آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی در شب و نکات آن

عکاسی در شب

چگونه یک عکس خوب در شب می‌ گیرد؟ ایجاد تصاویر عالی فنی در شب می‌تواند یک چالش باشد، به خصوص برای عکاسان تازه‌ کار که ممکن است بر تنظیمات دوربین خودکار برای گرفتن عکس تکیه کنند. در طول روز، معمولا نور فراوانی وجود دارد که باعث می‌شود عکس شارپ و نوردهی شده به درستی گرفته شود. در شب، عکاس باید طرز فکر خود را مطابق با مجموعه جدیدی از چالش‌هایی که با عدم وجود نور ایجاد می‌شود، تغییر دهد. این مقاله چند نکته و ترفند سریع برای کمک به شما ارائه خواهیم کرد تا به شما کمک کند که بهترین عکاسی شبانه خود را انجام دهید.

۱. از سه پایه استفاده کنید

عکاسی در شب بدون سه پایه تقریباً نا امید کننده است. حتی با داشتن لنز سریع و سنسور تصویر با کارایی بالا ، به احتمال زیاد هنوز هم برای دستیابی به نتایج رضایت بخش تلاش خواهید کرد. یک سه پایه ضروری است زیرا به شما امکان می دهد سرعت شاتر خود را تقریبا بی نهایت افزایش دهید. قرار گرفتن در معرض نور مناسب به  شما امکان می دهد از سوژه بهترین عکس را بگیرد تا صحنه را در شب به طور صحیح نمایش دهد. سه پایه های مدرن سبک هستند و بسیاری از آنها دارای کیف حمل هستند. پس به راحتی با سه پایه عکس بگیرید.

زیبایی عکاسی در شب

زیبایی

۲. عکاسی در طول ساعت آبی

  • ساعت آبی زمان بین غروب آفتاب و تاریکی کامل است که حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.
در این زمان، نور به سرعت از نور روز به تاریکی تغییر می‌کند، و برای ثبت چراغ‌های شهر و شفق از غروب خورشید کامل است. در طول روز، نور مصنوعی در مقایسه با خورشید بسیار کم‌  است.
در طول شب تنها چیزی که قابل‌ رویت است،
  • نور مصنوعی و
  • اجرام سماوی
است.
ساعت آبی سازشی را فراهم می‌کند که به عکاس اجازه می‌دهد تا درخشش نورهای مصنوعی را ثبت کند در حالی که نور طبیعی کافی برای دیدن چیزهای دیگر را هم حفظ می‌ کند.
عکاسی در شب چیست

عکاسی در شب

۳. در مد دستی عکس بگیرید.

دوربین های دیجیتال مدرن پر از فن آوری هستند تا به عکاسان کمک کنند تا با کمترین تلاش بهترین تصاویر ممکن را ایجاد کنند. با این حال، نورسنج دیجیتال برای محاسبه نوردهی مناسب تحت شرایطی طراحی شده‌اند که می توان آن را “شرایط طبیعی مانند نور خورشید و نور مصنوعی روشن نامید.
  • همیشه نورسنج اتوماتیک به ما به درستی کمک نمی کند.
  • بنابراین، اغلب لازم است که تنظیمات نوردهی خود را به صورت دستی تنظیم کنید. 
مفهوم عکاسی در شب

شب

۴. تراز سفید را به صورت دستی تنظیم کنید.

اگر تصویر شما دارای یک منبع نور مصنوعی خاص باشد، دوربین شما ممکن است تراز سفیدی خود را مطابق با آن منبع نور تنظیم کند. اما، منبع نور  ممکن است تنها یک رنگ باشد، که منجر به حالتی عجیب در تصویر شما می‌شود.
  • راه‌ حل این است که تراز سفیدی خود را به صورت دستی تنظیم کنید. 
عکاسی در شب و نکات مربوط به آن

شهر

۵. از فوکوس دستی استفاده کنید.

واقعا مهم نیست که از چه نوع دوربینی استفاده می کنید. بدون آینه یا دی اس ال آر فرقی ندارد. هر دو بر سیستم تشخیص فاز و سیستم خودکار تشخیص کنتراست بر نور ورودی از طریق یک لنز برای یافتن فوکوس دقیق تکیه دارند. در طول شب، نور زیاد برای سیستم فوکوس خودکار زیاد نیست، به خصوص اگر از یک لنز با  دیافراگم کوچک استفاده می‌کنید.
  • بدین ترتیب بهترین کار استفاده از فوکوس دستی است. 
عکاسی در شب و نکات آن

فضای زیبا

سخن آخر

عکاسی در شب می تواند چالش برانگیز باشد ، اما اگر محدودیت های حالت خودکار دوربین خود را درک کنید ، این چالش ها به راحتی برطرف می شوند.
  • عکاسی از نور کم یک روند دستی است.
عکاس باید بداند که باید بیشتر وقت خود را صرف کند تا بتواند سه پایه را تنظیم کند. از این رو عکاسی در شب سختی هایی دارد. ولی با دانستن نکات مختلف می توان این کار را به راحتی انجام داد.
این مطلب را هم ببینید
معرفی گیمبال دوربین zhiyun tech crane 2s

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *