مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای امنیتی برای لینوکس

بهترین نرم افزارهای امنیتی برای لینوکس

لینوکس یک سیستم عامل یا هسته است که به عنوان یک ایده در ذهن لینوس توروالد جوان و باهوش هنگامی که دانشجوی علوم کامپیوتر بود، جوانه زده است. توزیع های مختلفی از این سیستم عامل وجود دارد که هر یک پاسخگوی نیازهای گروه خاصی از کاربران هستند. این سیستم عامل نیز همچون سایر سیستم ععامل ها نیاز به نرم افزارهای امنیتی دارد. اگر می خواهید بهترین نرم افزارهای امنیتی برای لینوکس را بشناسید این مطلب را از دست ندهید.

بهترین نرم افزارهای امنیتی برای لینوکس را بشناسید

SELinux

اس‌ای‌لینوکس (SELinux) سرنام Security-Enhanced Linux است. از مهم‌ترین و پرکاربردترین ماژول‌های امنیت لینوکس است که یک سازوکار برای پشتیبانی از خط‌مشی‌های امنیتی کنترل دسترسی ارائه می‌دهد.

AVAST

ضد ویروس آواست (avast! antivirus) نرم‌افزار ضدویروسی که توسط شرکت نرم‌افزاری آواست سافت‌ویر منتشر شده است. این ابزار امنیتی دارای نسخه‌های رایگان و تجاری است که بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر دارد. در ژوئیه ۲۰۱۶ شرکت امنیتی آواست، رقیب خود AVG را تصاحب کرد. در نتیجه هر دو ضدویروس آواست و AVG با یک پنل واحد عرضه می‌شوند. از ویژگی‌های ضدویروس رایگان این محصول می‌توان به حفاظت در برابر ویروس‌ها و جاسوس‌افزارهای رایانه‌ای، حفاظت بلادرنگ از سیستم در برابر روت‌کیت‌ها، شناسایی برنامه‌های ناخواسته، به‌روزرسانی سریع،  ویژگی شناسایی هوشمندانه (Heuristic engine)، ویژگی اسکن خودکار و زمان‌بندی شده از سیستم، محافظت از فایل‌های سیستمی در برابر بدافزارها، محافظت در برابر ایمیل‌های مخرب و رابط گرافیکی کاربر پسند اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین روترهای بیسیم 2019 را بشناسید

Avira

آویرا مجموعه نرم‌افزارهای امنیتی را شامل می‌شود که توسط شرکت نرم‌افزاری Avira GmbH ارائه شده است. این شرکت بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر و ۳۰۰ پرسنل در سراسر جهان است. نسخه رایگان ضدویروس آویرا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ جز ۱۰۰ محصول برتر رایانه‌ای توسط مجله PC World معرفی شدند.

Suricata

سوریکاتا (Suricata) یک سامانه تشخیص نفوذ (IDS) و سامانه جلوگیری از نفوذ (IPS) منبع باز است که توسط بنیاد امنیت اطلاعات باز (Open Information Security Foundation) توسعه داده شده‌ است. ابزارهای شخص ثالث موجود برای اسنورت با سوریکاتا نیز سازگارند که از آن جمله می‌توان به Snorby، BASE، Sguil (رایگان)، Aanval (تجاری)، Telesoft CERNE Open IDS Platform (تجاری)، سامانه‌های تشخیص نفوذ آزاد، Bro NIDS، اوسک، Prelude SIEM، sagan و اسنورت اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
وای فای 6 چیست و چه امکاناتی دارد؟

AVG

ای‌وی‌جی توسط شرکت AVG Technologies که یک شرکت خصوصی در کشور جمهوری چک سات طراحی شده است. اوایل سپتامبر ۲۰۰۵ بخش زیادی از این شرکت توسط اینتل خریداری گردید. ضد ویروس AVG تقریباً ۹۷٫۵٪ ویروس‌های شناخته شده را شناسایی و حذف می‌کند. همچنین افزونه‌هایی همچون web tuneup را منتشر کرده‌ که قابلیت‌هایی مانند اسکن وب (از ویروس) و بستن تِرَک‌ها و پاک کردن history مرورگر دارد. شما می‌توانید این افزونه را از سایت AVG روی کروم نصب کنید.

Eset smart security

نرم‌افزار اسمارت سکوریتی ESS سرنام (Eset smart security) بسته ضد ویروس مبتنی بر نود 32 است که علاوه ضد ویروس، ضد هرزنامه رایانامه، ضد نرم‌افزار جاسوسی و دیوار آتشین نیز است، در حالی که ضد ویروس نود 32 (NOD32) تنها ضد ویروس و ضد نرم‌افزار جاسوسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *