تحلیل و بررسی, معرفی تجهیزات موبایل, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

هدست چیست و با هدفون و هندزفری چه تفاوتی دارد؟

خیلی از ما با تعریف درست هدست آشنا نیستیم و به طور مشخص نمی دانیم یک هدست خوب چه ویژگی هایی دارد و تفاوتش با هدفون و هندزفری در چیست در این مطلب می کوشیم ابتدا یک تعریف مشخص از این سه دستگاه داشته باشیم.  و در ادامه هم به معرفی یک برند معروف از هدست ها را می پردازیم

تفاوت ظاهری هدفون، هدست و هندزفری

هر سه وسیله هدست، هدفون و هندزفری ابزارهای تسهیل ارتباط تلفنی و همینطور شنیداری و صوتی هستند که با وجود عملکردهای مشابه شان، تفاوت‌های کلیدی دارند که می‌توان هر یک از آن‌ها را به عنوان یک وسیله متمایز شناخت، دانستن این تفاوت‌ها به کاربران کمک می‌کند تا انتخاب درستی هنگام خرید این وسیله داشته باشند. در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم:بخش مهمی از لذت بازی کردن به صداگذاری و موسیقی آن است و بدون داشتن یک هدست مناسب برای بازی کردن، نمی‌توانیم نهایت لذت از بخش شنیداری یک بازی را به‌دست آوریم. برخی از افراد ترجیح می­دهند این لذت را ازطریق اسپیکر بهره بگیرند؛ اما اغلب گیمرها استفاده از هدست­های حرفه ­ای و مخصوص گیم را ترجیح می ­دهند و این موضوع در بازی‌های آنلاین که نیاز به گفتگو میان گیمرها است بیشتر به نظر می آید.

هدست چیست؟

هدست را می‌توان نوعی هدفون معرفی کرد که علاوه بر دو گوشی برای گوش دادن میکروفونی نیز برای ارسال صدای کاربر هم دارد به عبارت دیگر به کمک هدست برخلاف هدفون می‌توان یک ارتباط دو طرفه بر قرار کرد.میکروفونی هم در هدست ها تعبیه شده است که به صورت چرخشی حرکت می کند و می توان با توجه به موقعیت خود فاصله آن را از صورت تنظیم کرد این ههدست ها مستقیما به کامپیوتر و یا لب تاب و یا گوشی تلفن ها وصل می شوند به همین دلیل مناس ترین وسیله برای استفاده در مراکز تماس تلفنی و پاسخگویی هستند و همچنین برای ضبط فیلم آموزشی و بازی های کامپیوتری هم که به شکل آنلاین چند نفر با هم بازی می کنند و نیاز به گفتگو در حین بازی دارند گزینه مناسبی است هدست به یکپارچگی ارتباط شما و کامپیوتر کمک می کند و به بهبود وضعیت کاری و صرفه جویی در مصرف زمان تاثیر زیادی دارد هدست یک پین و یا یک کابل بیشتر از هدفون دارد.

هدفون چیست؟

هدفون وسیله‌ای دارای دو گوشی به نسبت بزرگتر از هدست است که با هدف پوشاندن کل گوش به این شکل طراحی شده است تا مصرف کننده صدای اطراف را هرچه کمتر بشنود،هدفون بلندگو ندارد و بیشتر برای گوش دادن به موسیقی ، آموزش زبان و کارهایی از این دست مناسب است. در واقع دلیل اصلی اینکه گوشی هدست نسبت به گوشی هدفون کوچکتر است این است که این وسیله اغلب در مراکز تماس مورد استفاده قرار می‌گیرد، مرکزتماس ها معمولاً محیط‌های شلوغی هستند و هرچه گوش با بلندگو بزرگتری پوشیده شود فرد بلندتر صحبت می‌کند و همین امر باعث شلوغ‌تر شدن مرکز تماس و ایجاد مزاحمت برای سایر کارکنان مرکز تماس می‌شود و به همین دلیل است که معمولاً هدست ها گوشی کوچکتری دارند و هنگام خرید هدست برای مراکز تماس توصیه می شود هدست های تک گوش انتخاب شوند چرا که کارمندان مراکز تماس همزمان باید هم تمرکز روی تماس خود داشته باشند و هم از محیط اطراف خود مطلع باشند و با بلند صحبت کردن آنها مانع کار دیگران نشود اما در هدفون چون برای یادگیری آموزشی و گوش دادن به موسیقی است و نیاز نیست به محیط اطراف توجه داشته باشیم بنابراین گوشی های هدفون را بزرگتر می سازند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل فرمت PDF به JPG

هندزفری چیست؟

هدفون داخل گوش، یا earphone که بیشتر به نام هندزفری (handsfree) شناخته می‌شود وسیله‌ای است که امروزه جزء لوازم جانبی همه تلفن‌های همراه است و بر خلاف هدست و هدفون به دلیل اندازه کوچکش برای قرار گرفتن داخل گوش ساخته شده است و گوشی های آن از طریق یک سیم به هم متصل می شوند به دلیل شکل ساده و قابل حملش برای استفاده های روزانه مناسب هستند و علاوه بر گوشی میکروفونی هم دارند که برای برقراری تماس طراحی شده اند و موارد استفاده آن برای گوش دادن به موسیقی حین انجام کارها و پاسخ دادن به گوشی موبایل است البته استفاده طولانی مدت از این وسیله به دلیل اینکه کاملاً داخل گوش قرار می گیرد برای گوش مناسب نیست ولی هدفون و هدست چئن اطراف گوش را می پوشانند آسیبی به گوش نمی رسانند.

معرفی هدست های لاجیتیک(LOGITECH HEADSETS)

هدست های لاجیتیک دارای طیف وسیعی از هدست های اداری و خانگی برای هر تعداد استفاده ، از جمله برقراری تماس ، دورکاری ،کنفرانس ویدیویی یا حتی گوش دادن به موسیقی هستند. این هدست های دارای چند وظیفه ای هستند که سر و صدا را مسدود می کنند و به شما امکان می دهند هر تعداد از وظایف را انجام دهید ، حتی در یک محیط شلوغ. هدست ها کار و زندگی شما را آسان تر می کنند. آنها دست شما را آزاد می کنند تا بتوانید هنگام صحبت حتی محاسبه کنید.فیلترهای صوتی آن شما را در تماس ها و جلسات ویدیویی واضح تر و واضح تر می کند. بین مجموعه وسیعی از هدست های سیمی و بی سیم که به رایانه ، لپ تاپ ، تلفن های هوشمند یا رایانه لوحی شما متصل می شوند ، می توانید یکی را انتخاب کنید.

انواع هدست لاجیتیک

1-هدست های سیمی:

می توانند یکی از دو روش اتصال ، از طریق کابل USB-A یا جک 3.5 میلی متری را داشته باشند. هدست های سیمی با اکثر سیستم عامل ها سازگار هستند و راه حل های افزونه و بازی آسان را برای تماس ها ، جلسات ویدئویی ، وبینارها ، آموزش آنلاین یا حتی بازی ارائه می دهند. با برخی از مدل ها ، کنترل های خطی ساده روی سیم یا کاسه گوش به شما امکان می دهد صدا را به راحتی تنظیم کنید ، تماس ها را خاموش کنید و موارد دیگر را بدون اختلال ایجاد کنید. همچنین می توانید تنظیمات صدا را با کنترل های میزان صدا روی صفحه که از طریق رایانه ، لپ تاپ ، رایانه لوحی یا تلفن هوشمند قابل دسترسی است تنظیم کنید.

2-هدست های بی سیم:

هدست های بی سیم از طریق بلوتوث یا گیرنده USB-A متصل می شوند. هدست های بی سیم Logitech تمام ویژگی های همتای سیمی خود را به همراه آزادی برخاستن ، کشش و حرکت در حین استفاده از هدست ارائه می دهد. از هدست بی سیم خود برای تماس تلفنی ، پیوستن و شروع جلسات ویدیویی و گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. حتی بدون سیم ، همچنان می توانید میزان صدا را تنظیم کنید ، تماس ها را خاموش کنید و موسیقی را انتخاب کنید. کنترل های ساده روی گوش این امکان را فراهم می کند. آزادی اضافی نه تنها برای افرادی که در یک محیط شلوغ اداری کار می کنند مفید است. همچنین برای کار در خانه مفید است.

کار بدون دست ، توانایی تهیه قهوه ، رها کردن گربه و انجام تعدادی از کارهای مربوط به خانه یا کار را در حین ماندن در خط باز می کند. نویز لغو میکروفون میکروفون بخش مهمی از تجربه هدست است – این نحوه صحبت افراد در تماس ها یا جلسات است. میکروفون حذف نویز برای کاهش نویز پس زمینه کار می کند ، بنابراین صدای بلند و واضح را دریافت می کنید. این امر از طریق فناوری میکروفون و همچنین نرم افزار امکان پذیر است ، که برخی از آنها حتی می توانند کیفیت صدای شما را بهبود بخشیده و هرگونه صدای خش خش یا صدای خش خش را از بین ببرند.

اگر در یک دفتر شلوغ کار می کنید و مجبورید با میز خود تماس بگیرید ، این ویژگی می تواند یک نجات دهنده واقعی باشد. لغو سر و صدا فعال حذف نویز فعال (ANC) صداهای محیط اطراف شما را کاهش می دهد – مانند فن ها و تهویه مطبوع – بنابراین می توانید تماس ها و تمرکز خود را بدون حواس پرتی بشنوید. این امر از طریق انواع فناوری های میکروفون و الگوریتم های نرم افزاری که نویز را حذف می کنند امکان پذیر است. این به شما امکان می دهد بدون نیاز به افزایش صدا یا تغییر محیط ، به کار خود ادامه دهید. این کار زندگی شما را آسان تر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *