تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ در ایران

بهترین لپ تاپ های گیمینگ در ایران

لپ تاپ مخصوص بازی هرآنچه از تجربه‌ی بازی‌های کامپیوتری انتظار دارید را برایتان برآورده می‌کند. اما با وجود تنوع این محصول در بازار انتخاب برای شما دشوار خواهد بود. برای شناخت بهترین لپ تاپ های گیمینگ در ایران با ما در این بخش همراه باشید.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ در ایران را بشناسید

ایسوس TUF مدل F15

پیشوند TUF که مخفف The Ultimate Force (به ‌معنی نهایت نیرو) است، به محصولات گیمینگ رده اقتصادی ایسوس اشاره می‌کند. شاید موضوع «به‌صرفه ‌بودن» در مورد قیمت دلاری آن صحیح باشد؛ ولی در ایران باید نزدیک به ۳۰ میلیون تومان برای خرید این لپ‌تاپ هزینه کنید. از نظر مشخصات فنی، ایسوس کارت گرافیک GTX 1650 Ti  با ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی را برای این سری در نظر گرفته است که با پردازنده نسل دهم Core i5 همراهی می‌شود. علاوه بر سخت‌افزار مناسب، ظاهر ایسوس F15 با نورپردازی زرد و نارنجی که نماد برند TUF محسوب می‌شود، توجه گیمرها را به خود جلب می‌کند.

دل اینسپایرون G3 مدل 3500

از نظر قیمت و مشخصات فنی، تفاوت خاصی بین 3500 دل و F15 ایسوس وجود ندارد. این مدل به همان کارت گرافیک GeForce GTX 1650 Ti و پردازنده نسل دهم Core i5 مجهز شده است و کم‌وبیش می‌تواند بازی‌های مختلف را با رزولوشن Full HD اجرا کند. البته لپ‌تاپ G3 دل وزن بیشتری دارد که این اضافه‌وزن به ظرفیت بیشتر باتری آن در مقایسه با F15 ایسوس برمی‌گردد. هر دو لپ‌تاپ گزینه‌های خیلی خوبی به‌عنوان لپ‌تاپ گیمینگ با قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان به‌حساب می‌آیند؛ بنابراین اینکه کدام را انتخاب کنید، کاملا به سلیقه شما برمی‌گردد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل عدم نمایش دسکتاپ در ویندوز

لنوو لیجن مدل Y540

مدل سال گذشته این لپ‌تاپ‌ها یعنی لنوو لیجن Y540 با قیمتی حدود ۳۶ میلیون تومان، پردازنده نسل نهم Core i7 و کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti را داخل بدنه‌ای باریک و سبک در اختیارتان قرار می‌دهد. کارت گرافیک GTX 1660 Ti دارای قدرت به‌مراتب بیشتری در مقایسه با GTX 1650 Ti است؛ ولی هنوز اختلاف قابل‌ توجهی با GeForce RTX 2060 دارد و از فناوری جذاب Ray Tracing هم پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین با اینکه کارت گرافیکی سریعی محسوب می‌شود و می‌تواند بازی‌های جدیدی مثل Cyberpunk 2077 را با تنظیمات گرافیکی Ultra و دقت Full HD اجرا کند؛ ولی به دلیل پشتیبانی نکردن از Ray Tracing، نمی‌تواند حداکثر کیفیت بازی‌های جدید را نشان بدهد.

ایسر پرداتور هلیوس مدل 300

پرداتور هلیوس 300 ایسر که یکی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ این شرکت محسوب می‌شود و کمی بیش از ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد، از این قاعده مستثنا نیست. از نظر مشخصات فنی هلیون 300 شباهت زیادی با لیجن 5 لنوو دارد. این لپ‌تاپ گیمینگ هم از کارت گرافیک GeForce RTX 2060 بهره می‌برد؛ بنابراین خیالتان از اجرای بازی‌های مختلف روی نمایشگر Full HD آن راحت است. به‌علاوه این لپ‌تاپ امکانات ویژه‌ای ارائه می‌کند که آن را در سطح لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار قرار می‌دهد. برای نمونه می‌توانیم به نمایشگر ۱۴۴ هرتز آن اشاره کنیم که تجربه‌ای عالی در اختیارتان قرار می‌دهد. به‌علاوه سیستم خنک‌کننده پیشرفته که جلوی افت کارائی سخت‌افزار را می‌گیرد، از مزایای اصلی این مدل محسوب می‌شود.

ایسوس ROG استریکس مدل G512LW

ایسوس، برند ROG را برای گیمرهایی ایجاد کرده است که صرفا به‌ دنبال بهترین‌ها هستند و اهمیتی به برچسب قیمتی نمی‌دهند. مدل‌های مختلف ROG Strix G512LW به کارت گرافیک GeForce RTX 2070 مجهز شده‌اند تا نگرانی خاصی بابت نرخ فریم نداشته باشید. با سخت‌افزاری که این لپ‌تاپ‌ها پیش روی‌تان قرار می‌دهند، همه بازی‌های کامپیوتری ساخته‌شده تا به امروز را می‌توانید با بهترین کیفیت ممکن بازی کنید. البته همه قیمت ROG Strix G512LW به خاطر کارت گرافیک آن نیست؛ این لپ‌تاپ امکانات هیجان‌انگیز دیگری هم ارائه می‌دهند که برای نمونه می‌توانیم به نمایشگر ۲۴۰ هرتز، حافظه‌های SSD از نوع NVMe PCIe و سیستم خنک‌کننده هوشمند اشاره کنیم. از همه مهم‌تر، دورتادور دستگاه به نوار LED مزین شده است تا وقتی دستگاه را روشن می‌کنید، غرق در نور شوید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزار‌های رایگان جایگزین آفیس

ام اس آی مدل GE66 Raider

ام‌اس‌آی GE66 Raider جزو مدل‌های به‌صرفه محسوب می‌شود؛ البته برای لپ‌تاپی که بیش از ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد، استفاده از لغت «به‌صرفه» چندان معنایی ندارد. به هر صورت، GE66 با بهره‌گیری از نسل دهم Core i7، مقادیر زیادی RAM و حافظه SSD و از همه مهم‌تر، کارت گرافیک GeForce RTX 2070 Super، می‌تواند همه بازی‌ها را به‌راحتی روی نمایشگر ۲۴۰ هرتزی خود با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کند. حتی اگر بخواهید آن را به نمایشگر بزرگ‌تر با وضوح بیشتری وصل کنید، این دستگاه قدرت کافی برای اجرای اکثر بازی‌ها  با رزولوشن 4K دارد. صرف‌ نظر از همه این موارد، کیبورد و لبه پایینی دستگاه، نور RGB چشم‌نوازی دارد که قطعا برای گیمرهای کامپیوتری جذابیت ویژه‌ای خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *