مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

قابلیت‌‌های اشتراک فایل و رابط کاربری جدید برای وان‌درایو معرفی شد

قابلیت‌‌های اشتراک فایل و رابط کاربری جدید برای وان‌درایو

ذخیره در فضای ابری یکی از ساده ترین و کم دردسرترین شیوه های موجود است. یکی از بهترین سرویس های ابری ، “وان درایو” از مایکروسافت است.این سرویس با ویندوز 10 همخوانی بسیار خوبی برقرار کرده است و کاربران ویندوز 10 را به خوبی ساپورت می کند. بر اساس اخبار جدید بنظر می رسد قابلیت‌‌های اشتراک فایل و رابط کاربری جدید برای وان‌درایو توسط مایکروسافت معرفی شد

قابلیت‌‌های اشتراک فایل و رابط کاربری جدید برای وان‌درایو

مایکروسافت، بهبود سرویس‌دهی به مشتریان سازمانی وان‌درایو را از جنبه‌های گوناگونی انجام می‌دهد. یکی از آن‌ها در گزینه‌ی جدید Add to OneDrive دیده می‌شود. قابلیت مذکور به کاربر امکان می‌دهد تا میان‌بری به فایل‌ها و فولدرهای به اشتراک گذاشته شده را در حساب کاربری اختصاصی وان‌درایو خود ایجاد کند. این کار با چند کلیک ساده انجام می‌شود. به‌علاوه، سرویس تیمز نیز بیش‌ازپیش با وان‌درایو هماهنگ خواهد شد. از این به بعد کاربران می‌توانند لینک‌های اشتراکی مرتبط با وان‌درایو را با قابلیت‌ها و دسترسی‌های متنوع در تیمز ایجاد کنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش استفاده از چند مانیتور در ویندوز 10

وقتی کاربر، قابلیت اشتراک‌گذاری فایل را در تیمز فعال کند، می‌توان هر پوشه‌ای را با همکاران حاضر در گروه‌ها به اشتراک گذاشت. قابلیت‌های اشتراک‌گذاری، امکان ارائه‌ی دسترسی را به افراد حاضر در یک کانال چت، کاربران خاص یا هر فرد دیگری ممکن می‌کند. حتی می‌توان دسترسی‌ها را با تغییر مسیر و جابه‌جایی فایل‌ها نیز فعال نگه داشت.

از قابلیت‌های جدید دیگر وان‌درایو در اشتراک فایل‌ها و فولدرها می‌توان به اشتراک‌گذاری نوار آدرس اشاره کرد. با استفاده از این عملکرد می‌توان آدرس URL فایل موردنظر را از مرورگر فایل ویندوز کپی کرد و سپس آن را به‌راحتی با کاربران دیگر به اشتراک گذاشت. مایکرسافت می‌گوید قابلیت جدید، تمامی اصول و چارچوب‌های اشتراک‌گذاری فایل را رعایت می‌کند . یک همکاری و تعامل سازنده و زنده را در سازمان به‌همراه خواهد داشت.

این مطلب را هم ببینید
کلید میانبرهای مهم ورد را بشناسید

بهبودها و بهینه‌سازی‌های جدید مایکروسافت وان‌درایو، تنها متمرکز بر کاربران سازمانی نیستند. تعدادی بهینه‌سازی جدید دیگر نیز به‌زودی برای همه‌ی کاربران سرویس ارائه می‌شود. از به‌روزرسانی‌های مهم می‌توان به افزایش حجم مجاز فایل‌های تکی برای بارگذاری در وان‌درایو و شیرپوینت اشاره کرد که از ۱۵ به ۱۰۰ گیگابایت می‌رسد. به‌علاوه، وب اپلیکیشن وان‌درایو نیز بالاخره حالت تم تاریک (Dark Mode) را دریافت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *