مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین نرم افزارهای ساخت بازی

بهترین نرم افزارهای ساخت بازی

هر گیمری برای یک بار هم که شده به ساخت بازی اختصاصی خود فکر کرده است. هر ساله نرم افزارهای بازی سازی جدیدی وارد بازار گیمینگ شده و همچنین افراد جدیدی به شکل آکادمیک از مراکز و مدارس آموزش بازی سازی در سراسر دنیا فارغ‌التحصیل می‌شوند. اما شما با استفاده از یک کامپیوتر و کمی انگیزه و با استفاده از یک نرم افزار بازی سازی می توانید بازی اختصاصی خود را را داشته باشید. اگر می خواهید بهترین نرم افزارهای ساخت بازی را بشناسید با ما در این بخش همراه باشید.

بهترین نرم افزارهای ساخت بازی را بشناسید

Unity

این نرم افزار یک موتور بازی سازی بین پلتفرمی (Cross-platform) است که توسط شرکت Unity Technologies ساخته شده است و برای اولین بار در ماه ژوئن 2005 و به عنوان یک نرم افزار بازی‌ سازی مختص سیستم عامل مک (Mac OS X) عرضه شد. این نرم افزار در سال 2018 موفق شد بیش از 25 پلتفرم مختلف را تحت پشتیبانی خود قرار دهد. ساخت بازی با یونیتی تجربه وسیع و متنوعی است و شما با این موتور بازی سازی قادر خواهید بود به ساختن بازی‌های سه بعدی، دو بعدی، واقعیت مجازی و همچنین بازی‌های واقعیت افزوده (Augmented reality) و نهایتا تجربه‌های متفاوت‌تر همچون بازی‌های شبیه سازی و غیره بپردازید.

این مطلب را هم ببینید
وای فای 6E چیست و چرا حائز اهمیت است؟

جا دارد اشاره کنیم که این نرم افزار به غیر از عرصه گیمینگ توسط شرکت‌های مختلف در عرصه‌های متفاوتی همانند سینما، خودروسازی، معماری، مهندسی و ساخت و ساز نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

Unreal Engine

Unreal Engine یک موتور بازی سازی است که توسط کمپانی Epic Games ساخته شده است و برای اولین بار از آن در یک بازی تیراندازی اول شخص به نام Unreal که در سال 1998 منتشر شده بود استفاده شد. مراحل ساخت بازی کامپیوتری با نرم افزار Unreal Engine از برخی جهات مشابه نرم افزار Unity است؛ با آن‌که می‌توان گفت از این نرم افزار اغلب برای ساخت بازی‌های تیراندازی اول شخص (FPS)، پلتفرمرها (Platformer)، بازی‌های مبارزه‌ای (Fighting) و نهایتا عناوین نقش آفرینی (RPG) استفاده می‌شود. نرم افزار بازی‌سازی Unreal Engine نیز از دامنه پلتفرم‌های وسیعی پشتیبانی می‌کند و از خصیصه‌های اصلی آن می‌توان به میزان قابل حمل بودن بالای آن اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزارهای تماس تصویری برای گوشی و کامپیوتر

GameMaker

GamMaker مجموعه‌ای از موتورهای بازی‌سازی بین پلتفرمی را شامل می‌شود که توسط مارک اورمارس (Mark Overmars) در سال 1999 ساخته شده‌اند و توسط کمپانی YoYo Games از سال 2007 چرخه تولید آن‌ها ادامه یافت.

به وسیله نرم افزار GameMaker قادر خواهید بود به ساخت بازی‌های ویدیویی بین پلتفرمی در ژانرهای مختلف بپردازید. علاوه بر این جا دارد اشاره کنیم که نرم افزار بازی‌ سازی GameMaker یکی از بهترین نرم‌ افزارها جهت ساخت بازی کامپیوتری بدون کد نویسی و یا با حداقل میزان کد نویسی ممکن محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *