آموزش تلفن پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

آشنایی با دو سیستم تلفنیVoIP و PBX

تکامل فناوری بر هر جنبه ای از زندگی ما تأثیر می گذارد، از جمله سیستم های تلفن. ارتباط سنتی خصوصی (PBX) قدیمی ترین روش برقراری و دریافت تماس تلفنی است. اگرچه امروزه هنوز از آن استفاده می شود، اما فناوری های جدیدتری مانند VoIP برای بهبود ویژگی های آن و حتی ارائه یک روش جایگزین برای ارتباط معرفی شده اند. ترکیب VoIP با PBX بزرگترین پیشرفت بوده است.

VoIP و PBX از طرق مختلف متفاوت هستند، اما این دو را می توان در سانترال VoIP که به نام IP PBX یا VoIP با PBX نیز شناخته می شود، ادغام کرد. در مورد ویژگی های این سیستم های تلفنی صحبت خواهیم کرد.

سیستم تلفن سانترال PBX

سیستم‌های سانترال، سیستم‌های تلفن آنالوگ هستند که از طریق اتصال خط به خط از طریق یک شبکه تبادل کار می‌کنند. مزیت اصلی سیستم سانترال صرفه جویی در هزینه آن است. هنگامی که در یک شرکت استفاده می شود، کارمندان یک خط اصلی را با یک برنامه افزودنی برای هر یک از آنها به اشتراک می گذارند.

سخت افزار گوشی نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد. به همین دلیل است که شرکت‌ها معمولاً یک کارمند با فن‌آوری را برای نگهداری و به‌روزرسانی سیستم سانترال خود استخدام می‌کنند.

برای راه اندازی سیستم سانترال به یک برد کنترل دستی، یک سرور کامپیوتر و چندین خط برای اتصال آن به سیستم عمومی نیاز دارید. از آنجایی که این سیستم توسط یک نهاد واحد استفاده می شود، از نظر عملکرد قابل اعتمادتر از یک سیستم VoIP است.

این مطلب را هم ببینید
کارت لینک KX-TDA6110 سانترال پاناسونیک

سیستم VoIP

اگرچه ایده پشت پروتکل صدا و برقراری از طریق اینترنت (VoIP) قبل از ظهور اینترنت شروع شد، اما تنها در سال 1995 بود که Vocaltec، اولین نرم افزار تلفن اینترنتی، معرفی شد. از آن زمان به بعد، VoIP به لطف اینترنت به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است و واقعاً نحوه برقراری و دریافت تماس ها را اصلاح کرده است.

تفاوت VoIP با PBX

تفاوت VoIP با PBX در نحوه اتصال آنها به کاربران برای برقراری و دریافت تماس است. برخلاف سیستم PBX، سیستم VoIP این کار را از طریق اینترنت انجام می دهد. ابتدا سیگنال های صوتی آنالوگ به داده های دیجیتال تبدیل شده و از طریق اینترنت ارسال می شوند. سپس در انتهای گیرنده به سیگنال های صوتی آنالوگ تبدیل می شود. علاوه بر این، اتصال به اینترنت و یک دستگاه اتصال (مانند تلفن یا کامپیوتر) برای این فرآیند مورد نیاز است.

VoIP مزایای زیادی نسبت به PBX ارائه می دهد اما دارای معایبی نیز می باشد. برخی از مزایای VoIP نسبت به PBX عبارتند از سهولت پیکربندی و انعطاف پذیری، هزینه های کلی کمتر و غیره است. با این حال، از آنجایی که VoIP به اینترنت متکی است و از آنجایی که اتصال بین چندین کاربر مشترک است، نسبت به PBX قابل اعتمادتر است.

تفاوت سیستم VOIP با سیستم PBX

بدیهی است که این دو سیستم تلفن دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. با این حال، ویژگی های آنها را می توان برای ارائه یک تجربه بهتر و غنی تر ادغام کرد. این مفهومی است که بر اساس آن توسعه یافته است. این مانند سیستم PBX سنتی عمل می کند، اما این کار را از طریق اینترنت یا اینترانت انجام می دهد تا از طریق یک شبکه تلفن سوئیچ شده عمومی (PSTN). این امر باعث می شود تا برای کسب و کار مقرون به صرفه تر باشد. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های بیشتر، بیشتر شرکت‌ها ترجیح می‌دهند به جای سیستم‌های داخلی، به دنبال سیستم IP PBX میزبانی شوند.

این مطلب را هم ببینید
خرید تلفن بیسیم پاناسونیک

مزیت اصلی این است که شما می توانید از هر کجای دنیا به سیستم تلفن دسترسی داشته باشید و به آن متصل شوید، به شرطی که اتصال اینترنتی داشته باشید. علاوه بر این، برای برقراری تماس هایی که شماره شرکت شما را نشان می دهد، شما یا هرکسی در شرکت شما مجبور نیستید در مکان خاصی باشید. همچنین امکان دسترسی به امکانات یا افزونه های اضافی در سانترال VoIP وجود دارد. این بیشتر در یک سرویس میزبانی شده در دسترس است، اما می تواند به همان اندازه در VoIP داخل دفتر حاوی PBX در دسترس باشد.

در نتیجه، اکثر شرکت ها VoIP را به همراه PBX نسبت به PBX یا VoIP سنتی انتخاب می کنند. این به دلیل سهولت و مزایایی است که IP PBX نسبت به دو سیستم تلفن ذکر شده دیگر ارائه می دهد. اگر می خواهید به راحتی با مشتریان فعلی و بالقوه خود تماس بگیرید و همچنین با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید، باید به دنبال یک IP PBX باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *