بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

آشنایی با دوربین گوپرو GoPro

دوربین های گوپرو

وقتی صحبت از دوربین های اکشن به میان می آید، هر بار یک نام به ذهن می رسد،دوربین گوپرو . این برند بهترین دوربین‌های اکشن را ارائه می‌کند و هرگز نتوانسته است با آخرین نوآوری‌های فناوری همراه شود. این یکی از دلایلی است که گوپرو همچنان بهترین برند دوربین های اکشن عالی است.دوربین های گوپرو سالهاست که مانون توجه قرار دارند. سؤالات زیادی در مورد اینکه GoPro چیست و آیا GoPro ارزش آن را دارد که بخریم؟ وجود دارد. در ادامه بخوانید، زیرا ما رازهایی را که گوپرو GoPro را متمایز کرده است و چیزهای دیگری که باید در مورد این برند بدانید را برای شما فاش می کنیم.

دوربین گوپرو چیست؟

نیک وودمن، مدیرعامل گوپرو GoPro ، این دستگاه را به عنوان روشی زیبا برای ثبت لحظات موج‌سواری خود طراحی کرد. پانزده سال پس از ثبت اولین لحظات خود در عکس ها و فیلم ها، دوربین اهداف دیگری را برای افراد مختلف انجام می دهد. علاقه مندان به ورزش، ماجراجویان، و در واقع همه کسانی که می توانند دوربین را در دست بگیرند، با استفاده از دوربین GoPro از هر لحظه عکسبرداری می کنند.این دستگاه یک دوربین شیک و جمع و جور است که عکس ها و فیلم های با کیفیت خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین به دلیل ساختار و طراحی محکم، ضد آب و بادوام است.

علاوه بر این، گوپرو GoPro دارای یک لنز فوق عریض، یک سنسور تصویر و همچنین یک پردازنده است. همچنین دارای سه میکروفون در داخل مکعب کوچک برای افزایش صدا در هنگام ضبط است. مدل‌های قدیمی‌تر دارای دکمه‌هایی برای کنترل آسان هستند، در حالی که برخی از آن‌ها دارای صفحه نمایش لمسی و کنترل صوتی هستند.

ویژگی GoPro چیست؟

دوربین گوپرو GoPro دارای ویژگی ها و کیفیت های چشمگیری است که آن ها را در بین بهترین مارک های بازار متمایز می کند. بیایید در مورد چند مورد از آنها بحث کنیم.

ویژگی های تصویر چشمگیر

لنز دوربین یک عامل تعیین کننده اصلی برای قدرت عکاسی GoPro است. این دوربین از یک لنز استاندارد استفاده نمی کند بلکه از یک لنز واید مانند سایر دوربین های اکشن استفاده می کند.بنابراین، می‌توانید هر چیزی را که می‌گیرید به راحتی قاب کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به خوبی روی کلاه ایمنی یا فرمان نصب کنید و هر گوشه اطراف خود را بگیرید.

گزینه های نصب چندگانه

یکی از چیزهای هیجان انگیز در مورد دوربین های اکشن GoPro این است که آنها تجهیزات نصب و سایر لوازم جانبی ضروری را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد از هر جایی عکس یا فیلم بگیرید. لوازم جانبی نصب شامل پایه کلاه، پایه دوچرخه، پایه های هوایی، کاپ مکش و بسیاری موارد دیگر است.از این رو، می‌توانید آن را به هواپیماهای بدون سرنشین برای منظره هوایی یا دوچرخه‌های کوهستانی هنگام سواری در زمین‌های ناهموار متصل کنید. به غیر از تجهیزات نصب، GoPro همچنین در صورت تمایل به انجام فعالیت های ورزشی آبی مانند موج سواری و شنا، پوشش ضد آب نیز ارائه می دهد.

بهترین مدل های GoPro

دوربین گوپرو GoPro HERO10 Black

دوربین گوپرو GoPro HERO10 Black جدیدترین تولید گوپرو می باشد که از نسل قبلی خود بسیار پیشرفته تر است. این نسل دارای پردازنده ی جدید پر سرعت G2 می باشد و حسگر 23 مگاپیکسلی دارد. از ویژگی های مهم این مدل از دوربین ها بهبود نرخ فیلم برداری آن می باشد. طراحی ویژه و خلاقانه دوربین سبب شده تا عملکرد لمسی آن نیز نسبت به نمونه های قبلی پیشرفته تر شود و پاسخ دهی با دقتی داشته باشد.

HERO10 Black از GoPro با به روز رسانی دوربین اکشن پرچم دار خود با سنسور 23 مگا پیکسلی و تراشه ی جدید G2 برای افزایش کارایی، سرعت، عملکرد، پاسخگویی کنترل لمسی و نرخ فریم بیشتری را اضافه می کند و این دوربین اکشن فول امکانات را کامل می کند. جدیدترین مدل دوربین GoPro، ویدئوهای 5.3K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ، کیفیت 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه ، کیفیت 2.7K با سرعت 240 فریم بر ثانیه با جزئیات بالا و عکس های 23 مگا پیکسلی با تنظیمات حرفه ای جدید و عملکردهای کاربردی که از نسخه ی قبلی خود HERO9 گرفته است را فراهم می کند.

این مطلب را هم ببینید
دوربین عکاسی کانن Canon 77D

 GoPro Hero9 Black

جدیدترین و بهترین در بین مدل های گوپرو GoPro است. با این حال، آن را نیز priciest. دارای یک صفحه نمایش رنگی LED جلویی است که به شما امکان می دهد در هنگام سلفی و وبلاگ نویسی از خود عکس بگیرید. (AKASO Brave 7: جایگزین ارزانتر GoPro با صفحه جلویی برای سلفی)رزولوشن آن یک سرعت سنج است که با کیفیت 20 مگاپیکسلی و قابلیت عکاسی 5k برای فیلمبرداری می شود. فیلمبرداری به لطف ویژگی تثبیت کننده Hypersmooth3.0 نیز روان است. دارای پوشش لنز قابل جابجایی و لوازم جانبی لنز Max برای حالت فوق العاده است.علاوه بر این، Hero9 Black دارای برخی از پیشرفته ترین ویژگی های دوربین در صنعت است. آنها شامل قفل افق 360 درجه به سبک Max و همچنین حالت دید 155 درجه فوق عریض هستند.

 

 GoPro Hero8 Black 

اگرچه دیگر جدیدترین دوربین نیست، اما HERO8 یکی از بهترین دوربین های اکشن موجود در بازار است. برخلاف HERO9، نمی‌توانید با این دوربین‌ها فیلم‌برداری 5k انجام دهید و همچنین ویژگی تثبیت‌کننده تصویر آن کمرنگ است. با این وجود، ظرفیت نصب آن مشابه HERO9 است.بسیاری از لوازم جانبی نیز با این مدل سازگار هستند، مانند Mods که فیلمبرداری و عکس را بهبود می بخشد. مد مدیا به افزایش ارزش ویدیوهای شما کمک می کند در حالی که حالت نمایش صفحه نمایش متفاوتی را برای ولاگرها فراهم می کند. مدهای LED نور را بهبود می بخشند و ویدیویی واضح و روان را به شما ارائه می دهند.جدا از صفحه نمایش جلو و ظرفیت فیلمبرداری 5k، Hero8 تقریباً با Hero9 برابری می کند.

 GoPro Max 

این هیولای دوربین دسته‌ها را دوباره تعریف می‌کند و ژانرها را با کارایی مناسب ترکیب می‌کند. این دستگاه همچنین یک ارتقاء عالی در دوربین 360 درجه GoPro و فیوژن است.علاوه بر این، مفهوم فیلمبرداری همه جانبه در این مدل به سطح دیگری می رسد. وضوح کمتری نسبت به Hero8 ارائه می‌کند، اما در همه جهات با کیفیت 5.6k فیلم می‌گیرد.

 GoPro Hero7 Black 

این مدل گوپرو GoPro اولین مدلی بود که قابلیت تثبیت Hypersmooth را دریافت کرد. و با وجود اینکه مدل برتر این برند نیست، باز هم عکسی واضح و ویدیویی با کیفیت بالا به شما می دهد. Hero 7 همچنین دارای ویژگی TimeWarp است که به شما کمک می کند تا هنگام حرکت یک Timelapse ایجاد کنید. همچنین سرعت را 30 برابر افزایش می دهد، بنابراین یک ویدیوی TimeLapse کوتاه، واضح و روان تولید می کنید

GoPro HERO5 Black 

اگر می‌خواهید ویدیوی ۴k عالی، کنترل صوتی و طراحی ضد آب داشته باشید، به سراغ HERO5 Black بروید. استفاده از آن آسان است و عملکرد عالی را در طول عکسبرداری تضمین می کند.به لطف ویژگی Quikstories، می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای خود را نیز به اینترنت ارسال کنید. Hero5 یکی از مدل های عالی GoPro است که شما را به جای خوبی برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود قرار می دهد.

 GoPro Fusion

GoPro Fusion دارای دو لنز با زاویه دید عریض است که در جهت مخالف قرار دارند. بنابراین، می تواند در هر زاویه ممکن در شعاع 360 درجه عکس و فیلم بگیرد.گل سرسبد از ابتدای پیدایش خود، GoPro Fusion، یکی از اولین دوربین‌های اکشن این برند است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. ممکن است تصمیم بگیرید با 5.2k 30fps یا 3k 60fps عکس بگیرید و با 18MP عکس بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
نحوه استفاده از مونوپاد در عکاسی

GoPro چه کاری می تواند انجام دهد؟

پاسخ شما در کیفیت عکس‌ها و ویدیوهایی است که خیلی هوس کرده‌اید. هنگامی که کالیبر شات و فیلم مورد نظر خود را شناختید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک گوپرو GoPro را سوار کنید و شروع کنید. دکمه شاتر یا ضبط را فشار دهید و خاطره بسازید. اگر نمی دانید دوربین GoPro برای چه مواردی استفاده می شود، در اینجا چند مورد از این دوربین وجود دارد.

به کاربران اجازه می دهد تا عکس های منحصر به فرد بگیرند

حتی اگر این دلیلی برای گرفتن دوربین فیلمبرداری گوپرو GoPro نیست، عکس واضحی را تضمین می کند. با استفاده از لنز بسیار عریض برای نمای همه جانبه، یک عکس فوری از نزدیک می گیرد.

فیلم های شگفت انگیز 4k بگیرید

کیفیت ویدیو با مدل های اخیر بهتر است. بنابراین، نسخه‌های نقره‌ای و سیاه دارای گزینه نرخ فریم بهبود یافته نسبت به Max و fusion هستند.

ویدئو با وضوح بالا در صحنه دوربین اکشن به یک امر عادی تبدیل می شود. و کیفیت 4k وضوح عالی را در تمام فیلم‌برداری‌های شما تضمین می‌کند.

قابلیت اتصال

می توانید گوپرو GoPro را با استفاده از ویژگی WIFI آن به دستگاه های هوشمند خود متصل کنید. از این رو، می‌توانید فیلمبرداری‌های خود را در رایانه یا تلفن هوشمند خود در هر زمان مشاهده کنید. همچنین می‌توانید فعالیت‌های دوربین را از طریق این دستگاه‌ها و با استفاده از آن‌ها به عنوان یک کنترل از راه دور کنترل کنید.

آیا باید GoPro بگیرم؟

داشتن دوربین اکشن سرگرم کننده است، و اگر بودجه کمی دارید می توانید گوپرو را نیز تهیه کنید، زیرا آنها مدل های کاملا مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند.گوپرو، مانند HERO5، برای ویدیوهای با وضوح بالا و تصاویر اکشن عالی است. دارای سرعت 60 فریم در ثانیه برای عکس ها و 1080p برای فیلم ها. قیمت‌ها گاهی اوقات در فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی بالاتر است، اما می‌توانید آن‌ها را در فروشگاه‌های محلی کمی پایین‌تر تهیه کنید.

از این رو، پاسخ به این سوال، “آیا باید گوپرو بخرم؟” همه چیز به سطح تجربه و هدف عکاسی شما بستگی دارد. با این حال، GoPro برای افراد مبتدی و حرفه ای آسان است.

سوالات متداول

آیا GoPro بهتر از DSLR است؟

پاسخ: اگر متخصص نیستید، باید GoPro را دریافت کنید زیرا پیشرفته‌تر و کاربرپسندتر است. اما برای ویدیویی با کیفیت بهتر و تجربه کافی، دوربین DSLR ممکن است انتخاب بهتری باشد.با این وجود، انتخاب شما باید به هدف، تخصص و بودجه شما بستگی داشته باشد. اگر تجربه ای ندارید، به سراغ GoPro بروید.

آیفون یا گوپرو؟

وقتی صحبت از کیفیت تصویر به میان می‌آید گوپرو  GoPro بهتر است و در دستان محکم‌تر به نظر می‌رسد. اما دسترسی به آیفون راحت‌تر است زیرا ویژگی‌های چشمگیر اما حواس‌پرتی زیادی دارد.وقتی به غیر از فیلمبرداری و عکس، چیزهای دیگری مانند ردیابی GPS را در نظر بگیرید، آیفون در راس قرار می گیرد. اما برای عکاسی و عکسبرداری، GoPro بهترین وسیله است.

آیا GoPro برای عکاسی خوب است؟

برای عکاسی مناسب است زیرا این یکی از دلایل اصلی اختراع آن است. برای عکاسی با زاویه باز در مناطق و مناظر تنگ اما فاقد عکس های نزدیک است.

جمله پایانی

مدل‌های گوپرو به عنوان پیشتاز در زمینه دوربین‌های اکشن، مزایای زیادی را به کاربران ارائه می‌دهند. اگر به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که دوربین GoPro چیست و آیا GoPro ارزش آن را دارد؟ اطلاعات ارائه شده در بالا کنجکاوی شما را برآورده می کند

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *