بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

نکاتی در مورد فلاش عکاسی

توضیح نکاتی در مورد فلاش

یکی از ابزاری که در عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد، فلاش عکاسی است. فلاش وسیله ای است که هم در خود دوربین قرار دارد و هم می تواند به صورت جداگانه خریداری شود. استفاده از این وسیله به گرفتن تصاویر بهتر کمک زیادی خواهد کرد. در این مقاله ما قصد داریم نکاتی در مورد فلاش ها بیان کنیم. پس با ما همراه شوید تا با این وسیله آشنایی بیشتری پیدا کنید.

 

بررسی موارد مهم فلاش عکاسی

در این بخش از مقاله قصد داریم نکاتی در مورد فلش ها ارائه دهیم که به عنوان نکات اولیه شناخته می شوند.

 

مورد اول:

زمانی که به هر جسمی، نور تابشی مستقیم برخورد می کند،  تصویر تخت خواهد شد. یعنی سایه روشن ها از بین می روند و حسی سه بعدی به عکس خواهند داد. در این حالت تصویر حس خوشایندی به ما نخواهد داد. بهتر این است که فلش را نسبت به دوربین در موقعیت های دیگری قرار دهیم.  در این صورت می توان تاثیر تخت شدگی تصویر را از بین برد. با استفاده از تجهیزات موجود در عکاسی می توانیم فلاش را با فاصله مورد نظر از دوربین تنظیم کنیم و یا به طور همزمان از چند فلاش استفاده کنیم.

 

 مورد دوم:

اگر زمانی قصد داشته باشیم که از بازتاب نور فلاش به سوژه استفاده کنیم، می توانیم  با استفاده از تغییر دادن زاویه نور تابش داده شده از سمت فلاش این کار را بکنیم. اکثر فلاش هایی که امروزه طراحی و ساخته شده اند، می توانند زاویه تابشی را در راستا های مختلف عمودی و افقی تغییر بدهند. این کار باعث لطیف شدن نور و از بین رفتن سایه های شدید می شود. البته باید مراقب شرایطی که باعث افت و کاهش نور می شوند هم باشید. این شرایط عبارتند از : فاصله، رنگ جسم و … .

این مطلب را هم ببینید
تجهیزات ضروری برای نورپردازی در آتلیه عکاسی

 

مورد سوم:

همان طور که می دانید در این مقاله در حال توضیح نکاتی در مورد فلاش ها هستیم.

این نکته سوم مهم و حذاب است. هر زمان که قصد داشتید سایه های تند را کم کنید و عکس خود را زیبا نمایید، بهتر این است که از پخش کننده های نور استفاده کنید.

ممکن است بپرسید پخش کننده چیست؟

پخش کننده یا دیفیوزر (Diffiuser) پوششی است که در مقابل نور نصب می شود و باعث لطافت نور و سایه های مورد استفاده می گردد. این وسیله را هم می توان به راحتی در خانه ساخت و هم می توانید آن را از مراکز خرید تهیه کنید.

بیان نکاتی در مورد فلاش

فلاش

مورد چهارم :

همان طور که می دانیم فلاش وسیله ای است که نور خود را در صدمی از ثانیه خالی می کند. اگر سرعت شاتر تغییر کند، اثری بر میزان روشنایی حاصل از فلاش ندارد اما می تواند از میزان نور محیط بکاهد.

این مطلب را هم ببینید
زمان استفاده از فلاش دوربین در عکاسی را بدانید

 

مورد پنجم:

ما با استفاده از سیستم های مختلف جهت تنظیم فلاش، می توانیم میزان نور را تنظیم کنیم. اما این امر تاثیری بر سایر متغیر ها مانند شاتر و دیافراگم نخواهد داشت.

 

مورد ششم:

در این بخش از معرفی نکاتی در مورد فلاش ها قصد داریم به طور خلاصه وسیله ای را برای شما معرفی کنیم که به عکاسان کمک زیادی خواهد کرد.

  • نام این وسیله فلاش متر است.

فلاش متر وسیله ای است که برای حساب کردن دقیق مقدار نور در زمان تخلیه فلش بر روی سوژه و در نهایت محاسبه متغیر ها مورد استفاده قرار می گیرد‌. در واقع این وسیله نورسنجی است که فرمان تخلیه فلاش را صادر می کند و در زمان تخلیه عملیات نورسنجی را انجام می دهد. هر زمان که فلاش به دوربین متصل نباشد از  فلاش متر استفاده خواهد شد.

 

سخن آخر

در کل استفاده از تجهیزات مختلف در عکاسی به ما برای خلق تصاویر و عکس های زیبا کمک می کند. یکی از این وسایل فلاش است. ما در این مقاله نکاتی در مورد فلاش برای شما بیان کردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *