مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین اپلیکیشن های تبدیل صدا به متن در موبایل

بهترین اپلیکیشن های تبدیل صدا به متن در موبایل

تایپ کردن در دنیای امروز به یکی از بخش های مهم روزمره انسان تبدیل شده است. اما این کار زمان بوده و در مواقعی حوصله بر می شود. از این رو در این بخش می خواهیم بهترین اپلیکیشن های تبدیل صدا به متن در موبایل را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین اپلیکیشن های تبدیل صدا به متن در موبایل را بشناسید

Speechnotes

این برنامه قادر به ضبط علائم نگارشی نیز هست.این بدان معناست که شما در حین ضبط می‌توانید با گفتن نام علائم نگارشی مانند ویرگول، در متن خود ویرگول قرار دهید.شاید بتوان گفت این برنامه دقیق ترین نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار در زبان های مختلف است.  این برنامه مانند یک دفترچه یادداشت است که به جای نوشتن در آن می‌توانید صدای خود را از گفتار به نوشتار تبدیل کنید. رابط کاربری اپلیکیشن Speechnotes بسیار ساده بوده و تنها با کلیک بر روی میکروفون می‌توانید صحبت خود را آغاز کنید و در نهایت نیز متن گفتاری خود را به حالت نوشتاری تحویل بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تقسیم بندی صفحه در ویندوز 10

Speech to Text : Voice to Text

این برنامه می‌تواند با سرعت بالا صدای شما را به متن تبدیل کرده و آن را ذخیره کند. از ویژگی‌های کاربردی برنامه Speech to Text : Voice to Text می‌توانیم به قابلیت تشخیص گفتار و تایپ فارسی، دقت بالا، عدم نیاز به اینترنت، رابط کاربری ساده، چند زبانه بودن و اشتراک گذاری آن از طریق ایمیل اشاره کنیم. بنابراین اگر به دنبال یک برنامه کاربردی تبدیل صوت به متن فارسی هستید، برنامه Speech to Text : Voice to Text گزینه بسیار خوبی برای شماست. این برنامه برای سیستم عامل iOS در دسترس است.

ioType

از ویژگی‌های کاربردی این برنامه می‌توانیم به مواردی از جمله ذخیره سازی متن، رعایت علائم نگارشی، قابلیت همگام سازی نسخه اندروید و نسخه دسکتاپ و قابلیت ذخیره فایل صوتی در فرمت WAV، فرمت MP3 و OGG به متن نوشتاری اشاره کنیم. این برنامه فارسی تبدیل صدا به متن برای سیستم عامل اندروید و کامپیوتر در دسترس است و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید صدای خود را به متن نوشتاری تبدیل کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ذخیره‌ کردن تصاویر WebP با فرمت JPG و PNG

SpeechTexter

اپلیکیشن SpeechTexter نیز یک نرم افزار کاربردی برای تبدیل صدا به متن است که هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین در دسترس کاربران اندروید است. این برنامه نیز مانند سایر برنامه‌های معرفی شده دارای قابلیت تبدیل صدا به متن است و این کار را با دقت بالا انجام می‌دهد. برنامه SpeechTexter از 60 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا ایمیل‌ها و پیام‌های کوتاه خود را خیلی سریع توسط این برنامه بنویسید. این اپلیکیشن کاربردی در هنگام تبدیل صدا به متن می‌تواند علائم نگارشی را نیز رعایت کرده و آنها را در متن پیاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *