ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش انتقال فایل از گوشی اندروید به کامپیوتر مک

انتقال فایل از گوشی اندروید

اگر کامپیوتر شما ویندوز باشد انتقال فایل از گوشی اندروید به سیستم بسیار آسان بوده و از طریق یک اتصال USB صورت می گیرد. اما در سیستم عامل macOS ماجرا کمی متفاوت است. برای انتقال فایل از گوشی اندروید به کامپیوتر مک نیاز به گزینه های ثالثی است که در ادامه به آموزش این مبحث می پردازیم. در واقع می خواهیم اپلیکیشن هایی را به شما کاربران همیشگی معرفی کنیم که برای انتقال فایل بین اندروید و macOS مورد استفاده قرار می گیرند.

انتقال فایل از گوشی اندروید به کامپیوتر مک

Handshaker

با نصب این نرم افزار می توانید از طریق یک کابل USB دستگاه اندروید خود را به کامپیوتر مک متصل کنید. بعد از این اتصال نسخه اندروید این اپلیکیشن به طور خودکار روی دستگاه شما نصب خواهد شد و شما قادر خواهید بود تمام فایل‌ها و فولدرهای خود را در این اپلیکیشن مشاهده کنید. حالا به راحتی می‌توانید از طریق گزینه‌های کپی – پیست یا کشیدن و انداختن فایل‌های خود را بین این دو دستگاه جابجا کنید.

AirDroid

یک اپلیکیشن کاربردی دیگر که امکان اشتراک گذاری فایل‌ها و یا اعلان‌ها و پیغام‌های خود را بین اندروید و مک برای کاربران فراهم می کند. پس از نصب برنامه با استفاده از My browser به وب کلاینت اندروید بروید. در اپلیکیشن اندروید روی گزینه QR تقه بزنید و با استفاده از دوربین گوشی کد QR موجود در وب کلاینت کامپیوتر مک را تایید کنید. حالا از طریق اپلیکیشن به دستگاه اندروید وارد شوید (Sign in) تا بتوانید فایل‌های خود را بین کامپیوتر مک و دستگاه اندروید به اشتراک بگذارید. امکانات جالب توجه دیگری نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که در ارتباط بین این دو دستگاه به شما کمک می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل لینک یوتیوب به MP4 بصورت آنلاین

SHAREit

shareit را همه می شناسند. نرم افزار اشتراک گذاری انواع فایل ها که این روزها مورد استفاده طیف گسترده ای از کاربران تلفن های همراه قرار می گیرد. این اپلیکیشن را در هر دو پلتفرم اندروید و مک باز کنید. در اپلیکیشن اندروید SHAREit روی گزینه Recieve تقه بزنید و در کامپیوتر مک روی Connect کلیک کنید. بعد از آن روی گزینه Scan and Connect تقه بزنید. دوربین گوشی خود را به سمت کد QR موجود در کامپیوتر بگیرید تا اتصال برقرار شود. حالا به راحتی می‌توانید از طریق گزینه‌های کپی – پیست یا کشیدن و انداختن فایل‌های خود را بین این دو دستگاه جابجا کنید.

FTP

پروتکل انتقال فایل (File Transfer Protocol) راه دیگری برای انتقال فایل از گوشی اندروید به کاپیوتر مک می باشد. برای این منظور باید از یک مرورگر فایل مثل ES File Explorer روی دستگاه اندروید استفاده کرده و از طریق FTP به کامپیوتر مک متصل شوید.

این مطلب را هم ببینید
روتر وای فای 6 شیائومی با قیمتی پائین معرفی شد

ابتدا ترمینال را در کامپیوتر مک باز کنید و این فرمان را در آن تایپ کنید:

sudo -s launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemo

در دستگاه اندروید اپلیکیشن ES File Explorer را باز کنید، سپس روی آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت چپ بالای این اپلیکیشن تقه بزنید و زیر بخش Network گزینه FTP را انتخاب کنید. حالا با تقه زدن روی دکمه New یک اتصال FTP جدید ایجاد کنید. بعد از آن اطلاعات مربوط به اتصال از جمله آدرس آی‌پی، نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنید و در نهایت روی OK تقه بزنید. حالا شما می‌توانید در بخش server اپلیکیشن ES File Explorer به فایل‌های کامپیوتر مک دسترسی پیدا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *