بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

مقایسهDJI OM 4 و DJI Osmo Mobile 3

مقایسهDJI OM 4 و DJI Osmo Mobile 3

با آمدن DJI Osmo mobile 4 بسیاری از کاربران برای‌شان سوال است که تفاوت سری OM4 با OM3 در چیست؟ در این مقاله به مقایسه این دو گیمبال موبایل می‌پردازیم تا شما با به دست آوردن اطلاعات کافی بتوانید گیمبال مورد نیاز خود را تهیه کنید. 

مقایسهDJI OM 4 و DJI Osmo Mobile 3

در اولین نگاه این دو گیمبال بسیار شبیه به هم هستند و شاید نتوان به راحتی مدل آن‌ها را تشخیص داد که کدام سری ۳ و کدام سری ۴ است. Osmo M4 نسخه پیشرفته و ارتقاء یافته Osmo mobile 3 است. از نظر ظاهری اسمو موبایل ۴ دارای ابعاد در حالت جمع شده ۱۶۳x۹۹.۵x۴۶.۵ میلی‌متر و در حالت باز ۲۷۶x۱۱۹.۶x۱۰۳.۶ میلی‌متر است و ابعاد اسمو موبایل ۳ در حالت جمع شده ۱۵۷x۱۳۰x۴۶ میلی‌متر و در حالت باز ۲۸۵x۱۲۵x۱۰۳ میلی‌متر است.  وزن گیمبال OM4 برابر ۳۹۰ گرم و هولدر آهنربایی ۳۲.۶ گرم و هولدر آهنربایی چسبی ۱۱.۴ گرم است.

وزن گیمبال

همچنین وزن گیمبال Osmo mobile 3 برابر ۴۰۵ گرم است. طراحی OM4 به صورت تاشو و مجهز به مکانیزم آهنربایی با قابلیت آزادسازی سریع است و طراحی اسمو موبایل ۳ به صورت تاشو می‌باشد. این گیمبال از گوشی هایی با ویژگی‌های وزن ۲۳۰±۶۰ گرم، ضخامت ۶.۹ تا ۱۰ میلی‌متر و پهنا ۶۷ تا ۸۴ میلی‌متر پشتیبانی می‌کند. همچنین osmo mobile 3 از موبایل‌های دارای وزن ۲۰۰±۳۰ گرم ضخامت کم‌تر از ۹.۵ میلی‌متر و پهنا ۶۲ تا ۸۸ میلی‌متر پشتیبانی می‌کند. عمر باتری هر دو گیمبال در شرایط ایده‌آل ۱۵ ساعت است. زمان شارژ در هر دو گیمبال برابر ۲.۵ ساعت با شارژر ۱۰ واتی است. برای استفاده از هر دو گیمبال با گوشی‌های هوشمند از اپلیکیشن DJI Mimo استفاده می‌شود. مهم‌ترین تفاوت این دو گیمبال در مانت آهنربایی به‌کاررفته در OM4 و ویژگی‌های فنی ارتقاء یافته  آن است.

مقایسهDJI OM 4 و DJI Osmo Mobile 3

 

طراحی

همان طور که گفتیم طراحی هر دو گیمبال به صورت تاشو می‌باشد و بسیار شبیه به هم هستند.  همچنین دیدید که ابعاد OM4 کوچک‌تر از سری قبلی خود است. اما در صورتی که از هولدر موبایل آن استفاده کنید وزن ان بیشتر از اسمو موبایل ۳ می‌شود‌. در طراحی OM4 از دو نگه‌دارنده آهنربایی است. که یکی از آن‌ها هولدر موبایلی است که مثل مدل قبلی  گوشی موبایل را به آن متصل می‌کنید. با این تفاوت که این هولدر در قسمت متصل شدن به گیمبال دارای آهنربا است همچنین می‌توان آن را از لرزشگر جدا کرد.  تفاوت دیگر نحوه متصل شدن موبایل در سیستم جدید DJI، به کمک رینگ آهنربایی است. این رینگ به پشت موبایل هوشمند شما وصل است و اتصال آهنربایی‌ راحتی را برای شما ایجاد می‌کند. 

تفاوت در پشتیبانی از موبایل‌هایی با وزن‌های متفاوت

گیمبال OM4 نسبت به سری قبلی خود موتورهای قوی‌تر و گشتاور بیشتری دارند. به همیل دلیل باعث شده است که OM4 توانایی تحمل موبایل‌هایی با وزن بیشتر را داشته باشد. 

 حتی می‌توان گفت این گیمبال می‌تواند همان موبایل‌ها را با لوازم جانبی‌ مانند میکروفن یا لنز را روی خود سوار کند. 

تفاوت در لرزشگیری Osmo Mobile 3 و OM 4 

یکی از موارد مهمی در در زمان خرید گیمبال باید به آن توجه شود لرزشگیری آن‌ها است. این دو محصول دارای گیمبال ۳ محوره هستند و هر دو از نظر لرزشگیری شبیه به هم هستند. منظور از ۳ محوره بودن این است که این گیمبال‌ها آثار ناشی از لرزش و حرکت را از سه محور جلو و عقب، چپ و راست و ساید به ساید خنثی می‌کنند. پس هم در زمانی که درحال دویدن هستید و هم در زمان راه رفتن دیگر نگران لرزش در هنگام فیلم لرداری نباشید. 

قابلیت‌هایی که تنها در OM4 وجود دارد! 

  • قابلیت DynamicZoom
  • قابلیت CloneMe Pano
  • پانوراما 3×3
این مطلب را هم ببینید
نکات مهم استفاده از سه پایه در عکاسی منظره

این قابلیت‌ها تنها در اسمو موبایل ۴ وجود دارد که در مقاله معرفی Osmo mobile 4 درباره هر کدام توضیح داده شده است. 

تفاوت در سهولت استفاده 

با توجه به اینکه در OM4 از مانت آهنربایی استفاده شده است مسلما استفاده از آن نیز راح‌تر است. و همین طور به دلیل کوچک‌تر بودن این گیمبال حمل و نقل آسان‌تر دارد‌. اگر این دو موضوع چندان اهمیتی برای شما ندارد باید بگوییم در عمل این دو گیمبال تفاوت زیادی با هم ندارد و در موارد فنی نیز شبیه به هم هستند. همچنین به دلیل استفاده هر دو از برنامه DJI Mimo نحوه کار هر دو شبیه به هم است. 

تفاوت در لوازم جانبی

گیمبال اسمو موبایل ۳ در دو کیت ارائه شده است. کیت عادی که فقط دارای گیمبال است و کیت کومبو آن که دارای گیمبال، یک سه‌پایه کوچک و کیف حمل است. اما OM4 فقط در یک کیت ارائه شده است. که علاوه بر گیمبال دارای سه‌پایه کوچک نیز می‌باشد. به علاوه هر دو گیمبال به همراه، کیسه پارچه‌ای حمل، کابل شارژ و بند مچی به بازار عرضه شده‌اند. 

 

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای عکاسی از حیوانات در طبیعت

ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید امیدواریم توانسته باشیم به شما در خرید یک گیمبال مناسب کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *