تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ گیمینگ XPG Xenia Xe ای دیتا معرفی شد

لپ تاپ گیمینگ XPG Xenia Xe ای دیتا

برند ای دیتا (ADTA) یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای جهانی در زمینه تولید تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات و تجهیزات کامپیوتری است. در طی برگزاری نمایشگاه CES 2021 ، لپ تاپ گیمینگ XPG Xenia Xe ای دیتا که جدیدترین محصول این کمپانی می باشد ، رونمایی شد.

لپ تاپ گیمینگ XPG Xenia Xe ای دیتا

این لپ تاپ با همکاری شرکت اینتل تولید شده و از پردازنده‌های تایگرلیک و گرافیک مجتمع Iris Xe این شرکت بهره‌مند است. لپ تاپ XPG Xenia Xe دارای یک بدنه‌ی آلومینیومی آندایز شده و طراحی شده توسط ماشین CNC است که نمایشگر 15.6 اینچی IPS با رزولوشن Full HD و بیشینه روشنایی 400 نیت این اولترابوک را در خود جای داده است. این نمایشگر لمسی بوده و حاشیه‌های بسیار نازکی (4.9 میلی‌متر) دارد. ضخیم‌ترین بخش لپ تاپ جدید Adata در حدود 14.9 میلی‌متر و نازک‌ترین بخش آن در حدود 11 میلی‌متر است و این دستگاه حدوداً 1.65 کیلوگرم وزن دارد.

لپ تاپ XPG زِنیا Xe دارای یکی از پردازنده‌های Core i5-1135G7 یا Core i7-1165G7 اینتل است و در آن خبری از کارت گرافیک مجزا نیست، اما پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Iris XE G7 موجود به ترتیب دارای 80 یا 96 واحد اجرایی است. به عبارت بهتر پردازنده گرافیکی نسخه‌ی i5 از این لپ تاپ دارای 640 پردازنده‌ی جریان بوده و 1.6 ترافلاپس قدرت پردازشی آن است و نسخه‌ی i7 آن از 768 پردازنده‌ی جریان بهره می‌برد و 2 ترافلاپس توان پردازشی دارد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ریست تنظیمات فتوشاپ به چند روش مختلف

نسخه‌های مختلف این اولترابوک تا 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع پرسرعت SSD دارند که این حافظه داخلی همان XPG Gammix S50 Lite ساخت همین شرکت بوده و سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی آن 3500 مگابایت بر ثانیه و 3200 مگابایت بر ثانیه است. برای اطمینان از بهره‌گیری از تمام توان این پردازنده، لپ تاپ XPG Xenia Xe دارای دریچه‌‌های هوا در بخش جلویی، پشتی و کناری بوده و به یک سیستم خنک‌سازی مجهز است که اجازه‌ی افزایش دما به بیش از 84 درجه سانتی‌گراد را نمی‌دهد و در عین حال سطح نویز صوتی لپ تاپ را نیز زیر 40.8 دسی‌بل نگه می‌دارد.

اگر کاربر به عملکرد گرافیکی بیشتری نیاز داشته باشد، محصول جدید ای دیتا دارای یک پورت تاندربولت 4 است که می‌توان از آن برای اتصال یک کارت گرافیک اکسترنال استفاده کرد. از دیگر قابلیت‌ها و درگاه‌های ارتباطی این دستگاه نیز می‌توان به ماژول AX201 اینتل برای پشتیبانی از Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.1، دو پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A، یک خروجی HDMI 2.0b و یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین پلیرهای رایگان کامپیوتر را بشناسید

لپ تاپ XPG Xenia Xe با نهایت روشنایی نمایشگر و اجرای چندین برنامه‌ی در پس‌زمینه‌ی سیستم قادر است کاربر را تا 12 ساعت همراهی کند و اگر روشنایی صفحه را تا 100 نیت کاهش دهیم، این عدد به 16 ساعت هم می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *