تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen 2 لنوو رونمایی شد

لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen 2 لنوو

شرکت چینی و چند ملیتی لنوو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کامپیوتر و تجهیزات دیجیتال در دنیا شناخته می‌شود. لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen 2 لنوو رونمایی شد محصول جدیدی از این برند بوده که در نمایشگاه CES 2021 معرفی شده است.

لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen 2 لنوو

این لپ تاپ در ‌مقایسه ‌با مدل اصلی، یعنی ThinkBook Plus، از صفحه‌نمایش E Ink بزرگ‌تر با نرخ نوسازی سریع‌تر و وضوح تصویر بیشتر برخوردار است. لنوو سال گذشته لپ‌تاپ ThinkBook Plus را در CES 2020 رونمایی کرد. این لپ‌تاپ به صفحه‌نمایش E Ink مجهز بود و به کاربران اجازه می‌داد روی آن یادداشت بنویسند یا کتاب الکترونیکی بخوانند.

مدل جدید صفحه‌نمایش یادشده ۱۲ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است و از چند لمس هم‌زمان و قلم هم پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش اصلی این لپ‌تاپ هم از نوع IPS با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و ۴۰۰ نیت روشنایی است. این لپ‌تاپ از صدای دالبی ویژن پشتیبانی خواهد کرد. ناگفته نماند لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen 2 به نسل ۱۱ پردازنده‌های اینتل مجهز شده و ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x دارد و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن را هم می‌توان به یک ترابایت ارتقا داد. طراحی لپ‌تاپ جدید لنوو هم در‌مقایسه‌با مدل قبلی اندکی تغییر کرده است. این لپ‌تاپ قرار است در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱،۵۴۹ دلار راهی بازار می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل لینک یوتیوب به MP4 بصورت آنلاین

لنوو درکنار این محصول سه لپ‌تاپ دیگر رونمایی کرده است. لپ‌تاپ ThinkBook 13x با قیمت پایه ۱،۱۹۹ دلار راهی بازار می‌شود که لپ‌تاپ ۱۳ اینچی بسیار باریکی است. دو لپ‌تاپ بعدی لنوو به پردازنده‌های AMD مجهز شده‌اند. مدل اول ThinkBook 14p Gen 2 نام دارد که قیمتش ۸۴۹ دلار است. طبق شایعات، این لپ‌تاپ با پردازنده Ryzen 5000 و ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه PCIe Gen 4 راهی بازار می‌شود. لنوو دو مدل صفحه‌نمایش برای این محصول در نظر گرفته است: مدل اول با صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی و وضوح 2.2K و مدل دوم با صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی OLED و وضوح تصویر 2.8K.

لپ‌تاپ سوم هم ThinkBook 16p نام دارد که لپ‌تاپی ۱۶ اینچی مجهز به جدیدترین مدل پردازنده‌های AMD و جدیدترین کارت‌های گرافیکی انویدیا RTX است. قیمت پای‌یه این محصول ۱۲۹۹ دلار اعلام شده و در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ راهی بازار می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعالسازی ذخیره خودکار اکسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *