ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش اعتماد سازی فایل‌ها در ویندوز دیفندر

اعتماد سازی فایل‌ها در ویندوز دیفندر

ویندوز دیفندر یا Windows Defender یک ابزار امنیتی در سیستم عامل ویندوز است که برای شناسایی و حذف و قرنطینه کردن ویروس ها و تروجان ها و بد افزار ها ساخته شده و به صورت پیشفرض در ویندوز 10 و 8 و 7 قرار داده شده است. ویندوز دیفندر به عنوان یک آنتی ویروس نسخه ای کامل بوده و مشکلی ندارد و کسانی که ویندوز ۱۰ دارند به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. گاهی اوقات پیش می آید که ما نیاز به اعتماد سازی فایل‌ها در ویندوز دیفندر داریم که در این بخش نحوه انجام این کار را به شما عززان آموزش می دهیم.

اعتماد سازی فایل‌ها در ویندوز دیفندر

ابتدا باید Windows Security را راه‌اندازی کرد تا بتوان برخی تنظیمات را تغییر داد. برای اینکار، پس از بازکردن منو استارت، «Windows Security» را تایپ کنید. حالا اپلیکیشن Windows Security را باز کنید.  در Windows Security، به قسمت «Virus & Threat Protection» بروید و روی «Manage Settings» کلیک کنید. در پایین صفحه «Virus & Threat Protection Settings» روی «Add or Remove Exclusions» کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نحوه رفع ارور Display Driver has Stopped Responding

فایل‌هایی را می‌خواهید از اسکن ویندوز دیفندر مجزا شوند، در صفحه Exclusions اضافه یا حذف کنید. برای افزودن فایل‌ها روی «Add an Exclusion» کلیک کنید. یک منو برای شما نشان داده می‌شود که می‌توانید هر کدام از گزینه‌های File، Folder، نوع File و Process را انتخاب کنید.

  • File: اگر این گزینه را انتخاب کنید، یک پنجره برای شما باز می‌شود که از طریق آن می‌توانید فایل‌های کامپیوترتان را ببینید و آن‌هایی را انتخاب کنید که تمایل دارید اسکن نشوند. سپس روی «Open» کلیک کنید.
  • Folder: در این گزینه‌ هم همانند File می‌توانید فولدرهای کامپیوتر را ببینید و انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، محتواها و فولدرهای درون فولدهای انتخاب شده، اسکن نخواهند شد.
  • نوع File: در این گزینه یک باکس نشان داده می‌شود که می‌توانید نوع فایل‌های مورد نظر (مثلا فرمت MID) را انتخاب کنید تا ویندوز دیفندر آن‌ها را اسکن نکند. البته این گزینه پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا ممکن است به اشتباه فایل‌هایی مجزا شوند که بدافزار هستند، مانند فایل‌های با فرمت PDF یا DOC.
  • Process: در این گزینه یک باکس نشان داده می‌شود که می‌توانید فرآیندهای دلخواهتان را انتخاب کنید تا ویندوز دیفندر برای اجرای آن‌ها اخطار ندهد، مانند اجرا کردن برنامه (explorer.exe). اگر مطمئن هستید که یک برنامه امن است ولی توسط دیفندر به عنوان بدافزار نشان داده می‌شود، می‌توانید از این قسمت آن را انتخاب کنید.
این مطلب را هم ببینید
آموزش غیرفعال کردن Cortana در ویندوز 10

با توجه به توضیحاتی که داده شد، می‌توانید فایل‌ها را از اسکن کردن exclude کنید. بخش‌های انتخاب شده در یک فهرست در صفحه Exclusions نشان داده می‌شود. همچنین برای حذف فایل مجزا شده، نشانگر موس خود را روی فایل ببرید تا زیر آن یک پنجره جدید باز شود و سپس روی «Remove» کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *