بازی و سرگرمی, بررسی و ترفندهای کنسول بازی

آموزش اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر

اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر

ایکس باکس شرکت مایکروسافت یکی از بهترین کنسول‌های بازی است. که در کنار آن دسته‌بازی معرف ایکس باکس ارائه می‌شود که بدون شک یکی از بهترین‌هاست. آیا به دنبال استفاده از دسته ایکس باکس خود برای اجرای برخی از بازی ها در کامپیوتر خود هستید؟ در این بخش با ما باشید تا نحوه اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر را یاد بگیرید.

اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر

استفاده از کابل USB

یکی از ساده ترین راه‌های استفاده از دسته بی سیم ایکس باکس با کامپیوتر شخصی از طریق اتصال آن با استفاده از کابل USB Type-C است. فقط یک سر کابل را به دسته و انتهای دیگر را به پورت USB کامپیوتر خود وصل کنید. هنگامی که از طریق USB متصل شدید، دکمه Xbox روی دسته شما روشن می‌شود و این نشان می دهد که آماده استفاده است. حالا ادامه دهید و هر بازی را در ویندوز 10 شروع کنید و از آن لذت ببرید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Alchemy Stars

از طریق بلوتوث

اگر ترجیح می دهید از شلوغی و گره خوردن کابل‌ها جلوگیری و مطمئن شوید دسته بی سیم Xbox خوب کار می‌کند، می‌توانید با استفاده از بلوتوث آن را به کامپیوتر Windows 10 خود متصل کنید. برای انجام این کار، ابتدا منوی Start را در کامپیوتر خود باز کرده و روی نماد چرخ دنده کلیک کنید تا تنظیمات باز شود.

در تنظیمات، روی “دستگاهها” کلیک کنید.

مطمئن شوید که در صفحه “Bluetooth & Other Devices” هستید و سپس روی “افزودن بلوتوث یا دستگاه دیگر” کلیک کنید.

در قسمت “افزودن دستگاه”، “بلوتوث” را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، دسته بی سیم ایکس باکس خود را در حالت جفت سازی (Pairing) قرار دهید. ابتدا با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Xbox دسته را روشن کنید.

پس از روشن شدن دکمه، دکمه جفت شدن را برای چند ثانیه نگه دارید تا آرم ایکس باکس به سرعت چشمک بزند. (دکمه جفت سازی در بالا است – بین دکمه های LB و RB).

این مطلب را هم ببینید
تولید Xbox One X و Xbox One S دیجیتال متوقف شد

هنگامی که در کامپیوترتان در لیست “افزودن دستگاه” اسم “Xbox Wireless Controller”ظاهر می شود، روی آن کلیک کنید. تبریک می گویم! دسته Xbox اکنون به کامپیوتر شما متصل است. برای اتمام مراحل “پایان” را انتخاب کنید.

نحوه اتصال دسته بی سیم ایکس باکس با آداپتور بی سیم ایکس باکس

روش سومی برای اتصال دسته به کامپیوتر شما وجود دارد، اما این امر شامل خرید لوازم جانبی آداپتور بی سیم Xbox به طور جداگانه با قیمت 25 دلار است. این روش به شما امکان می‌دهد تا حداکثر هشت دسته Xbox را به طور همزمان به کامپیوتر خود متصل کنید. برای استفاده از آن، آداپتور را به کامپیوتر خود متصل کنید و دکمه جفت شدن آداپتور را فشار داده و نگه دارید تا چراغ شروع به چشمک زدن سریع کند. اکنون، دسته خود را در حالت جفت قرار دهید تا به طور خودکار از طریق آداپتور Xbox به کامپیوتر شما متصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *