آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش ترفندهایی برای جلوگیری از مه گرفتن لنز دوربین

جلوگیری از مه گرفتن لنز دوربین

همانطور که احتمالا می دانید ، لنز دوربین نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در برخی از ماههای سال و یا صبح هنگام ، در صورتی که در محیط بیرون از دوربین خود استفاده کنید ، ممکن است لنز آن دچار رطوبت و مه گرفتگی شود. اگر شما هم دچار چنین مشکلی شده اید ، با ما در این بخش همراه باشید تا روش های جلوگیری از مه گرفتن لنز دوربین را یاد بگیرید.

روش های جلوگیری از مه گرفتن لنز دوربین

برای مدتی کیف دوربین را بیرون قرار دهید

در صورتی که می‌توانید باید از قبل برای عکاسی برنامه‌ریزی داشته باشید. برای مثال در صورتی که می‌دانید قرار است صبح زود عکاسی کنید باید کیف دوربین را حداقل نیم ساعت قبل از ترک منزل بیرون قرار دهید. با این کار در زمانی که منزل را ترک می‌کنید دوربین شما با دمای هوا سازگار شده است و دیگر مه نمی‌گیرد.

این مطلب را هم ببینید
چین یک پهپاد در حد و اندازه «نبوغ» ناسا معرفی کرد

استفاده از صندوق عقب ماشین

از آن‌جایی که هیچ تهویه هوایی در صندوق عقب ماشین انجام نمی‌شود دمای آنجا تقریبا نزدیک به دمای بیرون است. این بدین معنی است که تراکم قطرات آب روی لنز کمترین مقدار ممکن خواهد بود و هیچ مشکلی از این بابت تجربه نخواهید کرد.

در صورتی که نمی‌خواهید دوربین را داخل صندوق عقب قرار دهید هم می‌توانید این کار را نکنید اما باید یکی از شیشه‌ها را پائین بزنید و بخاری ماشین را هم خاموش کنید. البته این کار توصیه نمی‌شود زیرا هم راننده و هم افراد دیگری که داخل ماشین هستند اذیت خواهند شد.

استفاده از کیسه‌های زیپ‌دار

این روش هم می‌تواند در جلوگیری از مه گرفتن لنز خیلی موثر باشد. برای این کار باید دوربین و یا لنزهای خودتان را داخل کیسه قرار دهید، تا جای ممکن هوای داخل آن را خالی کنید و سپس به لوکیشنی که قرار است مراجعه کنید بروید و اجازه دهید تجهیزات با تغییر دما سازگار شوند. کیسه‌های زیپ دار نمی‌توانند مدت زمان سازگار شدن لنز با آب و هوای جدید را کوتاه‌تر کنند اما از ورود رطوبت زیاد به داخل لنز جلوگیری می‌کنند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین‌های سونی در سال 2021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *