ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش استفاده از تم های مخفی ویندوز

استفاده از تم های مخفی ویندوز

استفاده از قالب های متنوع سیستم عامل ویندوز برای بسیاری از کاربران جذاب است. اگر شما هم جزء این دسته از کاربران هستید باید به شما بگوییم که خود ویندوز دارای یک سری تم های مخفی است که می توانید از آنها استفاده کنید. در این بخش می خواهیم نحوه استفاده از تم های مخفی ویندوز را به شما همراهان همیشگی پایاتل آموزش دهیم.

استفاده از تم های مخفی ویندوز

برای استفاده از تم های ویندوز، اکسپلورر ویندوز را باز کنید و به مسیر Organize –> Folder and search options بروید. به سربرگ View بروید و گزینه Show hidden files, folders, or drives را انتخاب کنید و بعد گزینه Hide protected operating system files (Recommended) را از حالت انتخاب خارج کنید. روی دکمه OK کلیک کنید.

حالا به مسیر C:\Windows\Globalization\MCT بروید. شما در این مسیر ۵ پوشه با نام های MCT-AU, MCT-CA, MCT-GB, MCT-US و MCT-ZA را مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده استرالیا، کانادا، انگلستان، آمریکا و آفریقای جنوبی است. هر یک از این پوشه ها ممکن است حاوی زیر پوشه های دیگری باشد که دارای نام کشور، فیدهای RSS و وب سایت ها و غیره می باش و همه اینها براساس کشور تعریف شده است. اجازه دهید ما روی دو پوشه اول تمرکز کنیم.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ریکاوری سطل آشغال در ویندوز

در پوشه هایی که دارای نام کشور است شما می توانید والپیپرهای متناظر با تم ها را مشاهده کنید. تمام والپیپرها دارای رزولوشن بالای ۱۹۲۰×۱۲۰۰ می باشند. پوشه Theme تم های مرتبط را ارائه می دهد که شما می توانید این تم ها را استفاده کنید. حالا شما می توانید روی فایل تم کلیک راست کنید و آن را به  پنجره Personalization موجود در Control panel اضافه کنید، یا از والپیپرها به عنوان بک گراند دسکتاپ کامپیوتر خود استفاده کنید.

روش دوم

روش دیگری که شما می توانید از تم های مخفی ویندوز استفاده کنید Registry Hack است. این عبارت متنی را در فایل نوت پد کپی و پیست کنید. حالا به مسیر File -> Save as بروید و Save as type را به All Files تغییر دهید، سپس فایل را با نام themes.reg ذخیره کنید. روی فایل رجیستری خیره شده دابل کلیک کنید و پاپ آپ ظاهر شده را تایید کنید. شما می توانید تم های مخفی را در پنجره Personalization مشاهده کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش جامع بوک مارک مرورگرها

نحوه فعال کردن تم در ویندوز ۱۰

بعد از اینکه تم مورد نظر خود را دانلود کردید باید آن را فعال کنید. برای انجام این کار به مسیر Settings > Personalization > Themes بروید و اسکرول را پایین بکشید و روی Apply a theme کلیک کنید. تم مورد نظر خود را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

حالا به بالای صفحه Themes بروید و تم دلخواه خود را تنظیم کنید. به طور مثال اگر شما می خواهید رنگ نوارعنوان پنجره را عوض کنید در اینجا می توانید این تغییرات را اعمال کنید. حال با کلیک روی دکمه Save theme می توانید تغییراتی را که ایجاد کرده اید را ذخیره کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *