آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم برای عکاسی در هوای بارانی

عکاسی در هوای بارانی

این روزها در بسیاری از شهرهای کشور شاهد بارندگی هستیم. بارش باران باعث می شود طبیعت جلوه زیبایی به خود بگیرد و این امر عکاسان را تحریک می کند تا حرفه خود را به نمایش بگذارند. برای عکاسی در هوای بارانی نیاز است تا نکاتی را که در این بخش به شما عزیزان آموزش می دهیم رعایت کنید.

عکاسی در هوای بارانی

مراقبت از تجهیزات

با استفاده از وسایل عکاسی که به خوبی آماده شده‌اند شما و دوربینتان می‌توانید زیر باران و یا هر شرایط آب و هوایی عکاسی کنید و زمانی که همه در حال برگشتن به خانه هستند، بیشترین استفاده را از شرایط ببرید. قبل از اینکه حتی راجع به لوکیشن یا ایده‌های عکاسی در باران صحبت کنیم، بهتر است از خودتان و تجهیزاتی که دارید مراقبت کنید و چند وسیله وجود دارد که قبل از خروج از منزل باید آماده کنید.

چتر

چتر باران یکی از بهترین وسایل برای مراقبت از شما و تجهیزات شما در زمان عکاسی زیر باران است و با وجود اینکه چتر در زمان عکاسی و کادربندی خیلی دست و پاگیر است، یکی از ارزان‌ترین وسایل برای محافظت از شما در برابر باران است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از حیات وحش

کیف دوربین

مطمئن شوید که کیف دوربین شما ضد آب است و یا حداقل یک کاور ضد آب دارد که می‌توانید در کسری از ثانیه از آن استفاده کنید و کیف تجهیزات خودتان را با کمک آن بپوشانید. این کاور فقط برای محافظت از تجهیزات در زمانی که روی پشت شما قرار دارند کاربرد ندارد زیرا بعد از باران شما معمولا کیف دوربین خودتان را روی زمینی قرار می‌دهید که معمولا خیس است. به همین خاطر استفاده از کاور باران به شما کمک می‌کند که از نفوذ قطرات آب به داخل کیف جلوگیری کنید.

لباس ضدآب

ممکن است این موضوع خیلی واضح به نظر برسد اما عکاس‌های زیادی هستند که در هوای بارانی لباس کافی نمی‌پوشند. بهترین روش برای لباس پوشیدن در روزهای بارانی استفاده از یک کت ضدآب سبک و شلواری است که روی شلوار فعلی خودتان می‌پوشید. این وسایل را می‌توانید به راحتی داخل هر کوله‌ای قرار دهید و در زمان مواجهه با شرایط نامناسب جوی به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. پس از باران نیز جمع کردن آن‌ها و کنار گذاشتنشان خیلی راحت است.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای ترکیب ‌بندی بهتر در عکاسی معماری

به سراغ مناظر دور افتاده بروید

مکان‌های زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که افراد زیادی در آن‌ها رفت و آمد نمی‌کنند. چنین مکان‌هایی می‌توانند برای عکاسی مناسب باشند. توجه کنید که ساختمان‌های چوبی با انعکاس نور به دلیل خیس بودنشان می‌توانند سوژه جالبی برای عکاسان باشند. شما در زمان‌های بارانی سوژه‌های عادی را نیز می‌‌توانید زیبا شکار کنید.

رنگین کمان منتظر شماست

در یک روز بارانی، بعد از اتمام باران یا در آخرین دقایق آن، رنگین کمان تشکیل می‌شود. پس اگر قصد عکاسی از رنگین کمان را دارید، پیش از به وجود آمدنش موقعیت عکاسی خود را مشخص کنید. با وجود اینکه بر روی رنگین کمان متمرکز هستید، سعی کنید سایر مناظر را نیز فراموش نکنید و برای مثال درخت یا ساختمان‌ها را نیز در تصاویر خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *