بازی و سرگرمی, معرفی بازی

بهترین بازی های تاریخ از نگاه ایلان ماسک

بهترین بازی های تاریخ

صنعت بازی های ویدیویی روز به روز در حال پیشرفت بوده و امروزه شاهد بازی های جذاب بسیاری هستیم. حالا دیگر کمتر کسی به بازی‌ها به چشم یک سرگرمی مختص کودکان و نوجوانان نگاه می‌کند و خیلی از بزرگسالان بازی کردن، انتخاب اولشان برای گذراندن اوقات فراغت است. ایلان ماسک مالک و گرداننده‌ی دو ابر کمپانی تسلا و اسپیس-اکس، یکی از مطرح ترین اسامی این روزها در رسانه‌هاست. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین بازی های تاریخ از نگاه ایلان ماسک بپردازیم.

بهترین بازی های تاریخ از نگاه ایلان ماسک

Deus Ex

عنوانی که پس از گذشت ۲۰ سال از انتشارش، همچنان به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود. دوس اکس، روایت آینده‌ی بشر در دوران ابر انسان‌ها و انسان-ربات‌هاست. دوره‌ای که قدرت‌های پنهان برای کنترل انسان‌ها که حالا با ربات‌ها درآمیخته شده‌اند، آنها را با توطئه، ترور و بیماری درگیر کرده‌اند. شما در این بازی در نقش یک مامور سازمان مبارزه با تروریسم ملل متحد (UNATCO) به نام سی.جِی دنتون قرار می‌گیرید که توسط این سازمان ارتقا یافته و تبدیل به یک ابرانسان برای مبارزه با ترور و ناامنی شده است.

این مطلب را هم ببینید
بررسی بازی ولورانت (Valorant)

دوس اکس یکی از پیشروترین بازی‌ها در تلفیق شوتر با نقش آفرینی بود، روایت گیرا و پرکششی داشت و در زمان خودش (۲۰۰۰ میلادی) از حیث گرافیک و جلوه‌های بصری پرچمدار بود. در سالهای بعد چهار دنباله برای آن ساخته شد اما هیچکدام موفقیت اولین نسخه را تکرار نکردند.

Half Life 2

دنباله‌ی جذاب Valve برای شوتر اول شخص موفقش، استانداردهای این ژانر را جا به جا کرد. Half-Life 2 تصویر روزگار سیاه بشر تحت فرمانروایی بیگانگانی است که در هف لایف ۱ به زمین آورده شده‌اند. بازی تجربه‌ی منحصر به فرد اسارت و زندگی زیر چکمه‌ی ستم و نظارت دائمی حاکمانی بیگانه و مبارزه برای بازپس گیری آزادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. فضا و اتمسفر بازی با تمام محدودیت‌های آن زمان (۲۰۰۴م)، به قدری دقیق و به‌جا طراحی شده که قهرمان داستان -گوردون فریمن- بدون اینکه کلمه‌ای حرف بزند، مخاطب را تا آخرین قدم با خشم، اندوه و امیدش به بهترین شکل همراه می‌کند.

Mass Effect 2

به عقیده‌ی خیلی از منتقدین، مس افکت ۲ بهترین عنوان این سه‌گانه است. ماجراجویی در میان یک منظومه‌ی دور از خانه، ارتباط با بیگانگان و گشت و گذار در افق‌های خیال انگیز سیارات مختلف، بدون شک ترکیب جذابی برای ایلان ماسک ماجراجو و بلند پرواز است. مس افکت۲ یک نقش آفرینی جهان‌باز است که بازیکن را با ماجرای کاپتان شپرد در مبارزه با قدرت خودکامه‌ی حاکم بر کهکشان همراه می‌کند، اما در عین حال به او آزادی عمل کامل در انتخاب مسیر این مبارزه می‌دهد. حتی اگر نخواهد مبارزه کند.

این مطلب را هم ببینید
همه چیز درباره جوی استیک یا کنترلر بازی

Saint Row IV

حضور Saint Row IV در این لیست کمی وصله‌ی ناجور به نظر می‌رسد. سینت رو ۴ شاید خیلی با بازی‌های قبلی سنخیتی نداشته باشد، اما هرکسی ایلان ماسک را کمی بشناسد اصلا از این انتخاب او تعجب نمی‌کند. این بازی یک شوتر سوم شخص جهان باز است که سال ۲۰۱۳ عرضه شده است. دورنمایه‌ی کل سری سینت رو هجو و شوخی با موقعیت‌ها و مسائل روز جامعه است.

نسخه‌ی چهارم هم از این قاعده مستثنی نیست. در این نسخه شما در نقش رئیس جمهور ایالات متحده قرار می‌گیرید و باید با عواقب یک حمله‌ فضایی دست و پنجه نرم کنید. آن هم در جهانی پر از موقعیت‌ها، سلاح ها و شخصیت های مسخره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *