بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

معرفی دوربین گوپرو هیرو 9 بلک

معرفی دوربین گوپرو هیرو 9 بلک
کمپانی GoPro دوربین ورزشی قدرتمندی با نام گوپرو هیرو ۹ بلک را به بازار عرضه کرده است. اگر قصد خرید دوربین GoPro hero 9 را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید تا بیشتر با این دوربین قدرتمند آشنا شوید.

گوپرو هیرو ۹ بلک

این دوربین دارای حسگری بزرگ است که رزولوشن آن ۲۳.۶ مگاپیکسل است. با کمک این حسگر می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 5k ضبط کنید. که این عدد نسبت به دوربین‌های اکشن دیگر عدد بالایی است و سرعت ضبط ویدئو آن برابر با ۳۰ فریم بر ثانیه می‌باشد. همچنین با این حسگر می‌توانید با دوربین گوپرو ۹ خود عکس‌هایی با کیفیت ۲۰مگاپیکسلی تهیه کنید. در این دوربین علاوه بر نمایشگر اصلی که در قسمت پشت قرار دارد و ۱.۴ اینچ است، یک صفحه نمایش دیگر نیز در قسمت جلویی آن واقع است. با توجه به اینکه این نمایشگر برابر با 1.4 اینچ است می‌توان از آن برای Live View استفاده کرد. با این ویژگی این دوربین بسیار مورد استقبال بلاگرها و تولیدکنندگان محتوا قرار گرفته است. در این دوربین از فناوری HyperSmooth 3.0 که بروزترین لرزشگیر در دوربین‌های ورزشی‌است استفاده شده است. با توجه به وجود این فناوری دیگر شما از داشتن گیمبال بی‌نیاز می‌شوید و خیلی راحت می‌توانید فیلم‌های روان و بدون لرزش را تهیه کنید.
 همچنین از این دوربین، میتوان به عنوان وب کم نیز استفاده کرد. با این دوربین تصاویری باکیفیت 1080p Full HD را در اختیار خواهید داشت. بدنه این دوربین ساختاری مستحکم داشته و کیفیت بالایی دارد. این بدنه در برابر ضربه تا حد زیادی مقاومت دارد همچنین تا ۱۰ متر ضدآب است. به همین دلیل دیگر نیازی به کیش‌های ضدآب ندارید.  یکی از آپشن‌های جذاب این دوربین حالت HindSight است. با استفاده از این حالت از ۳۰ثانیه قبل از زدن دکمه استارت، فیلم‌برداری خواهد شد این حالتِ فوق العاده به شما کمک می‌کند که لحظات یک دفعه را از دست ندهید.
معرفی دوربین گوپرو هیرو 9 بلک

ویژگی‌های ارتقاء یافته دوربین گوپرو ۹ 

  • نمایشگر اصلی ۲.۳ اینچی دوربین
  • ظرفیت باتری برابر با ۱۷۲۰ میلی‌آمپر ساعت
  • قابلیت استفاده لمسی و بزرگ‌نمایی لمسی،
  • ضبط صدا
  • عکاسی با فرمت RAW، TimeLapse و Night Lapse،
  • قابلیت عکاسی پرتره
  • دارای قابلیت SuperPhoto
  • فیلم‌برداری اسلوموشن 8x،
  • بیت ریت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه‌ای،
  • ۳ عدد میکروفن با قابلیت حذف نویز باد، تنظیمات حرفه‌ای برای فیلم‌برداری،
  • قابلیت کنترل صوتی با استفاده از ۱۴ فرمان صوتی و …
این دوربین دارای یک مانت سرخود است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون موارد اضافی دوربین را به لوازم جانبی‌ای مانند سه‌پایه و انواع مانت‌ها وصل کرد و امکان اتصال  ماد‌های مختلفی مانند میکروفن اکسترنال مخصوص و یا نور LED به دوربین وجود دارد. این دوربین دارای باتری ۱۷۲۰ میلی‌آمپر ساعت است که نسبت به نسخه قبلی خود ۳۰ درصد عمر طولانی‌تری خواهد داشت و انرژی دستگاه را برای مدتی طولانی‌تر تامین می‌کند.

 قابلیت استفاده از Mods های مختلف

با استفاده از این دوربین می‌توانید به ماد هایی که به‌صورت اختصاصی برای این دوربین طراحی شده‌ است متصل شوید. این مادها به لوازم جانبی‌ مانند میکروفون، نور LED و … گفته می‌شود که با قابلیت‌ها و طراحی دوربین‌های گوپرو سازگار هستند.

کنترل صوتی

دوربین گوپرو هیرو ۹ بلک دارای قابلیت کنترل صوتی است. بنابراین قادر خواهید بود با ۱۴ فرمان صوتی از پیش تعیین‌شده، دوربین را کنترل  کنید.

حالت Power Tools LiveBurst

زمانی که حالت Power Tools LiveBurst در دوربین گوپرو ۹ شما فعال باشد دوربین در زمان عکاسی ۱.۵ ثانیه قبل و ۱.۵ ثانیه بعد از زدن دکمه شاتر را ثبت می‌کند. با این قابلیت قادرید بهترین فریم را از بین تصاویر ثبت‌شده انتخاب کنید.

کنترل لمسی دوربین

این دوربین دارای نمایشگری لمسی است که به کمک آن می‌توانید دوربین را کنترل کرده و تنظیمات را فقط با لمس صفحه نمایش انجام دهید.

قابلیت زمان‌بندی دوربین

در دوربین گوپرو هیرو ۹ قادرید برای دوربین زمان‌بندی دلخواهی مشخص کنید. به طور مثال دوربین را تنظیم کنید تا در ساعت ۵ صبح شروع به فیلم‌برداری تایم‌لپس کند. زمانی که از خواب بیدار می‌شوید با یک فیلم خارق‌العاده مواجه هستید که واقعا فوق‌العاده است.
این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از رنگها در عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *