اخبار تکنولوژی

کلاب هاوس با امکان نمایش کپشن برای کاربران نسخه iOS به روز شد

کلاب هاوس

مدتی است که شاهد یک برنامه برای ارتباطات در شبکه اجتماعی هستیم که مانند یک بمب درون بازار فناوری و ارتباطات ترکید. این برنامه در کمترین زمان مورد محبوبیت و طرفداری زیادی از مخاطبین قرار گرفت، به نوعی که افراد مشهور دیگر وقت خود را در ان می گذرانند. بله خودتان متوجه شدید که دقیقا منظور من برنامه کلاب هاوس است که هر چه از محبوبیت آن بگویم بازهم کم است.

بررسی کلاب هاوس

این نرم افزار کاربردی و پر اهمیت به نوعی جایگاه ویژه ای در میان کاربران پیدا کرد و تنها دلیل آن هم این بود که مخاطبین می توانستند به وسیله انتقال صوت به صورت انلاین با سایرین ارتباط برقرار کنند.

کلاب هاوس

به این صورت که صوت ها در حین صحبت کردن شنیده می شد و سپس مورد پاسخ قرار می گرفت. این برنامه در مدت زمان کوتاهی مورد محبوبیت زیادی قرار گرفت که از جمله آن می توان به قابلیت های ویژه ان نیز اشاره کرد.

شاید در زمان ابتدایی این نرم افزار تنها از ویژگی صوت انلاین برخوردار بود ولی امروزه شاهد یک تغییر اساسی در آن هستیم که باعث شده است تا نمایش کپشن برای کاربران نسخه ایفون ایجاد شود.

جالب بودن ماجرا اینجاست که این اپلیکیشن در ابتدا تنها برای کاربران ایفون بود ولی مدتی بعد از آن کاربران اندرویدی نیز توانستند در ان عضویت پیدا کنند.

اکنون نیز شاهد رونمایی از یک قابلیت جدید در کلاب هاوس هستیم که باز هم برای کاربران ایفون منتشر شده است و نمی دانیم که چه زمانی سایرین می توانند از آن بهره مند شوند. به این صورت تنها مخاطبین اپلی که به وسیله دعوت نامه وارد این نرم افزار شده اند، می توانند از این ویژگی جدید استفاده نمایند. اضافه شدن کپشن برای کاربران آیو اس در واقع یک لطف الهی از طرف این نرم افزار بود که در ادامه ببا ویژگی های آن آشنا خواهیم شد که اصلا این قابلیت به چه دردی می خورد. پس با ما همراه باشید.

امکان نمایش کپشن برای کاربران نسخه iOS

وقتی که تنها در رابطه با اضافه شدن کپشن صحبت می شود، نمی توان تشخیص داد که دقیقا منظور چیست. ولی بهتر است بدانید که منظور از کپشن در این نرم افزار زیر نویسی است که برای صوت های کلاب هاوس برای کاربران قرار گرفته است. شاید با خود بگویید که این زیرنویس به چه دردی می خورد؟ جالب بودن ماجرا اینجاست که این کپشن برای افراد ناشنوا و یا کم شنوایی اضافه شده است که آن ها نیز بتوانند مانند سایرین متوجه حضور افراد و صحبت های آن ها در این برنامه بشوند و بتوانند به جمع آن ها پیوسته و دوستان جدید پیدا کنند.

این مطلب را هم ببینید
نمایشگر 120 هرتزی مینی LED به مک بوک پرو آمد

از نظر من این منحصر به فرد ترین کاری است که این شبکه اجتماعی انجام داده است. تا کنون که همچنان طرفداران زیادی عضو این شبکه بودند و اکنون نیز کلاب تیر آخری بود که برای جذب بیشتر کاربران رها کرد.

آیتم مهم بعدی که در این قابلیت وجود دارد، این است که افراد ناشنوا می توانند کپشن این صورت ها در 13 زبان دنیا بخوانند. پس در هر کجای دنیا که باشید، به راحتی می توانید از این قابلیت استفاده کنید. البته این برنامه نوید داده است که در آینده از زبان های بیشتری پشتیبانی می کند و مخاطبین بیشتری می توانند از آن بهره مند شوند. در اصل برنامه کلاب باعث رشد زیادی شده است زیرا توانسته گفت و گوهای صوتی را به بالاترین حد در بین مخاطبین برساند.

کپشن کلاب هاوس در چه زبان هایی منتشر شده است؟

سوال پرتکرار برای کاربران ناشنوا و یا کم شنوا این است که این کپشن ها صوت ها را در چه زبان هایی منتشر می کنند. همانطور که ذکر شد، این قابلیت از 13 زبان پشتیبانی می کند که این زبان ها شامل انگلیسی، عربی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ژاپنی، کره ای، روسی، ترکی، کانتونی، چینی ماندارین و چینی یوه می باشد. متاسفانه این ویژگی برای ایران وجود ندارد و کاربران ایرانی نمی توانند از آن بهره مند شوند.

ولی همانطور که این برنامه ذکر کرده است، به زودی زبان های بیشتری را اضافه می کند. لازم به ذکر است که این نسخه هنوز به عنوان یک نسخه آزمایشی قرار دارد زیرا در برخی از زبان ها در کپشن به مشکل برخورده اند. ولی باز هم در این حین کاربران زیادی را جذب خود کرده است.

این مطلب را هم ببینید
مقاومت بالای آیفون 13 پرو مکس در تست سقوط

چه ویژگی های جدیدی قرار است در کلاب هاوس منتشر شود؟

ویژگی های به روز و جدید دیگری در این برنامه قرار است منتشر شود که شامل قابلیت Wave است که باعث شده است تا شروع مکالمات برای کاربران ساده و راحت تر انجام شود. همچنین یکی دیگر از قابلیت هایی که به تازگی اضافه شده است و بسیاری از مخاطبین را جذب خود کرده، اضافه کردن قابلیت ضبط صوت های انجام شده در چت روم ها می باشد که بسیار مورد طرفدار قرار گرفت.

کلاب هاوس

لازم به ذکر است که این که چه زمانی کاربران اندروید می توانند از این قابلیت ها استفاده کنند، هنوز مشخص نیست ولی امیدواریم که به زودی این ویژگی برای آن ها فراهم شود و در اختیارشان قرار بگیرد.  همچنین بهتر است بدانید که ویژگی اضافه شدن زیر نویس هنوز در دست پلتفرم های توییتر قرار دارد، ولی کمک زیادی در جذب کاربر کرده است.

چرا کلاب هاوس پرطرفدار است؟

کلاب هاوس اولین نرم افزاری بود که وارد بازار فناوری موبایلی شد و قابلیتی را ارائه داد که کاربران بتوانند بدون نیاز به چت کردن مانند یک مکالمه صوتی مخابراتی معمولی با یکدیگر صحبت کنند و ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل مورد محبوبیت عده زیادی قرار گرفت و از هنرمندان گرفته تا مردم عادی به ان پیوستند. و هم اکنون که نیز شاهد قابلیت های جدید این برنامه هستیم، پس چطور می توان طرفدار آن نبود.

نتیجه گیری

اگر دوست دارید که با اطرافیان خود در گوشه کنار جهان ارتباط برقرار کنید، بدون آنکه بفهمند شما چه کسی هستید، و با یکدیگر گفت و گوهای تاثیرگذار و مفید داشته باشید، بهتر است هر چه زودتر دعوت نامه ای از یک دوست برای عضویت در کلاب هاوس دریافت کنید و همچنین اضافه شدن کپشن برای افراد ناشنوا نیز محبوبیت این برنامه را دو برابر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *