آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای عکاسی از ساختمان های قدیمی

عکاسی از ساختمان های قدیمی

معمولا در هر شهر و دیاری آثاری از تاریخ و گذشتگان بر جای مانده است. ساختمان های قدیمی و بازارهای سنتی محل خوبی برای عکاسان است تا تصاویر خارق العاده ای خلق کنند. در این بخش می خواهیم نکات مهم برای عکاسی از ساختمان های قدیمی که به شما کمک می کنند تا حرفه ای تر شوید را آموزش دهیم.

عکاسی از ساختمان های قدیمی

تجهیزات مورد نیاز

برای عکس‌های عمومی به یک لنز واید با کیفیت نیاز دارید. از لنزهایی مثل 70-300 برای زوم کردن روی جزئیات چوبی و سنگی موجود در نمای بیرونی ساختمان‌ها استفاده کنید. داشتن یک فلاش قدرتمند به شما کمک می‌کند سایه‌ها را از بین ببرید و یا قسمت‌های تاریک فضای داخلی ساختمان را نورپردازی کنید. همچنین می‌توانید از آن برای نقاشی با نور (Light Painting) روی دیوار ساختمان هم استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
دوربین عکاسی برای مبتدیان

ساختمان‌های تاریخی ممکن است تاریک باشند

در خیلی از ساختمان‌های قدیمی، استانداردهای نورپردازی امروزی رعایت نشده است. اغلب اوقات پنجره‌ها کوچک و بسته بوده‌اند و به همین خاطر ممکن است نور ورودی به شکل میله‌های باریکی دیده شوند. همین موضوع باعث به هم ریختگی سیستم نورسنجی دوربین شما خواهد شد. در این شرایط می توانید از نواحی تیره نورسنجی کنید البته درنظر داشته باشید که نواحی هایلایت بیش از اندازه نوردهی خواهند شد و یا چند فریم با مقادیر نوردهی مختلف بگیرید و آن‌ها را در نرم‌افزارهای HDR ترکیب کنید تا هایلایت‌ها و سایه‌ها متعادل شوند.

به دنبال جزئیات بگردید

در اطراف ساختمان به دنبال جزئیات کوچک بگردید. پس از اینکه کمی با دقت‌تر نگاه کنید، از جزئیاتی که می‌توانید در سنگ‌ها و ستون‌های ساختمان‌های قدیمی پیدا کنید شگفت زده خواهید شد؛ جزئیاتی که در تکاپوی روزمره متوجه آن‌ها نشده‌اید. از لنزهایی با فاصله کانونی بلندتر استفاده کنید تا تمام کادر را با جزئیات موردنظر خودتان پُر کنید. این دست جزئیات معمولا در اطراف ورودی‌ها، بالای پنجره‌ها و برخی اوقات روی خط سقف که دقیقا پائین سطح ناودان قرار دارد دیده خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید گیمبال برای فیلم‌برداری اکشن

از مردم و ماشین‌ها عکاسی نکنید

سعی کنید در زمان عکاسی از فضای بیرونی ساختمان های قدیمی از ماشین‌ها و یا مردم عکاسی نکنید زیرا هر دو تاریخ ثبت عکس را نشان می‌دهند. در صورتی که ساختمان در مرکز شهر قرار دارد، می‌توانید آخر هفته و یا صبح زود برای عکاسی از آن اقدام کنید. در این زمان‌ها معمولا ساختمان‌های قدیمی خلوت‌تر هستند و می‌توانید بدون مزاحمت به عکاسی بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *