بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی دوربین گوپرو هیرو 8 بلک

Gopro hero 8
دوربین اکشن GoPro hero 8 یک دوربین ورزشی فوق‌العاده است که کمپانی گوپرو به بازار عرضه کرده است. در این مقاله به بررسی اجمالی دوربین گوپرو ۸ می‌پردازیم با ما همراه باشید.

دوربین GoPro Hero 8 black

کیفیت فیلم برداری دوربین گوپرو ۸ برابر ۴K بوده و سرعت به ۶۰ فریم در ثانیه می‌رسد. همچنین دارای بیت‌ریت ۱۰۰ Mbps است. در این دوربین لرزشگیر دیجیتال نیز بهبود یافته است. به گفته کمپانی گومرو ویژگی HyperSmooth که همان لرزشگیر دیجیتال است، در این دوربین بسیار بهبود یافته است. از نظر ظاهری این دوربین بسیار شبیه به دوربین‌های نسل قبلی خود است. اما چیزی که قابل توجه است این است که گوپرو ۸ به همراه لوازم جانبی‌های کاربردی‌ای به بازار عرضه شده است که این لوازم گوپرو۸ را از قبلی‌ها متمایز می‌کند. این لوازم با عنوان Mods ارائه شده‌اند‌.
از جمله این لوازم می‌توان به نور LED، نمایشگر چرخان دوم و میکروفون اختصاصی گوپرو اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که گوپرو در این دوربین قرار داده است حالت Live Burst است. این حالت مقداری شبیه به ویژگی Live Photos در موبایل‌های آیفون است. در این حالت، دوربین ۱.۵ ثانیه قبل و ۱.۵ ثانیه بعد از ثبت هر عکس را با تعداد فریم‌های زیاد ثبت می‌کند به گونه‌ای که برای هر عکس یک فیلم سه ثانیه‌ای ثبت می‌شود. با کمک این ویژگی می‌توانید عکس‌های مختلفی را در ۳ ثانیه داشته باشید و هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید.

طراحی دوربین ورزشی گوپرو هیرو ۸

گوپرو ۸ به گونه‌ای طراحی شده است که  می‌توانید بدون قاب اضافی از آن در اعماق ۱۰ متری دریا استفاده کنید. در قسمت پایین این دوربین دو حلقه قرار داده شده است که می‌توانید آن‌ها را جمع کنید. با توجه به این ویژگی دیگر نیاز نیست در بین وسایل‌تان به دنبال قاب دوربین بگردید کار شما بسیار راحت شده است. این دوربین نسبت به نسخه قبلی خود باریک‌تر است. ضخامت آن ۲۸.۴ میلی‌متر است. البته این دوربین پهن‌تر و بلند‌تر از نسخه قبلی خود است. لازم به ذکر است که این دوربین زمانی که در قاب قرار می‌گیرد از گوپرو ۷ کوچک‌تر است. دوربین جلو این محصول برخلاف نسخه‌های قبلی قابل جدا شدن نمی‌باشد. دوربین گوپرو ۸ از گوریلاگلس ساخته شده است و دوبرابر نسبت به ضربه مقاوم‌تر است.
تفاوت دیگر این دوربین با دوربین‌های نسل قبلی خود این است که با دربی بزرگ  باتری، کارت حافظه و پورت USB-C را پوشش داده‌اند.
با وجود اینکه تفاوتی در باتری این دوربین با دوربین‌های قبلی به چشم نمی‌خورد اما به گفته کمپانی GoPro ضریب تخلیه شارژ باتری این دوربین بسیار بیشتر از باتری‌های قبلی است.
Gopro hero 8

 قابلیت‌های موجود در گوپرو ۸ 

حالت TimeWarp 2.0

برای کنترل اتوماتیک سرعت براساس حرکت و تشخیص صحنه و نورپردازی از این ویژگی استفاده می‌شود.

تایم لپس – Time Lapse

در این دوربین از آپشن جذاب تایم لپس یا همان گذر سریع زمان می‌توانید استفاده کنید. عکاسان  با این ویژگی قادرند از لحظاتی مانند رشد گیاهان، طلوع و غروب خورشید، حرکت ابرها و آدم ها و… فیلم های خارق‌العاده‌ای را ثبت کنند.

لایو استریم – Live Stream

لایو استریم یا به عبارتی پخش زنده محتوا به صورت اینترنتی توسط این دوربین قابل استفاده است. با این قابلیت کاربران می توانند جلسات، کلاس ها و ..  فیلم‌ها را به صورت زنده ببینند.

عکاسی پیاپی – LiveBurst

یکی از حالت‌های دوربین گوپرو 8، LiveBurst است؛ در این حالت با زدن دکمه شاتر دوربین از 1.5 ثانیه قبل و بعد از زدن شاتر را ثبت می‌کند.

عکاسی در شب – Night Lapse 

از این حالت Night Lapse برای عکس‌برداری ماهرانه و باکیفیت در شب استفاده می‌شود. با روشن شدن این حالت قادرید تصاویر و ویدئوهای 4K، 2.7K و 1140 یا 1080 پیکسل را با جزئیات کامل را ثبت کنید.

دستور به تصویربرداری

در این دوربین با 14 دستور صوتی قادرید به دوربین دستور استارت تصویربرداری دهید. مانند گفتن “گوپرو، ضبط را شروع کن: GoPro, start recording” و یا “گوپرو، روشن شو: GoPro, turn on” .

حالت built-in mount

با کمک این ویژگی built-in mounting برای راه اندازی دوربین دیگر نیازی به 3پایه و یا لوازم جانبی نیست. به کمک این ویژگی قادرید باتری را به آسانی عوض کنید، به وسیله کابل USB-C شارژ کنید و همچنین کارت حافظه را بدون جابجایی از جایی که نصب شده است، خارج کنید.

حالت HyperSmooth 2.0

این دوربین میزان زیادی وضوح و صافی (HyperSmooth) در تمامی فریم ریت ها را ساپورت می‌کند. در این دوربین نسخه ورژن 2.0 از این تکنولوژی ارائه شده است.

اپلیکیشن GoPro

کمپانی کوپرو اپلیکیشنی ارائه داده است که با استفاده از آن می‌توانید عکس بگیرید، ادیت کنید و به به اشتراک بگذارید. اپلیکیشن GoPro به شکل خودکار ویرایش‌های بسیار جذابی روی تصاویر می‌زند و اشتراک گذاری را برای شما آسان کرده است.

ویژگی‌های دوربین گوپرو ۸

  • کیفیت عکاسی ۱۲ مگا پیکسل
  • سرعت عکاسی تا ۳۰ فریم بر ثانیه
  • کیفیت فیلمبرداری ۴کا (اولترا اچ دی) تا ۶۰ فریم بر ثانیه
  • کیفیت فیلمبرداری ۲٫۷ کا تا ۱۲۰ فریم
  • کیفیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ پی (فول اچ دی ) تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه
  • بهبود کیفیت فیلمبرداری
  • دارای بلوتوث و وای فای داخلی جهت مشاهده و انتقال و به اشتراک گذاری  عکس و فیلمدارای قابلیت کاهش صدای باد به صورت کاملاً حرفه ای و پیشرفته
  • تکنولوژی هایپر اسموت HyperSmooth نسل ۲ تثبیت کننده و لرزش گیر تصویرو حذف لرزش فیلم به صورت دیجیتال VIDEO STABILIZER
  • دارای جی پی اس داخلی جهت ثبت محل ضبط بر روی نقشه
  • نمایشگر ۲ اینچی با قابلیت فول تاچ (کاملاً لمسی)
  • تهیه عکس به صورت خام جهت عکاسی و تدوین حرفه ای در فرمت RAW+WDR+HDR
  • پشتیبانی از فرمان ۱۴ صوتی با زبانهای مختلف
  • دارای زوم دیجیتال داخلی  تا ۱۰ برابر بزرگنمایی
  • وزن ۱۲۶ گرم
  • خروجی اچ دی ام آی
  • فرمت صوتی WAV
  • فرمت خروجی MP4
  • ابعاد : ۶۶٫۳-۴۸٫۶-۲۸٫۴صحنه آهسته تا هشت برابر SLOW MOTION 8X
  • پردازنده G1 توسط تیم مهندسی گوپرو به صورت خاص برای دوربین گوپرو هیرو ۸ بلک
  • قویتر شدن محافظ شیشه ای لنزو عدسی تا دو برابر نسل قبل
این مطلب را هم ببینید
چند نکته کاربردی برای عکاسی در روزهای ابری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *