قرار دهید که قبل از شروع آپدیت، بهتر اثر انگشت خود را بردارید، و سپس بعد از گذراندن مراحل نصب نسخه جدید، دوباره برای گذاشتن آن اقدام کنید.

نتیجه گیری

در نهایت بعد از گذراندن تمام مراحل آیفون، قبل از شروع نصب آپدیت iOS 15، بهتر به این موضوع توجه کنید که زمان آپدیت این سیستم عامل متناسب با هر مدل گوشی متفاوت است، و ممکن از 1 تا 2 ساعت زمان ببرد. به همین دلیل اصلا نگران نباشید. همچنین از آنجایی که همیشه منتشر شدن سیستم عامل های جدید با مشکلاتی اعم از کند شدن سرعت گوشی، کم شدن زود هنگام باتری و .. همراه است، بهتر برای آپدیت های کامل تر تا نسخه های جدیدتر اندکی صبر کنید. فراموش نکنید برای جلوگیری از بروز مشکلات رایج، در آپدیت نسخه جدید سیستم عامل ایفون خود به هیچ عنوان سرخودانه دست به عمل نزنید و حتما موارد ذکر شده را مدنظر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *