ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش ساخت زیرنویس SRT برای فیلم در کامپیوتر

ساخت زیرنویس SRT برای فیلم

اگر اهل فیلم و سریال های خارجی باشید حتما برایتان این سوال پیش آمده که زیرنویس های این فیلم ها چگونه ساخته می شود. در این بخش می خواهیم نحوه ساخت زیرنویس SRT برای فیلم در کامپیوتر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

ساخت زیرنویس SRT برای فیلم در کامپیوتر

ساخت زیرنویس حرفه ای در Aegisub

شاید شما دوست داشته باشید که زیرنویس های حرفه ای بسازید. برنامه Aegisub یک برنامه ویرایشگر زیرنویس است که دارای قابلیت های پیشرفته ای است. این برنامه به عنوان یکی از برنامه های قابل حمل شناخته شده است و قابلیت هایی همچون سفارشی کردن فونت، اندازه، رنگ، موقعیت مکانی زیرنویس ها و غیره را فراهم می آورد و همچنین به شما اجازه می دهد تا زیرنویس های خود را راحتر در فیلم قرار دهید.

این برنامه به عنوان یک برنامه قابل حمل موجود است، این برنامه گزینه های ظاهرا بی پایان را برای سفارشی کردن فونت، اندازه، رنگ و موقعیت زیرنویس ها فراهم می کند. همچنین به شما اجازه می دهد تا راحت تر بتوانید زیرنویس های خود را در آن قرار دهید. برای لود کردن ویدیو ( در فرمت AVI, MP4, MPG) شما باید به مسیر Video > Open Video بروید. اگر شما ویدیو ندارید می توانید از یک فیلم ساختگی استفاده کنید و نزدیکترین رزولوشن را تنظیم کنید.

این مطلب را هم ببینید
روش های بازیابی فایل اکسل ذخیره نشده

با رفتن به مسیر Audio > Open Audio From Video شما می توانید به ویدیوی خود صدا نیز اضافه کنید. برای تغییر فونت، سایز و رنگ زیرنویس های خود از نوار منو Subtitles و سپس Styles Manager را انتخاب کنید. در صفحه ظاهر شده شما دو قسمت Storage و Current Script را مشاهده خواهید کرد. شما همچنین بنا بر سلیقه خود می توانید در بخش Storage یک سبک جدید را ایجاد کنید و آن را در باکس Current Script کپی کنید.

سپس OK را کلیک کنید تا به پنجره اصلی برنامه Aegisub برگردید. در باکس Audio روی نقطه شروع کلیپ صوتی کلیک کنید و روی نقطه پایانی کلیک کلیک راست کنید و کلید S را فشار دهید یا دکمه اسپس را برای شنیدن کلیپ صوتی فشار دهید. در جایی که می خواهید زیرنویس ظاهر شود دابل کلیک کنید در باکس Video موقعیت مکانی قرارگیری زیرنویس را تنظیم کنید چون گاهی اوقات شما می خواهید به طور مثال زیرنویس در بالای فیلم ایجاد شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین موس های گیمینگ موجود در بازار ایران

زیرنویس خود را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید یا Commit را کلیک کنید. توجه کنید زمانی که شما می خواهید زیرنویس در خط دوم یا سوم نمایش داده شود شما باید از عبارت \N در باکس Edit استفاده کنید. برای ذخیره فایل زیرنویس Ctrl+S را استفاده کنید، پسوند پیش فرض .ASS خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *