آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

چند نکته کاربردی برای ژست عکاسی پسرانه

ژست عکاسی پسرانه

به طور کلی در عکاسی مردانه، مدل باید قدرتمند، با اعتماد به نفس و خوش‌تیپ بنظر برسد. علاوه بر فیگور و ژست، نکات ساده‌ای هستند که به این هدف کمک می‌کنند. در این بخش با ما همراه باشید تا به بررسی چند نکته کاربردی برای ژست عکاسی پسرانه بپردازیم.

ژست عکاسی پسرانه

فضای باز با حالت راه رفتن

ژست ایستاده و بدون حرکت برای برخی آقایان سخت است و با آن راحت نیستند. در این صورت می‌توانید در حال راه رفتن عکاسی کنید. از سوژه بخواهید از فاصله‌ای نسبتاً دور به سمت شما بیاید و در حال حرکت چندین عکس پیاپی بگیرید. راه رفتن باعث طبیعی‌تر شدن ژست می‌شود و به همین دلیل است که این ژست علیرغم کلیشه‌ای بودن همچنان محبوب است.

بهتر است فکری برای دستان سوژه بکنید؛ مانند در‌دست گرفتن کیف یا ژاکت، و اگر نخواهید سوژه به دوربین نگاه کند جهت نگاه وی را به دقت انتخاب کنید.

مدل نشستن

ژست‌های نشستن در هر حالت نشان‌دهنده آرامش سوژه هستند. این ژست را می‌توانید در حالات مختلف مثل نشستن روی صندلی و غیره انجام دهید.

نشستن روی صندلی

این ژست توسط سلبریتی‌ها معروف شد و حالا به عنوان یک ژست کلاسیک محسوب می‌شود. احساس اعتماد به نفس توأم با آرامش از ویژگی‌های این ژست است. دستان سوژه حتماً روی قسمت بالایی صندلی قرار بگیرد. از پس‌زمینه‌های ساده استفاده کنید بهتر است.

این مطلب را هم ببینید
12 روش برای اینکه عکس های خود را حرفه ای جلوه دهید

با ماشین

یک ژست عکاسی پسرانه و مردانه در فضای باز، ژست با اتومبیل است. اگرچه می‌توانید با هر اتومبیلی این ژست را اجرا کنید اما توصیه می‌شود با اتومبیل‌های لاکچری این کار انجام شود. این ژست بسیار مورد علاقه جوانان بوده و سعی می‌کنند از ژست‌های کلاسیک ایستاده در کنار اتومبیل پرهیز کنند. نشستن با درهای باز یا نشستن روی زمین با تکیه به چرخ‌ها، از ژست‌های مدرن هستند.

ضربدری

یک ژست عکاسی پسرانه دیگر برای سوژه‌های کم تجربه، دستان ضربدری است. با توجه به حالت چهره، این ژست می‌تواند حسی از اقتدار یا حساس بودن و دفاع را القاء کند. همانند برخی ژست‌ها، این ژست را می‌توانید هم در حالت ایستاده و هم در وضعیت نشسته اجرا کنید. توجه داشته باشید اجرای این ژست ممکن است نتیجه آی متفاوت با آنچه در نظر دارید ایجاد کند.

کلوزآپ چهره

بسیاری از آقایان، احساس جدی بودن در چهره را دوست دارند. برای همین منظور ژست‌های تمام چهره و کلوزآپ، ایده‌آل هستند. در صورت نیاز و با توجه به خصوصیات روحی سوژه، از وی بخواهید به یک رویداد یا خاطره خوشایند فکر کند و در این حالت نیز عکس‌هایی بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای گرفتن عکس سلفی که باید بدانید

حتی ممکن است از سوژه بخواهید کمی لبخند بزند اما اگر به دنبال ایجاد حسی مرموز و رازگونه هستید باید حالت چهره کاملاً خنثی باشد. ژست‌های مستقیم رو به دوربین، حالت چشم‌ها را بخوبی منعکس می‌کند.

تنظیم لباس

این ژست در فهرست بهترین ژست‌های مردانه قرار دارد. علاوه بر القاء حس اعتماد به نفس، این ژست می‌تواند ظرافت و لاکچری بودن را هم نمایش دهد.

از سوژه بخواهید یا به دوربین نگاه کرده یا به جهتی دیگر نگاه کند. در هر دو حالت عکس بگیرید و بهترین را انتخاب کنید. درنظر داشته باشید در این ژست، آنچه مهم است حرکت دست سوژه است نه لباس سوژه.

زانوی خم شده

این ژست نیز سرشار از آرامش و حس اعتماد به نفس است. این ژست قابلیت اجرا بصورت تکیه دادن یا ایستادن مستقل را دارد. در حالت ایستادن بدون تکیه‌گاه، بهتر است سوژه دست خود را بر روی قسمت بالای زانو قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *