عکاسی و فیلم برداری

معرفی معروف ترین عکاس های خیابانی

معروف ترین عکاس های خیابانی

به جرئت می توان گفت که عکاسی خیابان ، پرمفهوم ترین سبک عکاسی است. عکاسان زیادی در این ژانر فعالیت داشته و دارند. نقطه عطف عکاسی خیابانی در تاریخ، سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۰ میلادی بود و مشهورترین عکاسان خیابانی جهان نیز اغلب در آن دوره زمانی ظهور کردند. در این بخش قصد داریم شما را با معروف ترین عکاس های خیابانی آشنا کنیم. اگر قصد دارید در این حرفه فعالیت کنید ، شناخت این افراد به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

معروف ترین عکاس های خیابانی

بوگی

بوگی یک عکاس خیابانی معروف است که خیابان‌های زیادی را در سرتاسر دنیا دیده است. او به خاطر عکس‌هایی که از خیابان‌های نیویورک گرفت مشهور شد. او توانست جنبه‌هایی از زندگی در نیویورک را به تصویر بکشد که ترجیح داده می‌شد دیده نشوند و یا مردم علاقه‌ای به دیدن آن‌ها نداشتند. شما در این عکس‌ها می‌توانید تبهکارها، کودکان خیابانی، افراد بی خانمان و معتادها را مشاهده کنید.

او جنبه‌ی غیرتملق‌آمیز زندگی انسانی را به صورت سیاه و سفید به تصویر می‌کشید. چریل دان در مستند Everybody Street به شرح زندگی این عکاس خیابانی پرداخته است. این مستند به عکاس‌های خیابانی‌ای اختصاص یافته است که خیابان‌های نیویورک را برای کار کردن انتخاب کرده‌اند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ترفندهایی برای جلوگیری از مه گرفتن لنز دوربین

پائولا فرانکی

پائولا فرانکی یا موناریس یک عکاس خیابانی معروف اهل نیویورک است. مشخصه اصلی کارهای او عکس‌هایی پر از رنگ و احساس است. او از مدت‌ها قبل از نقل مکان به آمریکا به عکاسی مشغول بود و اولین عکس‌های خودش را با استفاده از یک گوشی تلفن همراه آیفون می‌گرفت. پائولا اولین دوربین خودش را سه سال بعد از شروع به عکاسی خرید و با کمک یوتیوب مهارت‌ها و دانش خودش را ارتقاء داد.

جان فری

جان فری یکی از مشهورترین و با تجربه‌ترین عکاس های خیابانی آمریکایی است. عکس‌های او در مجلاتی مثل Photographic Magezine، U.S. News و World Report چاپ شده است. همچنین وی علاقه خیلی زیادی به اشتراک دانش خودش با دیگران دارد و می‌توانید اطلاعات مفید زیادی را از کانال یوتیوب این عکاس خیابانی به دست بیاورید. جان در فیلم‌هایی که در کانال یوتیوب به اشتراک می‌گذارد دلیل فلسفی عکس‌های خیابانی خودش را شرح می‌دهد. او می‌گوید که چطور و چرا باید عکس بگیرید. علاوه بر کانال یوتیوب، این عکاس کلاس‌ها و کارگاه‌های زیادی هم در سرتاسر دنیا برگزار می‌کند.

رابرو دوانو

رابرو دوانو (۱۴ آوریل ۱۹۱۲ تا ۱ آوریل ۱۹۹۴) یک عکاس خیابانی فرانسوی بود. او در دهه ۱۹۳۰ میلادی از خیابان‌های پاریس عکاسی کرده. او یکی از پیشگامان عکاسی اومانیست (وابسته به انسان‌گرایی) است که عکس‌هایش گاهی با شوخ‌طبعی نیز همراه بوده است.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی در نور کم و توضیحات آن

مارتا کوپر

مارتا کوپر یکی از بهترین عکاس‌های خیابانی دنیا است. او به خاطر عکس‌هایی که از گرافیتی‌های نیویورک در سال ۱۹۷۰ گرفته بود معروف شد و در سال ۱۹۸۴ هم مجله Subway Art عکس‌های فوق‌العاده‌ی او از گرافیتی‌های زیبای مترو را منتشر کرد. عکس‌های گرفته شده توسط این اسطوره‌ی عکاسی مستند و خیابانی مرتبا در مجلاتی مثل نشنال جئوگرافیک، آرت نیوز و نچرال هیستوری چاپ می‌شد.

درتی هری

عکس‌های این عکاس یونانی به دلیل ظاهر فوق‌العاده و منحصر به فردی که دارند معروف هستند. او توانسته است به عکس‌هایی که می‌گیرد یک جنبه روحانی ببخشد. او برای عکاسی ترجیح می‌دهد از کانن ۵D مارک II و کانن ۶۰D استفاده کنید و تجهیزاتی هم که استفاده می‌کند عبارتند از یک لنز پلاستیکی پین‌هول  ۳۵ میلیمتری و یک لنز Fisheye. این عکاس خیابانی فوق‌العاده فقط با فاصله کانونی ۳۵ میلیمتر کار می‌کند و سوژه اصلی اکثر کارهای وی شهر مادری خودش و حومه‌ی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *