مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بهترین شغل های حوزه فناوری شبکه‌های کامپیوتری

شغل های حوزه فناوری شبکه‌های کامپیوتری

در دنیای امروز شبکه های کامپیوتری روز به روز در حال پیشرفت بوده و بازار تقاضا برای استخدام تکنسینهای ماهر شبکه گرم است. چناچه از فعالین این حوزه هستید و یا علاقه دارید در دنیای شبکه های کامپیوتری مشغول به کار شوید با ما همراه باشید تا با بهترین شغل های حوزه فناوری شبکه‌های کامپیوتری آشنا شوید.

بهترین شغل های حوزه فناوری شبکه‌های کامپیوتری

معمار شبکه

بهترین شغلی که در حوزه فناوری شبکه‌های کامپیوتری می توانید در آن شروع به فعالین کنید، معمار شبکه است. این شغل درآمدی بین 73,037 تا 154,078 دلار را به همراه دارد و طبق ارزیابی‌ها به طور میانگین معادل 115,028 دلار در سال است. یک معمار شبکه می بیست توانایی طراحی، پیکربندی و مدیریت شبکه‌های محلی، سراسری و اینترانت‌ها را داشته باشد.

مهندس شبکه بی‌سیم

تخصص اصلی افرادی که در این سمت کار می کنند، کار با سخت افزار، پروتکل‌ها و معماری WLAN بی‌سیم می باشد. این شغل به دانش کافی در زمینه طراحی، پیاده سازی و عیب یابی شبکه‌های بی‌سیم نیاز دارد. کسب مهارت‌های تحلیلی و حل مسئله برای یک مهندس شبکه از جمله ملزومات محسوب می شود.

این مطلب را هم ببینید
سری جدید لپ‌تاپ‌های مجیک بوک 14 و 15 آنر معرفی شد

مهندس امنیت شبکه

در دنیایی که بخش اعظمی از اطلاعات و داده ها در شبکه های کامپیوتری قرار گرفته اند، حفظ امنیت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سازمان‌ها دائما در حال کار برای افزایش سطح امنیت شبکه‌های خود هستند و همین باعث افزایش سطح تقاضا برای استخدام متخصصان امنیت شبکه می‌شود. مهندس امنیت شبکه یکی از شغل های حوزه فناوری شبکه‌های کامپیوتری که درآمدی برابر با 110,078 دلار در سال دارد. داشتن دانش کافی در زمینه شبکه سازی و اصول امنیت اطلاعات برای کسانی قصد دارند در این شغل مشغول شوند، ضروری می باشد. این متخصصان امنیتی در مقابل ارائه، راه اندازی، پیکربندی، مدیریت، و عیب یابی زیرساخت های امنیتی شبکه یک سازمان در هر دو زمینه نرم افزار و سخت افزار مسئول هستند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی سریع ترین آنتی ویروس ها برای ویندوز 10

مدیر شبکه

تسلط به مهارت‌های مدیریت فنی و فردی از جمله ویژگی های بارز مدیران شبکه محسوب می شود. یک مدیر شبکه می تواند درآمدی برابر با 53,814 تا 124,682 دلار در سال داشته باشد. مدیران شبکه باید در زمینه مهارت‌های مدیریتی چند سال تجربه و دارای گواهینامه‌های مربوط به حرفه خود باشند.

مسئول امنیت شبکه

از دیگر شغل های حوزه فناوری شبکه‌های کامپیوتری که در لیست برترین ها قرار گرفته است، مدیر امنیت شبکه است. این افراد بین 44,423 تا 93,856 دلار در سال درآمد دارند که به طور میانگین چیزی در حدود 64000 دلار است. یک مسئول امنیت شبکه مدیریت گروه امنیت شبکه یک سازمان را برعهده دارد و مهمترین وظایف آنها مربوط به امنیت شبکه سازمانی، از جمله ارزیابی خطر، آزمایش نفوذ، نظارت بر ورود به سیستم و عیب یابی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *