بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی و بررسی بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade

بررسی بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade

Rise of Kingdoms: Lost Crusade محصول Lilith Games است که در آن ما کسی هستید که قرار است تاریخ یک فرمانروایی را رقم بزند و اینکه این تاریخ پر از شکوه باشد یا غرق در خون و کشورگشایی و ظلم به خودتان بستگی دارد. در این بخش با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade بپردازیم.

بررسی بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade

جای تعجب ندارد اگر اسم Lilith Games برایتان آشنا باشد زیرا این بازی‌ساز مغز متفکری است که بازی AFK Arena را ساخته. این کمپانی چینی با انتشار بازی Rise of Civilizations در سال ۲۰۱۸ به شهرت زیادی رسید اما بعدا به دلایل حقوقی نام بازی را به Rise of Kingdoms تغییر و کل بازی را ارتقا داد.

گیم‌پلی بازی تقریبا شبیه همان چیزی است که در بازی‌هایی مثل سری Civilization وجود دارد؛ ترکیبی از استراتژی، انتخاب و مدیریت که موجب از دست دادن سرزمین و یا گسترش خاک و قلمرو می‌شود. بنابراین قرار نیست با یک گیم‌پلی روایت محور طرف باشید زیرا شما قرار است داستان یک سرزمین را بنویسید و سرنوشت مردمش را رقم بزنید.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده که باید بدانید

طراحی عوامل بصری گیم‌پلی بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade بدون شک قوی است و تجربه‌ای را به شما می‌دهد که ممکن است کمتر در پلتفرم موبایل دیده باشید اما درباره‌ی ذات گیم‌پلی حقیقت این است که با یک نوآوری فوق‌العاده طرف نیستیم و همان چیزی تکرار شده که همیشه در این سبک بازی‌ها بوده است.

بررسی بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade

ابتدا قلمروی خود را انتخاب می‌کنید که تقریبا نام تمام کشورهای محبوب در لیست وجود دارد. پس از انتخاب قلمرو باید کار آباد کردن سرزمین را شروع کنید که از تولید غذا تا جنگ سرد را در بر می‌گیرد. ممکن است اواسط بازی احساس کنید که سبک بازی شما یا موقعیت جغرافیایی فعلی با کشوری که انتخاب کرده‌اید جور در نمی‌آید اما جای نگرانی نیست و می‌توانید در ازای پرداخت هزینه‌ کشورتان را عوض کنید.

هزینه‌ی تغییر کشور کم نیست؛ برای این کار باید فرمانروا را فدا کنید. فرمانروای هر سرزمین تجربه و توانایی های به خصوصی که دارد که او را از سایر فرمانروایان متمایز می‌کند و بر توسعه‌ی قلمرو هم تاثیر دارد بنابراین شاید فدا کردن فرمانروا خیلی انتخاب منطقی به حساب نیاید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی‌های Shoot 'Em Up برای موبایل

این امکان وجود دارد تا هم به تنهایی و هم به صورت مولتی‌پلیر بازی را تجربه کنید. در بخش سولو هم می‌توانید روی گسترش و ارتقای قلمرو کار کنید و هم می‌توانید وارد یک جنگ فرضی شوید و از خودتان دفاع کنید. در بخش مولتی‌پلیر  که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این بازی است،‌ رقابت بین شما و سایر قلمروها در جریان خواهد بود.

حالا که صحبت از نقطه‌ی قوت بازی است، این را هم اضافه کنم که کیفیت گرافیک و طراحی بصری بازی بسیار رضایت‌بخش است که البته در حجم بالای بازی هم بی تاثیر نبوده. طراحی کاراکترها هم به طرز واضحی با سبکی انجام شده که در بازی‌های زیادی وجود دارد اما همچنان پر طرفدار است.

متاسفانه بخش پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای کمی نا متعادل است و اگر قصد دارید وقت زیادی برای بازی صرف کنید و در سطح های حرفه‌ای بازی کنید ممکن است بدون پرداخت هزینه کار سخت باشد. اما اگر می‌خواهید تنوعی به لیست بازی‌ها بدهید و هر از گاهی یک بازی در این سبک را تجربه کنید، بازی Rise of Kingdoms: Lost Crusade انتخاب مناسبی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *