بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی و بررسی بازی Stardew Valley

بررسی بازی Stardew Valley

Stardew Valley یک بازی جذاب در سبک نقش آفرینی می باشد که توسط Eric ConcernedApe Barone ساخته شده است. این بازی در ابتدا برای پلتفرم‌ Microsoft Windows و پس از آن برای macOS، لینوکس، پلی استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، Playstation Vita، اندروید و iOS منتشر شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی بازی Stardew Valley بپردازیم.

بررسی بازی Stardew Valley

گیم پلی بازی

داستان و هدف این بازی چیزی جز این نیست که می‌خواهد به بازی‌بازان نشان دهد که تجربه داشتن یک مزرعه چقدر می‌تواند جذاب باشد. بازی دره استاردو یک بازی شبیه‌ساز کشاورزی بوده که از برترین بازی‌های ویدئویی Harvest Moon الهام گرفته شده است. در ابتدای بازی، بازیکنان کارکتر مورد نظر خودشان را می‌سازند. پس از آن یک قطعه زمین و یک خانه کوچک را بازی در اختیارشان می‌گذارد. خانه و قطعه زمینی را که در اختیارشان است، در اصل پدربزرگشان برایشان خریداری کرده و فرزندان او از آن‌ها استفاده می‌کنند.

شهری که تمام این رویدادها در آن رخ می‌دهند، شهر کوچکی‌ست به‌نام Pelican. در بازی نقش آفرینی Stardew Valley، بازیکنان می‌توانند زمین‌های زراعی مختلفی را برای کار در آن‌ها برای خودشان انتخاب کنند. هر کدام از مزرعه‌هایی که در بازی وجود دارند، یک‌سری خوبی‌ها و یک‌سری بدی‌ها دارند. پس از دانلود بازی Stardew Valley برای کامپیوتر، خواهید دید که زمین‌های زراعی از تخته‌سنگ، کنده چوبی، درختان متعدد و علف‌های هرزی پوشیده شده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Gotham Knights

بازیکنان قبل از کاشت و برداشت محصول در مزرعه باید ابتدا برای تمیز کردن زمین اقدام کنند. برای مثال، در واقعیت هیچ کشاورزی در زمینی که پر از سنگ و علف هرز و… است محصول نمی‌کارد. ابتدا زمین را تمیز کرده سپس اقدام به کاشت می‌کند. در بازی Stardew Valley نیز از آن‌جایی که بازیکنان با یک بازی شبیه‌ساز رو به رو هستند، باید طبق واقعیت عمل کرده و زمین را ابتدا از درختان و سنگ‌ها تمیز کرده و سپس اقدام به کاشت محصولاتشان کنند.

پس از تمیز کاری‌های مورد نیاز، نوبت به کاشت محصولات می‌رسد. در بازی کشاورزی و مزرعه داری Stardew Valley با کاشت و برداشت محصول درآمدزایی می‌کنید. با برداشت محصولات و فروش آن‌ها پولی به بازیکنان داده می‌شود. با پول دریافتی، بازیکنان می‌توانند مزرعه و تاسیسات موجود در آنجا را توسعه دهند. توسعه تاسیسات نیز باعث افزایش درآمد بازیکنان می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Supernatural City

کار جالب دیگری که بازیکنان قادر خواهند بود انجام دهند این بوده که با سایر شخصیت‌های بازی به غارها و مکان‌های طبیعی رفته و مواد معدنی از آنجا استخراج ‌کنند. همچنین می‌توانند درصورت نیاز، حیوانات وحشی را نیز شکار کنند. در بازی نقش آفرینی Stardew Valley بازیکنان برای درآمد بیشتر می‌توانند کارهای متعددی انجام دهند. از جمله این کارها می‌توان به بازسازی روابط مردم و تکمیل ماموریت‌هایی که بازی به صورت خودکار به آن‌ها می‌دهد اشاره کرد.

سیستم مورد نیاز بازی Stardew Valley

  • سیستم عامل: Windows 7 یا بالاتر
  • پردازنده: 2 Ghz
  • حافظه رم: 2 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: 256Video Memory، Shader Model 3.0
  • نسخه دایرکت ایکس: 10
  • فضای کافی: 500 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *