ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تبدیل ویدیو به گیف

تبدیل ویدیو به گیف

فایل های با فرمت GIF امروزه به محبوبیت بالایی رسیده اند. تصاویری که بعضاً جای فیلم‌های کوتاه را هم گرفته است. در واقع گیف یک راه بسیاری عالی برای بیان احساسات هست. در این بخش می خواهیم دو راه کاربردی برای تبدیل ویدیو به گیف را به شما عزیزان آموزش دهیم.

تبدیل ویدیو به گیف

استفاده از Giphy

ابزارهای آنلاین مختلفی از جمله Ezgif ،Gfycat و Giphy برای این کار وجود دارند. به اشتراک گذاری گیف با دیگران راحت‌تر بوده و به همین خاطر Giphy یک سرویس ساخت گیف رو به رشد بوده است. فرایند ساخت گیف در Giphy مشابه دیگر سرویس‌های آنلاین سازنده گیف می‌باشد. اما چگونه می‌توانید در Giphy یک گیف بسازید:

  1. با استفاده از هر مرورگری، به سایت Giphy.com بروید.
  2. برای ورود به GIF Maker، روی Create در گوشه بالای سمت راست تب بزنید.
  3. شما سه گزینه را مشاهده خواهید کرد. هر یک از آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر یا ویدئوهایی که آپلود کرده‌اید را به گیف تبدیل کنید. از طرف دیگر، می‌توانید برای هر ویدیوی آنلاین از جمله ویدئوهایی که در یوتیوب یا ویمئو وجود دارد، آدرس URL را وارد کنید. ویدئوها باید کمتر از 100 مگابایت بوده یا ویدئویی 15 ثانیه‌ای باشند.
  4. از اسلایدها برای انتخاب زمان شروع و مدت زمان گیف استفاده کنید.
  5. Continue to decorate را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید گیف خود را با زیرنویس‌ها، فیلترها، برچسب‌ها و نقاشی‌ها شخصی‌سازی کنید.
  6. پس از اتمام، گزینه Continue to upload را انتخاب کنید.
  7. برچسب‌های خود را انتخاب کرده و Upload to Giphy را بزنید.
این مطلب را هم ببینید
آموزش غیر فعال سازی آنتی ویروس نود ۳۲ در ویندوز

استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ

فتوشاپ بهترین نرم افزار گرافیکی است که کاربردهای فراوانی دارد. اگر به دنبال ساخت گیف های حرفه ای هستید ، پیشنهاد می شود به سراغ ادوبی فتوشاپ بروید. برای ساخت گیف با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه فتوشاپ را در کامپیوتر خود باز کنید.
  2. به قسمت File بروید.
  3. مکان‌نمای خود را روی Import گذاشته و Video Frames To Layers را انتخاب کنید.
  4. یک ویدئو را انتخاب کرده و گزینه Open را بزنید.
  5. اگر می‌خواهید همه‌ی ویدئو به گیف تبدیل شود گزینه From Beginning To End را روشن بگذارید.
  6. برای کوتاه کردن ویدئو، گزینه Selected Range Only را انتخاب و از کنترل‌های قطع ویدئو برای مشخص کردن نقطه شروع و پایان گیف استفاده کنید. همچنین می‌توانید فریم‌های مورد استفاده را محدود کنید.
  7. حال می‌توانید لایه‌ها و فریم‌ها را همانند تصاویر در فتوشاپ ویرایش کنید. تصحیح رنگ، میزان روشنایی، کنتراست و هایلایت‌ها تنها چند گزینه ‌ای هستند که در اختیار شما قرار دارد.
  8. هنگامی که گیف ساخته شد گزینه  File را انتخاب کنید، نشانگر خود را روی Export قرار دهید و Save For Web (Legacy)… را انتخاب کنید.
  9. در این جا، می‌توانید در قسمت تنظیمات تغییرات دلخواه را اعمال نمایید و یا می‌توانید روی Save کلیک کرده و گیف خود را دریافت کنید.
این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ های 14 و 15 اینچ ZBook Firefly اچ پی رونمایی شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *