ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش اتصال کنترلر پلی استیشن 4 به کامپیوتر

اتصال کنترلر پلی استیشن 4 به کامپیوتر

با گسترش تجهیزات گیمینگ ، پی سی گیمرهای امروزی دیگر سنتی نیستند و امکان استفاده از تجهیزات مدرن را دارند. در میان این ابزارآلات ، کنترلر یا دسته بازی کنسول های بازی یکی از پرکاربردترین هاست. اگر از آن دسته افرادی باشید که با استفاده از کامپیوتر و یا لپ تاپ خود تجربه بازی کردن را دارید ، می توانید در این بخش اتصال کنترلر پلی استیشن 4 به کامپیوتر را یاد گرفته و لذت بازی را چندین برابر کنید.

چگونگی اتصال کنترلر پلی استیشن 4 به کامپیوتر

ابتدا باید از بین دو روش سیمی و بدون سیم یک گزینه را انتخاب کنید. برای ارتباط بدون سیم، نیازمند تهیه دانگل بلوتوث خواهید بود که هزینه نهایی شما را افزایش خواهد داد. در صورتی که گزینه بدون سیم را انتخاب می‌کنید، تنها با خرید یک دانگل بلوتوث کنترلر Dualshock 4، می‌توانید به کامپیوتر متصل شوید.

برای این منظور، کلید های اتصال بلوتوث کنترلر (Share) را برای چند ثانیه نگه خواهیم داشت. سپس چراغ‌ها پس از چشمک زدن به رنگ ثابت درآمده و در این زمان است که کنتترلر شما به دانگل متصل (Pair) شده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی در سال 2021

برنامه های مورد نیاز

  • برنامه DS4Windows
  • برنامه Microsoft .NET Framework 4.5
  • درایور Xbox 360 controller driver  (تنها در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می کنید به آن نیاز است)

آغاز اتصال و شناسایی

در مرحله نخست، کنترلر Dualshock 4 را با کابل USB یا بلوتوث، به کامپیوتر و یا نوت بوک خود متصل کنید؛ به یاد داشته باشید که امکان عدم شناسایی کنترلر در رابط USB 3.0 وجود دارد؛ در این صورت آن را به رابط USB 2.0 متصل کنید. سپس نرم افزار DS4Windows را دانلود کرده و نصب کنید. دو فایل در پوشه برنامه وجود دارد که یکی از آنها فایل دانلود و اجرایی است. فایل دیگر به منظور به‌روزرسانی است که فعلاً با آن کاری نخواهیم داشت.

سپس برنامه DS4Windows را باز کنید؛ دو گزینه برای نصب درایور پیش رو خواهید داشت. در صورتی که از سیستم عامل ویندوز 7 به بعد استفاده کنید، نیازی به نصب درایور کنترلر Xbox نخواهید داشت. پس از نصب درایور یا درایورهای مناسب به صورت خودکار، به تب Controllers بروید؛ در این جا کنترلر شما قابل مشاهده است. در صورتی که خبری از کنترلر در این قسمت نبود، مسیر اتصال بلوتوث و یا سیمی را مجدداً طی کنید. سپس برای پیکربندی، تب Settings را باز کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش قطع کردن دسترسی افراد به شبکه وای فای

گزینه نخست Hide DS4 Controller نام دارد که در واقع مهم‌ترین پارامتر در این صفحه است. این گزینه مانع از تداخل DS4Windows با تنظیمات پیش فرض کنترلر در برخی بازی‌ها می‌شود.

برنامه DS4Windows کنترلر Dualshock 4 را مانند یک کنترلر Xbox شبیه سازی می‌کند؛ در این برنامه پروفایل‌هایی به منظور تغییر کلیدها و شخصی سازی در اختیار خواهید داشت که بعید می دانیم به آنها نیازی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *