بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

مقایسه GoPro hero 8 با GoPro hero 9

مقایسه گوپرو 9 و 8
 با آمدن گوپرو ۹ اکنون کاربران در دوراهی گوپرو ۸ و یا گوپرو ۹ مانده‌اند که آیا کدام بهتر است؟ چه تفاوت‌هایی با هم دارند و کدام را بخریم؟ ما در این مقاله به مقایسه کامل GoPro hero 8 با GoPro hero 9 پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید‌.

تفاوت گوپرو هیرو ۸ و ۹ از نظر طراحی

دوربین گوپرو Hero 9 از نظر بدنه و ابعاد تقریبا  ۱۰ درصد بزرگ‌تر از گوپرو ۸ است.  وزن گوپرو ۹  برابر با ۱۵۸ گرم است و وزن گوپرو ۸ برابر با ۱۲۶ گرم است. همان طور می‌بینید گوپرو ۹ سنگین‌تر است. دوربین گوپرو ۹ با وجود بزرگ‌تر و سنگین‌تر بود از نسل قبلی خود باز هم اندازه کامپکتی داشته و بسیار مناسب است. اما قابل ذکر است که Mods‌های نسخه قبلی قابل استفاده برای گوپرو ۹ نمی‌باشد. هیرو ۹ صفحه نمایشی بزرگ‌تر از هیرو ۸ دارد. صفحه نمایش این دوربین ۲.۲۷ اینچ است در حالی که گوپرو ۸ دارای نمایشگر ۱.۹۵ اینچی است. در هر دو دوربین نمایشگرها لمسی هستند. اما تفاوت اساسی آن‌ها در این است که در دوربین جدید گوپرو ۹ در قسمت جلویی یک دوربین یک صفحه نمایش رنگی وجود دارد که در هیرو ۸ به صورت سیاه و سفید است.  این صفحه نمایش لمسی نیست و در زمان فیلم‌برداری 5K  روان بودن عملکرد آن کاهش می‌یابد. همچنین امکان خاموش کردن آن در تنظیمات دوربین وجود ندارد که این مورد از لحاظ مدیریت مصرف باتری خوب به نظر نمی‌رسد.

تفاوت در رزولوشن نمایشگر دوربین Hero 9 با Hero 8

حسگر استفاده شده در گوپرو ۹ رزولوشنی برابر با ۲۳.۶ مگاپیکسل دارد. که حدودا ۲ برابر بیشتر از رزولوشن گوپرو ۸ است. با این ویژگی می‌توانید فیلم‌هایی با رزولوشن بسیار بالای 5K را ثبت کنید. با توجه به بررسی‌های انجام شده گوپرو ۹ جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند‌. از نظر کیفیت عکاسی نیز هیرو ۹ عکس‌هایی با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل را ثبت می‌کند و هیرو ۸ تصاویری با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرد.

تفاوت در باتری 

بالاخره کمپانی گوپرو باتری محصولات خود را ارتقاء داد. دوربین گوپرو ۸ دارای باتری‌ای از نوع لیتیوم یونی و ظرفیت 1220 میلی‌آمپرساعت است. این باتری عمر زیادی نداشته و بعد از یک ساعت و نیم فیلم‌برداری ۴k انرژی‌اش تمام می‌شد. در حالی که باتری دوربین گوپرو ۹ دارای ظرفیت 1720 میلی‌آمپربرساعت است که عمر آن ۳۰ درصد بیشتر از عمر باتری‌ نسل‌های قبلی خود است. باتری این دوربین در آزمایش‌های انجام شده می‌تواند فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD به مدت ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه انجام دهد.  باتری بزرگ‌تر این دوربین ما را قادر می‌سازد تا در شرایط دمایی بسیار سرد نیز از عملکرد بهتری از دوربین هیرو ۹ بهره‌مند شویم. اما مورد قابل توجه‌ای که در باتری این دوربین وجود دارد این است که در هنگام فیلم‌برداری با رزولوشن 5k بعد از حدود نیم‌ساعت داغ می‌شود. البته در رزولوشن‌های دیگر این مورد وجود ندارد.
مقایسه گوپرو 9 و 8

تفاوت در طراحی لنز

 طراحی لنز گوپرو ۹ مانند لنز‌های قدیمی جداشونده است. کمپانی گوپرو برای این قسمت یک ماد لنز با عنوان Max Lens Mod عرضه کرده است که می‌تواند به افزایش توان لرزشگیری دوربین و افزایش زاویه دید آن کمک کند. با این وجود دوربین گوپرو هیرو ۹ می‌تواند تا با رزولوشن 2.7K، سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و زاویه دید ۱۵۵ درجه‌ای فیلم‌برداری کند. توجه داشته باشید که این ماد را باید به طور مجزا خریداری کنید.

 لرزشگیر تصویر بهبودیافته

لرزشگیر HyperSmooth گوپرو بهترین لرزشگیر‌ در دوربین های ورزشی موجود است. این لرزشگیر دیجیتالی است. و با یک کراپ جزئی، خر وجی نرم و روانی تولید می کنند. بنابراین دیگر نیازی به گیمبال نیست. در مدل جدید Hero9 از hyperSmooth 3.0 استفاده شده که دارای عملکرد بهتر و روان‌تری نسبت به hyperSmooth 2.0 است که در گوپرو هیرو ۸ استفاده شده است.

تراز افقی که در هیرو ۹ وجود دارد

با کمک ماد Max Lens  هیرو ۹ می‌تواند تراز افقی را در زمان فیلم‌برداری قفل کند. اما برای تراز کردن ویدئوها احتیاجی به ماد نبوده و خود دوربین به کمک حسگرهای خود می‌تواند ویدئوهای شما را تراز کند.

قابلیت بازگرداندن زمان

با فعال کردن قابلیت Hindsight دوربین گوپرو هیرو ۹ می‌تواند تا ۳۰ ثانیه قبل از زدن دکمه شاتر را ضبط کند. با این ویژگی دیگر نگران لحظات ناگهانی نیستیم.

 سایر قابلیت‌های گوپرو ۹ که در گوپرو ۸ نیست

 یکی از این قابلیت‌های جذاب در هیرو۹ ، قابلیت زمان‌بندی شروع فیلم‌برداری است که در هیرو ۸ وجود ندارد. با کمک این حالت قادریم دوربین را به‌صورت اتوماتیک تنظیم کنید تا در زمان خاصی شروع به فیلم‌برداری کند. قابلیت TimeWarp 3.0 که در دوربین گوپرو ۹ وجود دارد و با این  حالت می‌توانیم صدا را نیز ضبط کنیم.
این مطلب را هم ببینید
عکاسان متوسط و نکات عکاسی برای آن ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *