مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین SSD های سال 2021

بهترین SSD های سال 2021

به دلیل سرعت، قدرت؛ قابلیت اطمینان و بهره وری انرژی بیشتر، SSD ها ممکن است بهترین راه حل ذخیره سازی مورد نظر شما باشند. در این بخش میخواهیم بهترین SSD های سال 2021 را به شما عزیزان معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین SSD های سال 2021 را بشناسید

اس‌اس‌دی ADATA XPG SX8200 Pro

اس‌اس‌دی SX8200 ای‌دیتا گران‌تر از SN550 است اما در فرایند لودینگ بازی‌ها و انتقال فایل‌های حجیم سرعت بالاتری را هم ارائه می‌دهد. این SSD به همراه نرم‌افزار جانبی بسیار کاربردی، پنج سال گارانتی و مزایای دیگر عرضه شده است.

اس‌اس‌دی ADATA XPG SX8200 Pro

تاثیری که محصولات این کمپانی بر روی تصمیم کاربران گذاشته غیرقابل انکار است. اس‌اس‌دی‌های سری XPG ای‌دیتا از عملکرد سطح بالا و قیمتی بسیار رقابتی بهره می‌برند. اس‌اس‌دی SX8200 Pro نیز از این امر مستثنی نیست و طراحی ظاهری جذاب، هیت‌سینک‌های کارآمد و پکیج نرم‌افزاری عالی را ارائه می‌دهد. در حال حاضر، این اس‌اس‌دی بهترین انتخاب برای گیمینگ است.

این اس‌اس‌دی  حداکثر سرعت اینترفیس PCI Express 3.0 را به چالش می‌کشد و قادر است سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی 3500 و 3000 مگابایت بر ثانیه را در دسترس کاربر قرار دهد. علاوه بر این، نرخ خواندن و نوشتن تصادفی  آن بسیار بالا است و به همین دلیل کاربر می‌تواند در استفاده روزمره از سیستم خود تفاوت کارایی را نسبت به سایر اس اس دی ها به‌خوبی لمس کند. بازی‌ها سریع‌ فراخوانی می‌شوند، ویندوز در چند ثانیه بوت می‌شود و عملکرد کلی سیستم به‌طور محسوسی بهبود می‌یابد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های ریکاوری عکس در اندروید

مدل 2 ترابایتی این اس‌اس‌دی دقیقا عملکرد مدل 1 ترابایتی را ارائه می‌دهد و به‌لطف نرخ دوام 1280TBW (نوشتن و پاک کردن 1280 ترابایت اطلاعات) امکان استفاده چندین ساله از محصول میسر شده است. این SSD به‌همراه 5 سال گارانتی عرضه می‌شود و به گیمرها اطمینان می‌دهد تا فایل‌های ذخیره بازی‌های مورد علاقه خود را با خیال راحت در کامپیوتر ذخیره کنند.

اس‌اس‌دی ADATA XPG SX8200 Pro

اگرچه اس‌اس‌دی ADATA XPG SX8200 Pro یک اس‌اس‌دی NVMe محسوب می‌شود، اما قیمتی تقریبا مشابه با یک اس‌اس‌دی ساتای حرفه ای را ارائه می‌دهد. در واقع مدل 1 ترابایتی XPG SX8200 Pro فقط اندکی از 860 EVO با ظرفیت مشابه گران‌تر است!

اگر هنوز هم برایتان جذاب به‌نظر نمی‌رسد، خوب است بدانید که اس‌اس‌دی ای‌دیتا سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی 3500 و 3000 مگابایت بر ثانیه‌ای را در دسترستان قرار می‌دهد. این عملکرد تقریبا مشابه بهترین اس‌اس‌دی‌های موجود در بازار است که قیمتی به‌ مراتب بالاتر دارند.

این مطلب را هم ببینید
اپل موزیک در تلویزیون های هوشمند ال جی

اس‌اس‌دی XPG Gammix S50 Lite

ای‌دیتا XPG SX8200 Pro مدتی هست که بهترین ارزش خرید را در کلاس خود ارائه می‌دهد. اما در حال حاضر اس‌اس‌دی دیگری از ای‌دیتا تحت عنوان XPG Gammix S50 Lite این جایگاه را به خود اختصاص داده است و از نظر ارزش خرید بهترین اس‌اس‌دی موجود در بازار محسوب می‌شود.

ایکس‌پی‌جی S50 Lite اگرچه به‌ اندازه اس‌اس‌دی‌های PCIe 4.0 سریع نیست اما بسیاری از اس‌اس‌دی‌های مبتنی بر رابط اتصال PCIe 3.0 را به زانو در آورده است. پکیج نرم‌افزاری ارائه شده به همراه اس‌اس‌دی نیز از نمونه‌های مشابه به مراتب کامل‌تر است. هیت‌سینک آلومینیومی با طراحی برس خورده و جذاب خود، گرما را به خوبی دفع می‌کند و از نظر طول عمر نیز، ای‌دیتا S50 Lite نسبت به سامسونگ 980 PRO وضعیت بهتری را ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *