بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بازی Crying Suns

بازی Crying Suns

اگر از علاقمندان گشت و گذار در کهکشان ها هستید ، بازی Crying Suns می توانید گزینه مناسبی برایتان باشد. این بازی با بازی معروف Faster Than Light برابری کرده و شباهت زیادی به آن دارد.

بازی Crying Suns

بازی مذکور در سبک روگ‌لایت (roguelite ) طراحی شده که با تاثیر گرفتن از سبک روگ‌لایک‌ (roguelike) به وجود آمد. بازی‌های سبک روگ لایک معمولا بازیکن را با دست خالی وارد اولین مرحله می‌کنند اما در عوض دشمنی سر راه بازیکن نیست یا حداقل با مرحله‌ای آسان روبرو است که اجازه می‌دهد بازیکن تجهیزات جمع کند و با دست پر به مرحله‌ی بعدی برود اما در Crying Suns شما از همان مرحله‌ی اول با چالش روبرو می‌شوید. شروع اولین مرحله چندان هم آسان نیست ولی روند نسبتا آهسته‌ی پیش رفتن بازی تعادل را حفظ می‌کند تا به خوبی با بازی آشنا شوید و به گیم‌پلی هم عادت کنید.

با شروع بازی متوجه می‌شویم که پا به دنیایی رو به سقوط گذاشته‌ایم که جایی برای انسان‌ها ندارد و ما به عنوان یک کلون از فرمانده Ellys Idaho باید علت سقوط امپراطوری را کشف کنیم اما نه به تنهایی؛ در کشتی فضایی کاراکترهای دیگری هم هستند که به کمک ما خواهند آمد. وظیفه‌ی بازیکن این است که با منابع محدودی که در دسترس دارد زنده بماند، بجنگد و کشتی فضایی را در برابر دشمنان خطرناکی که در کهکشان بی انتها منتظر هستند حفظ کند البته قرار نیست تمام مدت فقط جنگ بین کشتی‌های فضایی را مدیریت کنیم و جمع‌آوری منابع، فرستادن سربازها به اطراف برای گسترش سرزمین و ارتقای راه‌های ارتباطی هم مهم هستند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Overwatch

گیم‌پلی با بخش داستانی ارتباط نزدیکی دارد و می‌توان گفت همین نقطه‌ی قوت بازی است. بتل‌ها یا همان مبارزات با زمان واقعی جلو می‌روند بنابراین می‌توانید زمان را متوقف کنید و با فکر هر حرکت را انجام بدهید. بازی در زمینی اتفاق می‌افتد که از خانه‌های هشت‌ضلعی تشکیل شده که هر کدام به عنوان یک واحد مجزا هستند و برای هر یک باید استراتژی به خصوصی به کار ببرید. در زمان رویارویی کشتی‌ها باید اول موشک‌هایی که از طرف کشتی مقابل فرستاده می‌شوند را منهدم کنید و بعد به انتخاب خودتان به یکی از سه بخش بدنه‌ی کشتی، خدمه یا سلاح‌ها حمله ‌کنید تا وقتی که مبارزه تمام شود.

تجربه‌ی بازی‌هایی با این سبک و سیاق معمولا در کامپیوترهای شخصی و با موس و کیبورد گره خورده اما بازی Crying Suns توانسته این سبک را به خوبی در موبایل و بر روی صفحات لمسی هم اجرا کند، به طوری که مجموع کنترل روان و طراحی بصری بازی حتی از تجربه‌ی بازی با موس و کیبورد هم قدمی جلوتر است. بازی آفلاین است و نیاز به اینترنت ندارد اما برای دنیال کردن بخش داستانی به دانش متوسط زبان انگلیسی نیاز دارید.

این مطلب را هم ببینید
بازی جدید بتمن با عنوان Gotham Knights معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *