ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش فارسی سازی اعداد در پاورپوینت

فارسی سازی اعداد در پاورپوینت

یکی از مشکلاتی که برای هر کاربری ممکن است پیش بیاید مشکل نوشتن اعداد به صورت فارسی در نرم افزار پاورپوینت است . چنانچه در هنگام تایپ اعداد متوجه شدید که با وجود اینکه زبان سیستم فارسی هست ولی هنوز اعداد را به صورت انگلیسی تایپ می کند با ما در این بخش همراه باشید تا نحوه فارسی سازی اعداد در پاورپوینت را یاد بگیرید.

فارسی سازی اعداد در پاورپوینت

مسیر زیر را طی کنید.

Slide Number >> Right click >> Font >> Complex scripts font >> Persian font >> OK

در این روش که تنظیمات انجام شده تنها روی عدد اسلاید انتخاب شده (نه همه ی اسلایدها) اعمال می شود در ابتدا باید روی شماره صفحه ی اسلاید کلیک کنید تا نشانگر چشمک زن تایپ نمایش داده شود.

پس از آن ابتدا با خاکستری رنگ کردن مورد نظر خود، آن را انتخاب کرده و بعد از کلیک راست روی آن گزینه  Font را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
مایکروسافت از ظاهر جدید منوی استارت ویندوز ۱۰ رونمایی کرد

در پنجره  باز شده تنظیماتی برای سفارشی سازی عدد اسلاید وجود دارد. در این قسمت دو لیست کشویی برای انتخاب فونت عدد نمایش داده شده است که شما باید از لیست دوم با عنوان Complex scripts font استفاده کنید تا اعداد شما به فارسی تغییر کنید. همچنین شما در این لیست باید فونت های فارسی را انتخاب کنید که اعداد آن ها نیز فارسی باشند، فونت هایی مانند نازنین، تیتر و … باید انتخاب شما باشند. با زدن روی کلید OK خواهید دید که عدد شماره اسلاید انتخاب شده به فارسی و فونت انتخاب شده تبدیل می شود.

سفارشی سازی شماره اسلایدها

برای ورود به این پنجره باید روی گزینه Format  کلیک کنید. در این پنجره گزینه های دیگری نیز برای سفارشی تر کردن عدد نمایش داده شده وجود دارد. شما می توانید از قسمت Font Style سبک فونت، و با استفاده از گزینه ی Size اندازه آن را انتخاب کنید. علاوه بر این با استفاده از لیست کشویی با عنوان Font color می توانید رنگ عدد را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ ریزر بلید پرو 17 با کارت گرافیک RTX 2080 Super معرفی شد

گزینه ای با عنوان Underline style نیز وجود دارد که برای انتخاب نوع خط تیره موجود در زیر عدد بوده و رنگ آن نیز قابل سفارشی سازی می باشد. علاوه بر این در قسمت Effects نیز گزینه هایی برای ایجاد جلوه های ویژه وجود دارد. تمامی این سفارشی سازی ها مربوط به فونت شماره اسلاید می باشد. برای ایجاد سفارشی سازی هایی بیشتری مانند کادر رنگ دور شماره صفحه و … می توانید پس از انتخاب شماره صفحه از تب Format در نوار بالای پاورپوینت (مانند تصویر بالا) استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *