ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش ارسال ایمیل محرمانه در جیمیل

ارسال ایمیل محرمانه در جیمیل

گوگل برای اولین بار در سال 2018، قابلیت ارسال ایمیل‌های محرمانه را به سرویس جیمیل خود اضافه کرد. زمانی که با استفاده از حالت محرمانه درون جیمیل برای فردی پیام می‌فرستید، این کاربر برای خواندن آن باید یک کد وارد کند. اگر می خواهید نحوه ارسال ایمیل محرمانه در جیمیل را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

ارسال ایمیل محرمانه در جیمیل

برای استفاده از حالت محرمانه وارد حساب جیمیل خود شوید و شروع به نوشتن یک ایمیل کنید. مخاطب و موضوع را وارد کرده، پیامتان را تایپ کنید و در نهایت روی گزینه حالت محرمانه در پایین صفحه  کلیک کنید. گزینه این حالت به صورت یک قفل به همراه تایمر طراحی شده است. در پنجره‌ای که باز می‌شود، زمان انقضا و نابودی این ایمیل را مشخص کنید. در این صفحه بخشی برای نحوه ارسال کد وجود دارد. می‌توانید این کد را از طریق پیامک برای فرد مقابل ارسال کنید، البته اگر گزینه «No SMS passcode» را انتخاب کنید، کد به آدرس ایمیل فرستاده می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای دانلود منیجر برای ویندوز

پیش از اینکه پیامتان را بفرستید، روی گزینه ذخیره کلیک کنید. اگر گزینه تایید از طریق پیامک را انتخاب کرده باشید، باید شماره موبایل مخاطب را پیش از ارسال پیام وارد کنید. از صحیح بودن شماره مطمئن شوید.

قطع دسترسی به ایمیل ارسالی

اگر پس از ارسال ایمیل از کارتان پشیمان شدید، می‌توانید آن را لغو کنید. زمانی که با استفاده از حالت محرمانه یک ایمیل می‌فرستید، این پیام در اینباکس (Inbox) شما ظاهر می‌شود و می‌توانید آن را در بخش Sent پیدا کنید. برای عدم ارسال این ایمیل محرمانه ابتدا باید روی آن کلیک کرده و سپس گزینه «Remove Access» را انتخاب کنید. اگر مخاطب تا آن لحظه ایمیل شما را نخوانده باشد، با اینکار دیگر نمی‌تواند آن را بخواند چرا که دیگر به آن دسترسی ندارد.

مشکلات رویکرد جیمیل

اگر شما تایید کد با پیامک را انتخاب نکنید، امنیت حالت محرمانه کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. اگر آدرس ایمیلی که برای آن پیام می‌فرستید در معرض خطر باشد، برای مثال با یک کامپیوتر عمومی وارد حسابش شده و از آن خارج نشده باشد، کد ارسالی با ایمیل دیگر کاربردی ندارد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعال‌سازی غلط یاب املایی فارسی در کروم

با این وجود، اگر یک شماره موبایل جداگانه در اختیار جیمیل قرار دهید و خواستار تایید کد از طریق پیامک شوید، اقدامی مشابه احراز هویت دو مرحله‌ای انجام داده‌اید. با اینکار حتی اگر آدرس ایمیل در معرض خطر باشد، بدون اینکه مخاطب به موبایلش دسترسی پیدا کند، امکان مشاهده پیام شما وجود نخواهد داشت.

جیمیل مانند اکثر ارائه‌دهندگان سرویس ایمیل، محتوای اینباکس شما را در سرور رمزگذاری نمی‌کند. بنابراین کارکنان گوگل یا هر فرد دیگری که به حساب گوگل شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند پیام‌ها را بخواند.

اگر امنیت برای شما اهمیت بالایی دارد، حتی اگر بخواهید یک پیام برای فرد مقابل بفرستید، بجای استفاده از جیمیل یا سرویس‌های دیگری مانند اوت‌لوک، به سراغ ارائه‌دهندگان سرویس‌های امن ایمیل بروید. برای مثال می‌توانید از «پروتون‌میل» استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *