ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تغییر اندازه صفحه در ورد

تغییر اندازه صفحه در ورد

برنامه مایکروسافت ورد (Microsoft Word) یکی از محبوب نرم افزار های واژه پرداز است. افراد زیادی تجربه استفاده از این برنامه را دارند. شما می توانید در صفحاتی که این برنامه در اختیارتان قرار می دهد متن های مورد نظر خود را تایپ کنید. به صورت پیش‌فرض اندازه کاغذ در نرم‌افزار مایکروسافت ورد برابر با 8.5 در 11 اینچ (برابر با 21.5 در 27.9 سانتی متر) است که اندازه رایجی در ایالات متحده محسوب می‌شود. اما با استفاده از روش های تغییر اندازه صفحه در ورد که در این بخش به شما آموزش می دهیم ، می توانید اندازه های مورد نظر خود را اعمال کنید.

روش های تغییر اندازه صفحه در ورد

برای تغییر اندازه برگه یک فایل ورد ابتدا سند مورد نظر را باز کنید و از طریق تب Layout به گروه Page Setup بروید. سپس در این بخش روی Size کلیک کنید. یک منوی کرکره‌ای باز خواهد شد که در آن شما می‌توانید فهرستی از ابعاد مختلف برگه کاغذ را مشاهده کنید. تنها کافی است یکی از این گزینه‌ها را از این فهرست انتخاب کنید تا اندازه برگه کل سند شما تغییر کند.

تغییر اندازه کاغذ از یک نقطه مشخص به بعد

ممکن است در مواقعی شما نیاز داشته باشید در یک سند ورد دو اندازه برگه متفاوت را استفاده کنید. این کار در مایکروسافت ورد به راحتی قابل انجام است.

این مطلب را هم ببینید
بهترین افزونه های گوگل کروم در سال 2020 را بشناسید

ابتدا، اطمینان حاصل کنید تا مکان نمای تایپ شما در جایی باشد که می‌خواهید اندازه برگه جدید شروع شود. اگر مکان نمای شما در میانه یک صفحه باشد، بعد از این که شما اندازه جدید را انتخاب کردید به یک صفحه جدید منتقل خواهد شد. سپس به گروه Page Setup در تب Layout برگردید و یک بار دیگر روی Size کلیک کنید. این بار به جای انتخاب یک گزینه از فهرست، در پایین منو روی More Paper Sizes کلیک کنید.

با این کار یک پنجره جدید به نام Page Setup باز خواهد شد. در این پنجره به تب Paper بروید و زیر بخش Paper Size اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در پایین پنجره روی منوی کرکره‌ای کنار عبارت Apply to کلیک کنید، سپس گزینه This Point Forward را انتخاب کرده و در انتها روی OK کلیک کنید.

تغییر اندازه صفحه در ورد

حالا بخشی که مکان نمای تایپ شما در آن قرار داشت در یک صفحه جدید با اندازه برگه جدید ظاهر خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور Video Scheduler Internal Error ویندوز ۱۰

تغییر اندازه کاغذ پیش فرض در ورد

برگه کاغذ پیش فرض در ورد Letter و با اندازه 8.5 x 11 اینچ است. اگر شما اغلب روی اسنادی کار می‌کنید که اندزه آن با این مقدار پیش فرض متفاوت است می‌توانید اندازه پیش فرض تمام اسناد جدید را تغییر دهید. با این کار شما دیگر نیاز نخواهید داشت هر بار که یک سند جدید ایجاد می‌کنید اندازه برگه آن را هم تغییر دهید.

برای انجام این کار به بخش Layout > Size > More Paper Sizes بروید. در پنجره Page Setup روی تب Paper کلیک کرده و منوی کرکره‌ای کنار گزینه Paper Size را باز کنید. حالا اندازه برگه‌ای را که می‌خواهید به عنوان اندازه پیش فرض تمام اسناد آینده شما باشد را انتخاب کنید. سپس در پایین پنجره روی دکمه Set As Default کلیک کنید.

پیغامی‌ ظاهر خواهد شد که از شما می‌خواهد این تغییرات را تایید کنید. برای تایید روی Yes کلیک کنید. در انتها روی دکمه OK کلیک کنید تا پنجره Page Setup بسته شود. از این به بعد هر زمان نرم افزار ورد را باز کنید اندازه برگه کاغذ همان خواهد بود که شما انتخاب کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *