مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش اتصال به اینترنت از طریق اکسس پوینت بیسیم

اتصال به اینترنت از طریق اکسس پوینت بیسیم

اکسس پوینت یا Wireless Access Point که به فارسی به معنی نقطه دسترسی می باشد در واقع اسمی است که ما بر روی یکی از تجهیزاتی گذاشته ایم که در شبکه های بیسیم یا وایرلس مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات که یه صورت اختصاری به آنها AP یا WAP هم گفته می شود در شبکه های کامپیوتری به تجهیزاتی گفته می شود که عملکردی شبیه به سویچ شبکه های کابلی در شبکه های بیسیم دارند ، بدین معنی که این امکان را فراهم می کنند که از طریق آنها شما بتوانید چندین سیستم کامپیوتری را از طریق شبکه های بیسیم به همدیگر متصل کنید. در این بخش می خواهیم نحوه اتصال به اینترنت از طریق اکسس پوینت بیسیم را به شما عزیزان آموزش دهیم.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ Creator 17 توسط MSI معرفی شد!

اتصال به اینترنت از طریق اکسس پوینت بیسیم

  1. کنترل پنل را در ویندوز باز کنید و بعد از آن روی بخش Network and Internet کلیک کنید.
  2. بعد از باز شدن بخش Network and Internet از بخش سمت راست روی گزینه Network and Sharing Center کلیک کنید.
  3. بعد از باز شدن پنجره Network and Sharing Center از گزینه‌های سمت راست روی لینک Connect to a Network کلیک کنید. با این کار یک کادر شناور در گوشه سمت راست پایین صفحه ظاهر خواهد شد.
  4. بعد از ظاهر شدن پنجره شناور، روی نام شبکه بی‌سیم خود کلیک کنید تا دکمه Connect ظاهر شود. حالا روی این دکمه کلیک کنید. با این کار پنجره Connect to a Network  را مشاهده خواهید کرد.
  5. در پنجره Connect to a Network  کلمه عبور اتصال به شبکه بی‌سیم خود را در کادر متنی Security Key وارد کنید. اگر می‌خواهید کاراکترهایی که تایپ می‌کنید قابل مشاهده نباشد گزینه Hide Characters را علامت بزنید.
  6. بعد از این که کلمه عبور شبکه خود را به درستی وارد کردید، کامپیوتر شما به شبکه بی‌سیم متصل خواهد شد و بخش Network and Sharing Center شبکه فعال شما را نمایش خواهد داد.
این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر یوزر اکانت در ویندوز 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *