ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش باز کردن رجیستری در ویندوز

باز کردن رجیستری در ویندوز

رجیستری ویندوز ، یکی از بخش های مهم در سیستم شما محسوب می شود. در واقع رجیستری محلی برای ذخیره تنظیمات نرم افزارهاست. از این رو در مواقع زیادی نیاز داریم تا وارد این بخش شویم. شما می توانید با وارد شدن به ویرایشگر آن یا Registry Editor تمام تنظیمات نرم افزارها و ویندوز را ویرایش کنید. اگر می خواهید نحوه باز کردن رجیستری در ویندوز را یاد بگیرید با ما همراه باشید.

روش های باز کردن رجیستری در ویندوز

استفاده از پنجره ی Run

پنجره Run را از طریق منوی استارت باز کرده و عبارت Regedit را در آن تایپ کنید. پس از انجام عملیات بالا پنجره ی زیر برای شما باز می شود که Registry Editor یا ویرایشگر ریجستری نام دارد شما از طریق این ویرایشگر می توانید ریجستری های ویندوز را ویرایش کنید.

این مطلب را هم ببینید
چند روش ساده برای رفع مشکل اتصال ریموت دسکتاپ ویندوز

باز کردن رجیستری در ویندوز

از طریق Command Prompt

در منوی استارت Command Prompt را سرچ و اجرا کنید. در پنجره باز شده کلمه ی Regedit را تایپ کنید و دکمه Enter را فشار دهید. پنجره ای برای شما باز می شود که از طریق آن می توانید ریجستری ها را ویرایش کنید.

ساختن یک Shortcut از ریجستری

ابتدا بر روی قسمتی خالی از صفحه ی دسکتاپ خود کلیک راست کنید تا منو زیر باز شود. سپس نشانگر موس را بر روی New ببرید و گزینه ی Shortcut را انتخاب کنید. وقتی پنجره ی زیر برای شما نمایان شد در فیلد خالی کلمه ی Regedit را تایپ کنید و سپس Next را بزنید. در این قسمت برای Shortcut به دلخواه یک نام انتخاب کنید و گزینه Finish را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین ماوس های 2020

از طریق File Explorer

برای این کار در قسمت سرچ File Explorer کلمه ی Regedit را تایپ کنید و سپس دکمه Enter را بزنید. در پنجره باز شده گزینه ی Yes را بزنید بعد ادیتور ریجستری ها باز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *